Rødstrupa Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 Er det greit og passende straff hvis de er litt umulige? Ikke overholder innetider på kveld, ikke gjør lekser eller overholder div.avtaler med mor og far?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Skrevet 7. juli 2023 Jeg er negativ til husarrest generelt. Det sender et signal om at det er ille å bære hjemme. Likevel kan det å ikke få gå ut etter middag elle på kvelden være en naturlig konsekvens av at man ikke overholder innetider. Hva som er naturlig konsekvens når avtaler ikke holdes kommer an på hva avtalen var. Gjør man ikke lekser lærer man mindre. Det overlater jeg ansvaret til skolen. (Nå får jeg hele kg på nakken). Anonymkode: 378bd...88b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Skrevet 7. juli 2023 Hvordan er kommunikasjonen din med dem? Hvor ofte setter dere dere ned og har en god prat om disse tingene? Anonymkode: be77d...89d 1
Rødstrupa Skrevet 7. juli 2023 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan er kommunikasjonen din med dem? Hvor ofte setter dere dere ned og har en god prat om disse tingene? Anonymkode: be77d...89d Ts. Rent hypotetisk.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 Jeg har aldri brukt husarrest på mine barn. Vi har heller snakket om hvorfor det er viktig å si i fra hvor man er og komme hjem til avtalt tid. Det har aldri vært et problem her. Å ikke gjøre lekser går utover dem. Om det blir et problem så må man ta det med skolen, kanskje de skal få fri fra lekser en stund? Kan være flere grunner til å ikke gjøre leksene sine. Mine barn får konsekvenser om de bryter avtaler, men de får alltid en advarsel først. Anonymkode: 72b9b...872
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 Rødstrupa skrev (6 minutter siden): Ts. Rent hypotetisk. Barn blir ikke slik om de får skikkelig oppfølging, og god kommunikasjon. Anonymkode: be77d...89d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #8 Skrevet 7. juli 2023 Ja, selvsagt. Hvorfor skulle liksom ikke det være greit. Synes det er en mild og passe straff og sitte inne uten internett og mobil en kveld/noen dager. Anonymkode: 66a83...65d 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 Hadde heller tatt bort goder. Hvor gamle er ungene?
GammelKaktus Skrevet 7. juli 2023 #12 Skrevet 7. juli 2023 Er ikke en tilhenger av husarrest så generelt sett så er jeg mot den slags. For min del så er god kommunikasjon løsningen på det meste men jeg skjønner at ikke alle er like og noen trenger kanskje sterkere virkemidler. For eksempel så har en venninne et barn i tenårene som har havnet raskt og brutalt ut på "livet" med feil folk. Der er eneste løsning husarrest og ingen telefon og sosiale medier. Der har jeg forståelse for virkemidlene for der holder det på å gå galt og dette er siste utvei før hun må ta det videre. Så generelt sett er jeg ikke for tvang og husarrest men ser at noen ganger så trengs det. Men ikke for bagateller som lekser og at de ikke har kastet søpla som de skulle, da er kommunikasjon tingen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #13 Skrevet 7. juli 2023 Selvfølgelig er det greit, er jo det som skjer med voksne også som ikke klarer å følge reglene i samfunnet. Når det ikke lenger fungerer med pedagogisk kosemose-prat så må dårlig oppførsel få andre konsekvenser, det er sånn man oppdrar barn til å bli individer som skjønner at verden ikke dreier seg om dem. Anonymkode: 64b64...b23
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #14 Skrevet 7. juli 2023 Tja, ikke holde innetider og ikke gjøre lekser kunne ført til «ikke gå ut, men måtte være hjemme og gjøre lekser» en stund, ville ikke akkurat kalt det husarrest men. Anonymkode: f455b...0c1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #15 Skrevet 7. juli 2023 Skjermnekt er mere effektivt. Anonymkode: 21690...b34
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #16 Skrevet 7. juli 2023 Rødstrupa skrev (3 timer siden): Er det greit og passende straff hvis de er litt umulige? Ikke overholder innetider på kveld, ikke gjør lekser eller overholder div.avtaler med mor og far? hvis barna allerede nekter å etterkomme innetider eller andre avtaler, hva i all verden får dere egentlig til å tro at de kommer til å overholde avtale rom "husarrest" da?? kanskje barna rett og slett velger å gå ut av huset, hvis de ikke er interessert i å sitte inne sammen med foreldrene lenger? hva skal dere i så fall finne på da?? Anonymkode: 71e5b...b83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå