Gå til innhold

Deler dere på kjøring og henting ved samvær annen hver helg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen har pleid å både hente etter skolen på fredag, og kjøre ungene på skolen på mandag etter samvær. Nå vil han plutselig at jeg skal levere dem til han på fredagene når de skal til han.

Jeg gidder rett og slett ikke bruke av den lille, skarve helgen jeg har fri til å kjøre ungene til han, og har sagt nei. Han nekter å ta både henting og levering, så jeg har sagt at da får ungene bare bli hos meg på fulltid,da. Han lager helvete på grunn av dette, og sier jeg saboterer samværet med barna. Jeg mener HAN gjør det, og at HAN velger å ikke se ungene sine ved å nekte å hente. 

Hva tenker dere her? Er jeg urimelig?

Anonymkode: ab08d...09d

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære vene da, ts. Dere voksne sine behov må settes i andre linje. Så om du synes det er «slitsomt»? Ok. Heller slitsomt for deg enn for ungene, ja? 

Så oppfør dere som voksne. Og er dine barns far en kødd? Ok. Det er din feil at du valgte å få barn med denne mannen. Det er ikke noen som helst andre som har det minste ansvar for det valget - minst av alt ungene. Så ta konsekvensen av det valget. Og legg så mye av byrden som mulig på deg, fordi det kun er to parter som kan bære byrden av at barn har en (eller flere) dårlige foreldre - voksne rundt barna eller barna selv. Om du ikke tar byrden? Da tar ungene den. 

Anonymkode: a692a...7c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja du er fryktelig urimelig 

Anonymkode: db0d1...b67

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske normalt å dele på kjøring ved samvær 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang kjøretur er det snakk om?

Anonymkode: 55245...1e8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden dere skal dele på kostnadene til samvær er det da enklest å stå for transporten en veg.

Alternativt Jan barna reise kollektivt deler av vegen, og dere følger og henter på tog/busstopp.

Det å gjøre seg vanskelig er en dårlig egenskap

Anonymkode: 34606...f59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.
Nå er det to måneder siden ungene har sett sin far på grunn av dette, og jeg legger faktisk ALL ansvar på han. I samværsavtalen står det at han skal både kjøre og hente, og den får han holde. Idioten vil selvfølgelig ha ny samværsavtale, men det blir helt uaktuelt.

skal være ærlig å si at jeg godter meg også, for jeg vet han savner ungene. Men jeg gir ikke etter, syns han kan strekke seg til å hente og kjøre når han kun har dem annen hver helg. 

jeg opplever at han er ekstremt urimelig, og at prinsippet han har kommet opp med om at vi skal dele på kjøringen plutselig, skader jo barna! Skjønner ikke at han ikke ser det?? Barna lider og spør hvorfor ikke pappa vil være med dem.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor lang kjøretur er det snakk om?

Det er snakk om 30 min hver vei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er snakk om 30 min hver vei.

Du er ekstremt urimelig 

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du er ekstremt urimelig 

Det er jo far som er ekstremt urimelig. Hvis han kun ser barna annehver helg så kan han fint klare å ta den lille kjøreturen for å hente og levere barna sine. Hvis ikke han klarer det får han flytte nærmere skolen. 

Anonymkode: 44c1c...6ff

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo far som er ekstremt urimelig. Hvis han kun ser barna annehver helg så kan han fint klare å ta den lille kjøreturen for å hente og levere barna sine. Hvis ikke han klarer det får han flytte nærmere skolen. 

Nei. Det er du som er urimelig. Det vanlige er at man deler på kjøring. Hvorfor straffer du barna og godter deg over at de ikke får treffe far? Er du psykotisk?

Anonymkode: 84399...e16

• Liker 11
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei mor er urimelig 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor smålige og lite rause folk er. Og her gjelder det dere begge ts. Stakkars barna. 

Anonymkode: 80ad2...0a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bruke 1 time av fredagen din til å levere ungene til faren sin? Jeg synes du er urimelig

Anonymkode: 437b7...898

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, og støtter deg. Du følger opp og bruker alle andre dager på barna, da kan han bruke den lille ekstra tiden fredag og mandag.

Her har også faren annen hver helg, og han henter på sfo fredag og leverer på skolen mandag. Da det var samvær fredag-søndag hentet han på fredag, mens jeg hentet hjem på søndag.

Anonymkode: 22fee...aa2

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om EN time fredag ettermiddag. Ja, jeg synes faktisk du er urimelig.

Dere får møtes på halvveien da. Begge kjører et kvarter, så møtes dere på en bensinstasjon eller hva som nå passer. Så snur begge og kjører et kvarter tilbake.

Må innrømme at jeg synes det er ganske usmakelig å "godte" seg over at far er sta... Du er jo ikke mindre sta....

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk lovbestemt at man skal dele på transportutgiftene i forbindelse med samvær. Så hvis du er riktig heldig, så kanskje han trekker deg for retten og ender opp med den daglige omsorgen siden du ikke bidrar til samvær. Og husk at det er barna du straffer!

Anonymkode: e4cd8...b0f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, han burde kunne hente og levere. Du har dem jo hele tiden ellers og kjører og henter hit og dit. 
Det er HAN som er urimelig, ikke du.

Anonymkode: 8b911...f5e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Det er du som er urimelig. Det vanlige er at man deler på kjøring. Hvorfor straffer du barna og godter deg over at de ikke får treffe far? Er du psykotisk?

Anonymkode: 84399...e16

Det står i samværsavtalen at far skal kjøre/hente. Dermed er far urimelig. 

Ja det er barna det går ut over. Ja mor kan strekke seg litt lenger og levere barna. Men det er fortsatt far som er urimelig. Å hevde noe annet blir for drøyt. 

Anonymkode: c7d52...b1b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her.
Nå er det to måneder siden ungene har sett sin far på grunn av dette, og jeg legger faktisk ALL ansvar på han. I samværsavtalen står det at han skal både kjøre og hente, og den får han holde. Idioten vil selvfølgelig ha ny samværsavtale, men det blir helt uaktuelt.

skal være ærlig å si at jeg godter meg også, for jeg vet han savner ungene. Men jeg gir ikke etter, syns han kan strekke seg til å hente og kjøre når han kun har dem annen hver helg. 

jeg opplever at han er ekstremt urimelig, og at prinsippet han har kommet opp med om at vi skal dele på kjøringen plutselig, skader jo barna! Skjønner ikke at han ikke ser det?? Barna lider og spør hvorfor ikke pappa vil være med dem.

Er far som er urimelig, han har selv skrevet under på dette og han savner de tydeligvis ikke nok, siden det har gått to måneder siden sist samvær. 

Anonymkode: 9fa8c...919

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...