Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan pleier du å avvise på en høflig måte i typ første meldingen du får på Tinder eller andre sjekke sider?

Jeg liker ikke å ignorere folk fordi det er en stygg greie å gjøre. Hvordan løse?

Anonymkode: 8d44d...641

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvit løgn. Si at du nettopp har avtalt date med en annen, og at du ikke liker å sjonglere.

Anonymkode: 2270b...5f3

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke på Tinder eller lignende. Men hvis jeg får en slik melding her, ignorerer jeg den (til jeg fant ut jeg kunne sperre for meldinger).  Sikkert stygt, men så får jeg bare være stygg! Dersom jeg får en melding på andre sosiale medier, eller når noen jeg chatter vil ha nærmere bekjentskap, sier jeg bare at jeg ikke er interessert i noe mer.

Anonymkode: 9a506...336

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skrev: Takk for melding. Har møtt en her som jeg ønsker å bli bedre kjent med. Ønsker deg derfor lykke til videre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig du tok kontakt, men jeg tror av flere grunner at vi er en dårlig match. Ha en fin dag videre og lykke til🙂

Anonymkode: 606f3...7f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Hadde ikke tenkt på en hvit en.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Mann her. Jeg prøver for alt jeg kan å slette matchen med det samme, før det kommer meldinger. Men en hvit løgn, er et godt alternativ. 

Men hva er egentlig sannheten? Du matchet vel ikke med noen du ikke vil snakke med? 

Anonymkode: 2cb91...8a9

• Liker 2
Skrevet

Det snilleste en kan gjøre er å avvise så brutalt og rabiat som overhode mulig. Kast inn et par grunnløse fornærmelser, antagelser og finn på noen vrangforestillinger å ha med og. Prøv å fremstå som et sinnsykt og ubehagelig menneske. Da blir han ikke lei seg i det hele tatt, heller takknemlig for at han slipper å møte deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Mann her. Jeg prøver for alt jeg kan å slette matchen med det samme, før det kommer meldinger. Men en hvit løgn, er et godt alternativ. 

Men hva er egentlig sannheten? Du matchet vel ikke med noen du ikke vil snakke med? 

Anonymkode: 2cbs91...8a9

Hva mener du med sannheten?

Det er ikke snakk om TInder, men en annen dating side.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Somarfugelen said:

Det snilleste en kan gjøre er å avvise så brutalt og rabiat som overhode mulig. Kast inn et par grunnløse fornærmelser, antagelser og finn på noen vrangforestillinger å ha med og. Prøv å fremstå som et sinnsykt og ubehagelig menneske. Da blir han ikke lei seg i det hele tatt, heller takknemlig for at han slipper å møte deg.

Med et profilbilde av meg selv så synes jeg ikke det er en god ide.

Skrevet

Det er ikke stygt å ignorere folk man ikke kjenner. Det er tydelig kommunikasjon.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat på tinder syns jeg det er helt greit å ikke svare. Har fått invitasjoner til date av bekjente også som jeg overhode ikke vil gå på date med, men som blir for dårlig å ikke svare fordi vi deler omgangskrets f.eks. Da gjør jeg mot andre som jeg ville at andre skulle gjort mot meg og er klinkende klar og ærlig og sier f.eks "hyggelig at du spør, men jeg er ikke interessert i deg på den måten". Sikkert veldig hardt og brutalt, men det er bedre enn å være vag å si "jeg er ikke klar for dating akkurat nå" f eks. Det git forhåpninger til en annen gang, at han kanskje tenker at han kan spørre igjen ved en senere anledning. 

Anonymkode: ac93f...10b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Andro said:

Det er ikke stygt å ignorere folk man ikke kjenner. Det er tydelig kommunikasjon.

Kanskje ikke, men jeg synes ikke det føles ok å gjøre det.

• Hjerte 1
Skrevet

Gjør det kort da i alle fall. "Takk for interessen, men jeg melder pass på denne."

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva mener du med sannheten?

Det er ikke snakk om TInder, men en annen dating side.

Ok. Det var du som nevnte Tinder i HI, og det er kanskje et dårlig eksempel da, siden du ikke får meldinger fra noen, uten å ha matchet først. Du kan se bort fra det andre spørsmålet.

AnonymBruker
Skrevet

La være å matche med folk som ikke interesserer deg, så slipper du hele problemet.

Anonymkode: f966c...ecb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

La være å matche med folk som ikke interesserer deg, så slipper du hele problemet.

Det er ikke snakk om TInder.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke snakk om TInder.

Du spør jo spesifikt om Tinder i HI.

Hvit løgn er i alle fall helt unødvendig. Vær ærlig og si som sant er, at du ikke er interessert, men anerkjenn interessen som hyggelig. Er det virkelig så vanskelig å være høflig for folk uten å lyve?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Og hvorfor har du sveipet denne personen til høyre hvis du ikke vil matche?

Anonymkode: 4f930...b2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Akkurat på tinder syns jeg det er helt greit å ikke svare. Har fått invitasjoner til date av bekjente også som jeg overhode ikke vil gå på date med, men som blir for dårlig å ikke svare fordi vi deler omgangskrets f.eks. Da gjør jeg mot andre som jeg ville at andre skulle gjort mot meg og er klinkende klar og ærlig og sier f.eks "hyggelig at du spør, men jeg er ikke interessert i deg på den måten". Sikkert veldig hardt og brutalt, men det er bedre enn å være vag å si "jeg er ikke klar for dating akkurat nå" f eks. Det git forhåpninger til en annen gang, at han kanskje tenker at han kan spørre igjen ved en senere anledning. 

Anonymkode: ac93f...10b

Hvorfor syns du det er greit å ikke svare når det er på Tinder? Du har matchet med personen? Skjønner ikke logikken. 
Jeg var en periode på Møteplassen hvor hvem som helst kunne skrive uten match. Jeg svarte ikke alle der. 

Anonymkode: 4f930...b2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...