AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 Jeg går mye uten strømper i sommerhalvåret. Bruker åpne sandaler utendørs. Men hva når man skal på besøk hos andre, kan man da gå barbeint inne? Eller må man ha med seg noe til å ha på beina inne? jeg synes ikke det gjør noe om andre kommer barbeint til meg men kanskje det er fordi jeg stadig går barbeint selv. Hva tenker dere; synes dere det er greit at andre går barbeint hos deg? Anonymkode: 764d8...825
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Skrevet 7. juli 2023 Vi er godt voksne venninner, og ingen av oss bruker sokker i varmen. Om du lurer,så spør du bare de du pleier å omgås. Har sett på KG at noen reagerer på nakne føtter. Bare husk å stelle føttene dine godt, og kanskje ikke slenge føttene oppi sofaen. Anonymkode: 58484...eb3 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Skrevet 7. juli 2023 Nei. Man blir som regel svart på beina av å gå i åpne sandaler, slippers osv. Sokker beskytter ogsa andre mot fotsopp, fotvorter ol. Bruk sokker hos andre. Anonymkode: e9a9e...79e 14 13
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Skrevet 7. juli 2023 Dette vil nok være individuelt og vanskelig å svare på. For min del hadde det ikke gjort noen ting, hvertfall ikke under sommer halvåret, da er det også kanskje mer forventet. At folk har forskjellig føtter er greit, men hadde satt pris på vanlig normal fot hygiene. Ta eventuelt med deg et par sokker i vesken som du kan ta på dersom du merker det blir et tema. Anonymkode: fd075...3d1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 Nær familie og nære venner - der vet jeg hvordan de ønsker det. Hos de fleste går jeg barbeint. På besøk til andre - jeg tar med innesko, eller små step-sokker. Alltid. Anonymkode: 96372...de3 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 I utgangspunktet ikke. Jeg går barbeint på hytta til foreldrene mine, det gjør de og så det er vi enige om. Jeg går innimellom barbeint hjemme når jeg er alene, men ville tatt på sandaler, tøfler om jeg fikk besøk. Jeg kunne lånt de sokker om de hadde på sandaler de ønsket og ta av seg. Har steps i sandaler selv når jeg skal på besøk, men går barbeint i sandler ute/ på cafe osv. Anonymkode: 0145c...aed 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #8 Skrevet 7. juli 2023 Dette temaet har vært oppe til diskusjon mange ganger her inne, og jeg ser at det ofte er litt 50/50 hva folk mener om å gå barbeint inn til andre. Jeg syns det er veldig guffent, man svetter mye på beina, og tråkker ofte rundt barbeint litt inn og ut av huset, så jeg syns det er skikkelig nasty når noen kommer inn til meg barbeint. Iallefall om de tar beina opp i sofaen. Men som sagt, vi er så ulike. Problemet er at dersom du spør de du skal besøke om det er greit, så kommer de ikke til å si nei, selv om de muligens skulle ønske du lot være. Anonymkode: 4dddf...0b8 5 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #9 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På besøk til andre - jeg tar med innesko, eller små step-sokker. Alltid. Samme her, har alltid små steps med meg i veska, jeg også. Anonymkode: 4dddf...0b8 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #10 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I utgangspunktet ikke. Jeg går barbeint på hytta til foreldrene mine, det gjør de og så det er vi enige om. Jeg går innimellom barbeint hjemme når jeg er alene, men ville tatt på sandaler, tøfler om jeg fikk besøk. Jeg kunne lånt de sokker om de hadde på sandaler de ønsket og ta av seg. Har steps i sandaler selv når jeg skal på besøk, men går barbeint i sandler ute/ på cafe osv. Anonymkode: 0145c...aed Det er et godt poeng. Jeg går barbeint så mye jeg kan. Men om jeg har besøk av andre enn mine aller nærmeste tar jeg på meg sandaler. Anonymkode: 96372...de3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette temaet har vært oppe til diskusjon mange ganger her inne, og jeg ser at det ofte er litt 50/50 hva folk mener om å gå barbeint inn til andre. Jeg syns det er veldig guffent, man svetter mye på beina, og tråkker ofte rundt barbeint litt inn og ut av huset, så jeg syns det er skikkelig nasty når noen kommer inn til meg barbeint. Iallefall om de tar beina opp i sofaen. Men som sagt, vi er så ulike. Problemet er at dersom du spør de du skal besøke om det er greit, så kommer de ikke til å si nei, selv om de muligens skulle ønske du lot være. Anonymkode: 4dddf...0b8 Riktig så det er best og te seg uten og spørre om en må te seg. Nordmenn er litt beskjedne sånn, også snakker vi heller om det i etterkant. Jeg hadde sagt klart nei, men det kom med alderen.. når jeg var yngre hadde jeg nok sagt ja, men irritert meg grønn og vasker gulvene grundig så raskt de gikk . Anonymkode: 0145c...aed 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #12 Skrevet 7. juli 2023 Ikke uten å spørre om det er greit. Anonymkode: 658cd...266 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #13 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke uten å spørre om det er greit. Anonymkode: 658cd...266 Det er kun greit om vertskapet selv går barbeint. Om de har sko/sokker, så tar du på deg sko/sokker. Anonymkode: 96372...de3 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #14 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): når jeg var yngre hadde jeg nok sagt ja, men irritert meg grønn og vasker gulvene grundig så raskt de gikk . Jeg er dessverre fortsatt sånn at jeg sier ja, men hadde irritert meg veldig og dratt fram grønnsåpa etterpå😆 Anonymkode: 4dddf...0b8 5
MyMichelle Skrevet 7. juli 2023 #15 Skrevet 7. juli 2023 (endret) Jeg liker å gå barbeint hjemme, og det er greit for meg at besøkende går barbeint hos meg. Selv tar jeg på sokker om jeg får besøk av andre enn nærmeste venninner. Jeg har også på meg sokker når jeg er på besøk, med mindre det er hos venninner som også liker å gå barbeint. Det finnes ikke noe fasitsvar på spørsmålet, for alle er forskjellige. Endret 7. juli 2023 av MyMichelle
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #17 Skrevet 7. juli 2023 Jeg har alltid med sokker i veska. Tar på sokker hos andre. Går aldri barbeint hos andre. Anonymkode: cfa76...820 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #18 Skrevet 7. juli 2023 Nei, man går ikke barbeint hos andre, like lite som man sitter i sofaen i boxeren. Anonymkode: 221c5...b61 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #19 Skrevet 7. juli 2023 Ja. Det er jo bare føtter. Jeg går barbeint med den største selvfølge, og legger ikke merke til om andre gjør det hos meg. Anonymkode: 2db42...d1a 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #20 Skrevet 7. juli 2023 NEI! Og ikke spør om det heller. Jeg hater når folk går barbent hos meg. Det er skittent og ekkelt og uhygienisk. Noen spør om de kan gå barbent inne hos meg, og selvom det byr meg i mot, så klarer jeg ikke si nei. Ja, det er mitt problem at jeg ikke klarer si nei, men bare forstå selv at andre folk ikke vil ha tåfisen og tåsvetten din inn i sitt hus! Anonymkode: 9e52d...53b 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå