AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 Sønnen min har søkt VG2 på to ulike skoler, i hvert sitt fylke (Viken og Innlandet). Da han søkte, krysset han av for at han forhåndstakket ja til plass. I dag fikk han melding, og på vigo.no står det under tildelt skoleplass: ventelisteplass «skolen i Innlandet» (hans andrevalg). Plass nr 20. Så blir han spurt om han ønsker å stå på venteliste for inntak til høyere ønske (som da er skolen i Viken). Betyr dette at han ikke har kommet inn på noen av skolene? Hvorfor får han ikke tilbud om venteliste i Viken? Dette syns jeg var forvirrende😅 Anonymkode: b07b7...53d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Skrevet 7. juli 2023 Er også Viken ferdig med opptaket? Hvis ikke er vel det av betydning. Anonymkode: c3c95...e28 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Skrevet 7. juli 2023 Ikke sikkert Viken er ferdig enda, hvis det kommer som egen melding. Siden vi ikke skjønte dette, så krysset han av for at han ønsket å stå på venteliste til høyere ønske (altså Viken). Da er alt greit da?🤞🏻 Anonymkode: b07b7...53d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #4 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Sønnen min har søkt VG2 på to ulike skoler, i hvert sitt fylke (Viken og Innlandet). Da han søkte, krysset han av for at han forhåndstakket ja til plass. I dag fikk han melding, og på vigo.no står det under tildelt skoleplass: ventelisteplass «skolen i Innlandet» (hans andrevalg). Plass nr 20. Så blir han spurt om han ønsker å stå på venteliste for inntak til høyere ønske (som da er skolen i Viken). Betyr dette at han ikke har kommet inn på noen av skolene? Hvorfor får han ikke tilbud om venteliste i Viken? Dette syns jeg var forvirrende😅 Anonymkode: b07b7...53d Er det landslinje han har søkt? Anonymkode: 63616...ace
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Skrevet 7. juli 2023 Viken kjører hovedinntak 10. juli Anonymkode: 63616...ace 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 Tolker det som at pr nå er han tilbudt ventelisteplass på nr2, men som de andre skriver kan det fortsatt komme åpning på 1. (trolig). Han bør uansett takke ja til å stå på ventelisten. Takker han nei vil han falle ut av alle lister, både vente og inntak. Da er han bakerst i køen og må inn på manuelle lokale ventelister på skolene, ikke ønskelig. Mange får også plass etter andreinntak i aug., og tilogmed etter skolestart dersom noen faller fra og han er neste på lista. Så det er godt håp enda Anonymkode: 2e77a...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Viken kjører hovedinntak 10. juli Anonymkode: 63616...ace Inntaket er kjørt i dag og alle søkere har fått beskjed. Anonymkode: 63616...ace
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Dattera mi fikk svar idag, Viken 😊 Anonymkode: af2cb...0b4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 18.26): Sønnen min har søkt VG2 på to ulike skoler, i hvert sitt fylke (Viken og Innlandet). Da han søkte, krysset han av for at han forhåndstakket ja til plass. I dag fikk han melding, og på vigo.no står det under tildelt skoleplass: ventelisteplass «skolen i Innlandet» (hans andrevalg). Plass nr 20. Så blir han spurt om han ønsker å stå på venteliste for inntak til høyere ønske (som da er skolen i Viken). Betyr dette at han ikke har kommet inn på noen av skolene? Hvorfor får han ikke tilbud om venteliste i Viken? Dette syns jeg var forvirrende😅 Anonymkode: b07b7...53d Hvordan gikk det, ts? Anonymkode: 63616...ace
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå