Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #1 Skrevet 13. januar 2006 Noen som har erfaring med Libra her inne?
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #2 Skrevet 14. januar 2006 Bittelitt... Begynte på kurs 11 januar.
Gjest Annbjørg Skrevet 14. januar 2006 #4 Skrevet 14. januar 2006 Skal prøve å forklare det kort... Man spiser 5 måltider hver dag med 3-4 timers mellomrom. 4 brødmåltider og 1 middagsmåltid. Helt vanlig norsk husmannskost, men det er snakk om mengde og sammensetning. Før hvert måltid spiser man et fiberknekkebrød (www.ggnorway.no) og drikker et stort glass vann. Dette danner en slags gêl i magen som metter og er gunstig for fordøyelsen. (At det metter kan jeg skrive under på). Til middag spiser man 100-150 gram mager kjøtt eller fisk, 100 gram potet (feks), og masse grønnsaker. Viktig å drikke masse vann (man springer mye på do til å begynne med, men etterhvert venner blæra seg til den økte mengden med væske, og da går du på do sjeldnere). Libra fokuserer på det langsiktige målet. Her er det ingen store kompliserte forandringer over natten. Maten er den maten du kjenner fra før. I kursboka står det "Spis alt, men ikke alltid". Det er ingenting som heter utskeielser, nei/fy-mat. Det hele dreier seg om valg. Hva velger du å spise? Hvilke valg tar du på vegne av kroppen din? Er bare noen dager siden jeg begynte, og jeg føler meg veldig bra (bortsett fra søtsuget). Mitt problem har vært at jeg overspiser, ikke at jeg spiser "feil" mat. Det er en lettelse å ha mer kontroll. Kroppen min liker at jeg spiser regelmessig, og fibertilskuddet hjelper på fordøyelsen.
Gjest Annbjørg Skrevet 14. januar 2006 #5 Skrevet 14. januar 2006 Spør mer konkret om du vil, så skal jeg prøve å svare.
Gjest Jersey i.i Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Takk for svar Det var bra forklart det. Lette litt rundt her nå og fant faktisk Libra-boka liggende nederst i en skuff Mente det ringte noen bjeller med navnet ja. Jeg kan jo alltids prøve dette.
gladidag Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Hei. Jeg begynte på Libra kurs for en uke siden.....skulle ønske eg gjorde det for mange år siden!! Har tidligere kl art å slanke meg ti kg(for to år siden) på egenhånd, det var hardt å gjøre det alene. Hadde forsåvidt holdt vekten stabil, men nå etter et svangerskap kjente jeg at jeg trengte hjelp. Var begynt å overspise igjen og skeiet ut for ofte. Syns Libra kurset virker veldig bra, har vært litt sulten innimellom denne uken, men ikke så ille som eg trodde. Ikke hatt så veldig søtsug heller, gått over all forventning. Vareier klibrødet m vanlig havrekli og fiberrik... har vel ny personlig rekord i tomatspising denne uka og... På tirsdag er ny veiekveld, spent. tror eg har gått ned endel første uka, mye vann og litt fett...Gleder meg til forsettelsen og til å bli sunnere, sprekere og slankere!...bare synd eg skal to uker på ferie midt i kurset!!HJELP! blir litt verre og holde dietten da, men får gjøre så godt en kan.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 en venninne av meg gikk ned en god del mens hun gikk på kurset. i ettertid har hun gått opp mer enn hun tok av... man må vel holde seg til det kostholdet resten av livet hvis man skal holde vekten.
gladidag Skrevet 8. mai 2006 #9 Skrevet 8. mai 2006 en venninne av meg gikk ned en god del mens hun gikk på kurset. i ettertid har hun gått opp mer enn hun tok av... man må vel holde seg til det kostholdet resten av livet hvis man skal holde vekten. ← Det er jo et sunt og fornuftig kosthold, jeg er snart ferdig m uke to på kurset,(ny veiedag i morgen) Syns eg spiser masse mat og er sjelden sulten. Kan være litt vanskelig å spise hver tredje time avogtil, men det går max 4 timer mellom måltidenen. Har ikke savnet sjokolade og digg, og er skikkelig karbogris egentlig. Elsker jo loff, honning, sjokolade, iskrem... Men nå når jeg spiser riktig så er ikke trangen til søtt stor. En må jo ikke holde seg til dietten resten av livet, men en må jo passe på hva en spiser hvis en ikke vil legge på seg igjen. Det er jo dumt å bruke masse penger på kurs, hvis du skal kaste det over godteriskåla med en gang kurset er over. Jeg kommer til å tillate litt annen mat og når trivselvekten er nådd, men har lært meg endel fornuftige ting nå som jeg kommer til å holde på. Det er jo lov å skeie ut iblant...men med måte.
gladidag Skrevet 15. mai 2006 #11 Skrevet 15. mai 2006 Hei. Ny veiedag imorgen, ferdig med tredje uken da. Det går kjempefint, spiser godt. Var på fest i helgen og da ble det for mye vin.... og litt potetgull og nøtter(men bare en brøkdel av hva jeg ville puttet i meg tidligere). Tror eg har gått ned 3,5kg, har jo egentlig ikke lov å veie oss hjemme, men juksa litt nå.. Skal måle meg rundt livrumpe, lår og pupper imorgen for å sjekke det og. Kjenner at buksene er blitt slakkere og beltet må få nytt hull. Trimmer noe, men ikke nok...denne uken har vært bra da, tre ganger på SATS. Syns LIBRA er bra måte, får litt kontroll på kostholdet. Målet er å komme fra 82kg(veid om kvelden m mat i magen og klær) til 70-72kg. Tar den tiden jeg trenger for å finne tilbake trivselvekten. Kommer nok til å fortsette med kurs 2 etter sommeren.
gladidag Skrevet 15. juni 2006 #12 Skrevet 15. juni 2006 Da var Libra kurset mitt over. Det har gått kjempefint, har fått nye gode vaner som er nok skal klare å holde på. Har vært på to uker ferie midt i kurset .Skeiet selvsagt litt ut da, koste meg med litt mer mat enn strengt tatt nødvendig og drakk litt vin hver kveld. MEN spiste mye sunnere og mindre eg ville gjort uten LIBRA i bakhodet. Totalt har eg gått ned 6kg på kurset, 8 uker, er strålende fornøyd med den begynnelsen. Nå skal eg bruke sommeren og høsten til å finne trivselvekten på ca 70.Trener noe, men ikke kjempemye. Kommer meg på SAts to ganger i uken ,også ut på trilletur med lillegull, ikke alltid så lange men alt er bedre enn ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå