Gå til innhold

Turbukse til barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi den blir lettere skitten og våt enn turbukse. Mye dugg i skogbunnen blant annet.

Anonymkode: 99be6...863

Men da snakker du om en skogstur der man ikke går på stier?

Anonymkode: 0fb38...df8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hvorfor gjør ikke en vanlig joggebukse samme nytten på sommeren?

Alt fra skinnbukser og pelsdrakter gjør jo nytten, men preferanser og bruk varierer. Har du aldri satt din fot utenfor asfaltjungelen?

Anonymkode: c8ea6...b37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da snakker du om en skogstur der man ikke går på stier?

Tja turer der man ikke går på oppkjørte skogsbilveier. Følger man stier og traktorer sommerstid er det høyt gress, blomster osv og det blir vått.

Du får ta deg en tur ut så skjønner du bedre.

Og mine barn har aldri fulgt veien, det er ned i grøfter, ut i kruttet for å plukke blåbær, klatre i trær. Sitte på en stubbe mens man spiser matpakke.

Anonymkode: 9ff98...0b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja turer der man ikke går på oppkjørte skogsbilveier. Følger man stier og traktorer sommerstid er det høyt gress, blomster osv og det blir vått.

Du får ta deg en tur ut så skjønner du bedre.

Og mine barn har aldri fulgt veien, det er ned i grøfter, ut i kruttet for å plukke blåbær, klatre i trær. Sitte på en stubbe mens man spiser matpakke.

Anonymkode: 9ff98...0b4

Ikke minst ake ned skråninger på rompa. Ja, hvorfor kun gå langs brede stier når man kan utforske alt og kunne kjenne på alt.

Anonymkode: 99be6...863

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna her bruker det nesten hver dag. Liker godt Skogstad lønahorgi. 
I barnehagen jeg jobber i er det mange som bruker det hver dag. Jobber i Friluftsbarnehage da, så vi er jo mye ute.

Anonymkode: 9ea63...dca

Skrevet

Folk som ikke ser nytten av turbukse til barn, og tror en joggebukse/tights gjør samme nytten, beveger seg ikke mye utenfor asfalt og egen gressplen i hvert fall.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn i barnehage, som bruker turbukse en god del. Bruker Skogstad sine. De er i bruk istedet for joggebukse/tights. Fordi i barnehagen så er det ofte litt vått i sanda, kan være litt vått/dugg i gresset osv. Når det er tur hjemme eller i barnehagen så setter de seg ofte ned i lyng og mose. 

Har også softshellbukse og regnbukse men syns det er et litt annet formål. 

Anonymkode: 99feb...b56

AnonymBruker
Skrevet
Anonym90059005 skrev (1 time siden):

Folk som ikke ser nytten av turbukse til barn, og tror en joggebukse/tights gjør samme nytten, beveger seg ikke mye utenfor asfalt og egen gressplen i hvert fall.

Haha det var da veldig fordomsfullt. Jeg liker godt å gå tur i skogen, men vi roter jo ikke rundt midt i villeste skauen uten veier/stier. Og i og med at vi gjør det ser jeg heller ikke nytten. Jo det har hendt at vi har plukket blåbær feks, men da i tørt og varmt vær. Vi er jo ikke ute i timesvis heller, ei heller langt hjemmefra. Vet ikke med andre, men vi har null utbytte av å traske rundt i skogen om det er vått og kaldt ute. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle vi kjenner med barn har turbukser. Barna her (4stk) har fra Skogstad😊 Brukes til turer på fjellet, marka, skogen osv.

Anonymkode: ac903...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...