AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 Jeg har ikke helt forstått dette med turbukse til barn. Er det liksom behov for dette? Er det tørt og varmt trengs ikke noe, og er det kaldt og evt litt fuktig på høsten så har vi en softshellbukse og så har vi såkalt regntøy. Men denne turbuksa, når brukes liksom den? Anonymkode: 0fb38...df8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Skrevet 7. juli 2023 Brukt 1 gang. Ellers bruker de tights som regel. Bortkastet penger. Anonymkode: eebd7...f36 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Skrevet 7. juli 2023 Er ikke softshellbukse turbukse godt nok da? Anonymkode: ecf22...c70 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #4 Skrevet 7. juli 2023 De fleste trenger ikke turbukse. På lengre turer kan det være greit å ha en syntetisk bukse men det kan like gjerne være en tights eller en treningsbukse. Det er fordi disse tørker fortere hvis de blir våte. Anonymkode: 46ea9...6a5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Skrevet 7. juli 2023 Kommer an på hva barnet gjør. Før fem hadde vi ikke bruk for turbukse. Da brukte vi skallbukse/softshell. Nå er ungene 4-6-10 år og alle har turbukse. Særlig eldste bruker det istedet for skallbukse. Turbuksa er jo gjerne vannavvisende, så det kan erstatte annet skalltøy. Anonymkode: 3308f...848
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer an på hva barnet gjør. Før fem hadde vi ikke bruk for turbukse. Da brukte vi skallbukse/softshell. Nå er ungene 4-6-10 år og alle har turbukse. Særlig eldste bruker det istedet for skallbukse. Turbuksa er jo gjerne vannavvisende, så det kan erstatte annet skalltøy. Anonymkode: 3308f...848 Dere snakker om tex/tec bukse vindtett og vanntett? De er fine i overgangsperiode når det blir klamt med gummi men man trenger et lag utenpå. For familier dom er mye på tur anbefaler jeg det men det er ikke noe man MÅ ha. Jeg brukte alltid kun jakke og bukse i stedet for å kjøpe tynn parkdress og jakke. Anonymkode: 46ea9...6a5
Loke37 Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 Hvis du vil ha turbukse til barn; sjekk Sport Outlet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #8 Skrevet 7. juli 2023 Mine på 9 og 11 år bruker turbukse mye når vi er på turer, hytta og i lek generelt. Fornøyd med Skogstad Lønahorgi. Ikke så stiv pris og god kvalitet. Anonymkode: c95e4...6e4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #9 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine på 9 og 11 år bruker turbukse mye når vi er på turer, hytta og i lek generelt. Fornøyd med Skogstad Lønahorgi. Ikke så stiv pris og god kvalitet. Anonymkode: c95e4...6e4 Men hvorfor trenger man turbukse på hytta eller lek? Midt på sommeren? Kan skjønne hvis det er litt vått om høsten feks, men da er det gjerne kaldt også? En lett turbukse varmer jo ikke? Jeg bare skjønner ikke 😅 Anonymkode: 0fb38...df8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #10 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kommer an på hva barnet gjør. Før fem hadde vi ikke bruk for turbukse. Da brukte vi skallbukse/softshell. Nå er ungene 4-6-10 år og alle har turbukse. Særlig eldste bruker det istedet for skallbukse. Turbuksa er jo gjerne vannavvisende, så det kan erstatte annet skalltøy. Anonymkode: 3308f...848 Syns turbuksene ser så stramme ut, er det plass til noe under der? Er det kaldt, så må man jo ha noe under? Anonymkode: 0fb38...df8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men hvorfor trenger man turbukse på hytta eller lek? Midt på sommeren? Kan skjønne hvis det er litt vått om høsten feks, men da er det gjerne kaldt også? En lett turbukse varmer jo ikke? Jeg bare skjønner ikke 😅 Anonymkode: 0fb38...df8 Vi har til en 3-åring. Praktisk på de akkurat litt kaldere dagene med litt fukt i gresset når rakkeren skal springe villmann over stokk og stein. De tåler mer og er litt avvisende for vann og søle. Blir en glidende overgang mellom turbukse, og overtrekksbukse til regnbukse. Du skjønner det når du en dag ser behovet for det. Ikke sikkert du noen gang gjør det. Familier og barn er forskjellige med forskjellige behov. Bor dere midtbys på Østlandet og beveger dere ikke utenfor bykjernen blir det noe annet enn på bygda utenfor Førde liksom. Anonymkode: c8ea6...b37
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #12 Skrevet 7. juli 2023 Stor forskjell å bruke tights og turbukse. Mine bare må leke med vann og turbukse er bare mye bedre. Med tights/bukse og overtrekk blir det gjerne for varmt mange årstider. Turbukser kommer i mange tykkelser og det er mulig å finne alle typer. Mine har både tynne og litt tykkere, men så er også ungene mye på tur i all slags vær. Anonymkode: 99be6...863 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #13 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Men hvorfor trenger man turbukse på hytta eller lek? Midt på sommeren? Kan skjønne hvis det er litt vått om høsten feks, men da er det gjerne kaldt også? En lett turbukse varmer jo ikke? Jeg bare skjønner ikke 😅 Anonymkode: 0fb38...df8 Turbukse er mye mer slitesterk, vannavisende og vindavvisende i forhold til ei vanlig bukse. Nå bor vi i nord, så vi har mange dager der det er behov for ei turbukse. Spesielt på hytta på fjellet, der blir det kaldt hvis man ikke har på stillongs under turbuksa, selv midt på sommeren. Er også bra å bruke på våren og høsten. Anonymkode: c95e4...6e4 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #14 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har ikke helt forstått dette med turbukse til barn. Er det liksom behov for dette? Er det tørt og varmt trengs ikke noe, og er det kaldt og evt litt fuktig på høsten så har vi en softshellbukse og så har vi såkalt regntøy. Men denne turbuksa, når brukes liksom den? Anonymkode: 0fb38...df8 Når vi er på tur i skogen Anonymkode: c5710...be7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #15 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er ikke softshellbukse turbukse godt nok da? Anonymkode: ecf22...c70 Absolutt ikke bortkastet for oss Anonymkode: c5710...be7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #16 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Men hvorfor trenger man turbukse på hytta eller lek? Midt på sommeren? Kan skjønne hvis det er litt vått om høsten feks, men da er det gjerne kaldt også? En lett turbukse varmer jo ikke? Jeg bare skjønner ikke 😅 Anonymkode: 0fb38...df8 Fordi det ofte er fuktig i skogen/på fjellet. Og shorts er ofte uaktuelt pga innsekter, busk og kratt som risper osv. Hva tenker du er alternativet? Anonymkode: 9ff98...0b4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #17 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Fordi det ofte er fuktig i skogen/på fjellet. Og shorts er ofte uaktuelt pga innsekter, busk og kratt som risper osv. Hva tenker du er alternativet? Anonymkode: 9ff98...0b4 Min mann går tur i skogen hver dag, har turbukse og høye tursko hver gang hele året han kan ferdes og er snøfritt. Insekter (spesielt flått), busker/kratt og hoggorm er grunnen. Ungene er enda mer høyt og lavt når de er med. Anonymkode: 99be6...863
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #18 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min mann går tur i skogen hver dag, har turbukse og høye tursko hver gang hele året han kan ferdes og er snøfritt. Insekter (spesielt flått), busker/kratt og hoggorm er grunnen. Ungene er enda mer høyt og lavt når de er med. Anonymkode: 99be6...863 Men hvorfor gjør ikke en vanlig joggebukse samme nytten på sommeren? Anonymkode: 0fb38...df8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #19 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvorfor gjør ikke en vanlig joggebukse samme nytten på sommeren? Anonymkode: 0fb38...df8 Fordi joggebukser er for varme. De blir våte og tunge. Kratt fester seg i stoffet. Anonymkode: 9ff98...0b4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #20 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvorfor gjør ikke en vanlig joggebukse samme nytten på sommeren? Anonymkode: 0fb38...df8 Fordi den blir lettere skitten og våt enn turbukse. Mye dugg i skogbunnen blant annet. Anonymkode: 99be6...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå