Gå til innhold

Hvorfor får ikke hunder vondt når de logrer og smeller halen inn i ting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

🤷‍♀️

De kan lizm stå stille og smelle halen i en jernstolpe i flere minutter f. eks.

Anonymkode: 72844...e4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rart i grunn at de ikke kjenner no har tråkket en hund på halen ved ett uheld og den lyden glemmer jeg aldri 

• Liker 2
Skrevet

Mange får så vondt at halen både brister og brekker. Spesielt doberman er utsatt for dette. Det burde derfor være tillatt med hale kupering. Må hunden kuperes pga brist/brudd nå, får ikke hunden lenger stilles på utstilling eller på prøver/konkurranser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

lizm

den versjonen av ordet likte jeg! 

Anonymkode: 4d1bd...a54

AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (1 time siden):

Mange får så vondt at halen både brister og brekker. Spesielt doberman er utsatt for dette. Det burde derfor være tillatt med hale kupering. Må hunden kuperes pga brist/brudd nå, får ikke hunden lenger stilles på utstilling eller på prøver/konkurranser. 

Kappe av halen fordi hunden er glad.

Har du hjerne som fungerer? 

Anonymkode: 198d6...8df

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kappe av halen fordi hunden er glad.

Har du hjerne som fungerer? 

Anonymkode: 198d6...8df

Sistnevnte lurer jeg på om du egentlig har. Hadde du visst hvor mange hunder som går rundt med brist og brudd i halen fordi det ikke er tillatt å kupere, hadde du forstått dyrevelferden i det å få godkjent kupering av enkelte, utsatte raser. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å si at labradorgutten her i huset ikke er noen vakthund, men han kunne kanskje slått ned en innbruddstyv med halen…

Anonymkode: 36475...692

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Selvfølgelig får de vondt.

Vi hadde en cocker spaniel som logret så mye at den først knakk ytterst, når det først var grodd knakk halen lengre inne. Vi fjernet en god del av halen etter den siste gangen.

• Hjerte 2
Gjest Linny111
Skrevet

En labrador jeg kjenner måtte nylig amputere halen pga. dette. "Happy tail syndrome" kalles det.

AnonymBruker
Skrevet
Linny111 skrev (1 time siden):

En labrador jeg kjenner måtte nylig amputere halen pga. dette. "Happy tail syndrome" kalles det.

Rart de ikke skriker hvis de får vondt? 

Anonymkode: 51309...28e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på hundekurs for noen år siden. Der var det en hund som slo av halve halen da den logret borti en treplanke/stativ på banen. Så ut som den var tidligere skadet og pga. dårlig blodtilførsel så var den helt tynn på midten der da. Lite blod og hunden fortsatte å logre, men gikk ikke an å sy på halestumpen igjen. 

Anonymkode: ea157...775

• Hjerte 1
Gjest Refreng
Skrevet

De kjenner vel såpass sterkt på andre følelser som overdøyver smerten

Ellers tenker jeg hunder som logrer ekstremt er symptom på hunder som er ødelagt av avl. Som har følelser som er mye sterkere og hyperaktive enn det som ville vært naturlig fra naturens side. Slike hunder er jo søte for eiere ("så glad han er for å se meg"), men jeg tviler på at det føles bra for hunden å være så "glad" at den stresser ihjel og det overdøyver andre følelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...