AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Del Skrevet 7. juli 2023 Dater en mann som er helt ekstrem på sosiale medier. Han legger ut noe daglig og stort sett bilder av seg selv. Jeg blir ganske sliten av det, syns det er nedtur. Lurer litt på hva det handler om at noen mennesker må ha bekreftelse så ofte/mye? Har dere tanker om det? Jeg skrev også et kort til han for en ukes tid siden der jeg fortalte han mine følelser. I etterkant har han spurt flere ganger om jeg fortsatt står for det jeg skrev. Selvsagt gjør jeg det, sa jeg. Syns det var veldig rart å spørre om og han virket nesten litt stresset og sa liksom "er det sånn at nå har du endret mening?"... Blir litt rart at en mann i slutten av 40 årene viser slik usikkerhet. Hvordan forholde seg til det? Anonymkode: ae67e...2c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Del Skrevet 7. juli 2023 Alle kan være usikre og søke bekreftelse, uansett alder. Du får ta ei vurdering på om du orker å stå i det. Anonymkode: 9d250...ac3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Del Skrevet 7. juli 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Dater en mann som er helt ekstrem på sosiale medier. Han legger ut noe daglig og stort sett bilder av seg selv. Jeg blir ganske sliten av det, syns det er nedtur. Lurer litt på hva det handler om at noen mennesker må ha bekreftelse så ofte/mye? Har dere tanker om det? Jeg skrev også et kort til han for en ukes tid siden der jeg fortalte han mine følelser. I etterkant har han spurt flere ganger om jeg fortsatt står for det jeg skrev. Selvsagt gjør jeg det, sa jeg. Syns det var veldig rart å spørre om og han virket nesten litt stresset og sa liksom "er det sånn at nå har du endret mening?"... Blir litt rart at en mann i slutten av 40 årene viser slik usikkerhet. Hvordan forholde seg til det? Anonymkode: ae67e...2c8 Du er da veldig rask til å konkludere med at det er usikkerhet. Kanskje du er usikker selv? som skriver foruminnlegg og alt mulig Anonymkode: d9c87...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #4 Del Skrevet 7. juli 2023 Hvorfor dater du han da? Synes du det er rart eller «nedtur», slår du opp i stedet for å snakke skitt om han på kg Anonymkode: f234a...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Del Skrevet 7. juli 2023 Det sitter igjen fra barndommen. Det er da vi preges av sånne ting som vi trekker med oss som voksne. Akkurat hva det er med denne mannen vet jeg ikke. Kanskje ble han utsatt for omsorgssvikt, kanskje ble han mobbet, kanskje hadde en forelder som var psykisk syk. Det går an å endre slike mønstre, men det er hardt arbeid og veldig vanskelig. Uten en god psykolog er det umulig. Anonymkode: 5dea0...f5e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuss Skrevet 7. juli 2023 #6 Del Skrevet 7. juli 2023 Nå kan ikke jeg svare for han, kun meg selv. Jeg opplever også usikkerhet etter å ha opplevd at ord og handling ikke stemmer over ens, jeg gidder ikke gå rundt å lure så jeg spør heller. Dersom noen synes dette er slitsomt så får det bare være. De som liker meg godt nok synes ikke det er slitsomt at jeg ber om bekreftelse innimellom. Så.. liker du han så godt som du sa du gjorde? Viser du det? Er det slitsomt for deg så er det ikke sikkert dere passer så godt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 7. juli 2023 #7 Del Skrevet 7. juli 2023 (endret) Jeg har en venninne som er slik, og det kan være slitsomt noen ganger. Hun sender meg selfies. Jeg «må» alltid legge merke til om hun har vært hos frisøren, eller har nye klær. Jeg pleier ikke å legge merke til slikt ellers, og bryr meg heller ikke om hva andre måtte synes om meg. Hun sier hun behøver bekreftelse fordu hun er så usikker. Jeg hadde ikke orket å date en mann som har et slikt behov for bekreftelse. Endret 7. juli 2023 av MyMichelle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #8 Del Skrevet 7. juli 2023 Tilknytningsskader. Min erfaring er at de som har overstadig behov for bekreftelse er LANGT mer sannsynlig til å være illojale og utro. Anonymkode: c1461...088 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #9 Del Skrevet 7. juli 2023 4 minutter siden, MyMichelle said: Jeg har en venninne som er slik, og det kan være slitsomt noen ganger. Hun sender meg selfies. Jeg «må» alltid legge merke til om hun har vært hos frisøren, eller har nye klær. Jeg pleier ikke å legge merke til slikt ellers, og bryr meg heller ikke om hva andre måtte synes om meg. Hun sier hun behøver bekreftelse fordu hun er så usikker. Jeg hadde ikke orket å date en mann som har et slikt behov for bekreftelse. alle kvinner er slik🤣 Anonymkode: d9c87...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #10 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du er da veldig rask til å konkludere med at det er usikkerhet. Kanskje du er usikker selv? som skriver foruminnlegg og alt mulig Anonymkode: d9c87...46e Hvis det at han etterspør flere ganger om jeg står for det jeg skrev, ikke er usikkerhet, hva er det da? 🤷 Anonymkode: ae67e...2c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #11 Del Skrevet 7. juli 2023 Høres ut som en jeg kjenner. Blir påminnet bursdag og jul minst 14 dager før, så jeg kan kjøpe noe dyrt og fint til han. Han får ikke gaver av meg, han hater å kjøpe gaver til andre. Kommer med spørsmål som feks: syns du genseren min er fin, kler jeg den? Jeg svarer oftest at den er vel grei nok, hverken mer eller mindre- vanlig blå collegegenser. Han blir snurt. Så er set noe annet som feks: Vaska gulvene hjemme i går jeg, er ikke jeg flink? Jeg svarer hva er så hokus pokus med å vaske gulv - enhver person klarer det. Jeg prøver å ha minst mulig kontakt med den mannen. Han kunne aldri vært kjæreste med meg, jeg hadde ikke holdt ut. Han kan se en kjekkas på tv og spørs om han på tv eller han er kjekkest. Jeg svarer alltid at han på Tv er mer min type- snurt igjen. Han får absolutt ingen positive bekreftelser fra meg. Anonymkode: ef005...509 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. juli 2023 #12 Del Skrevet 7. juli 2023 Jeg var sammen med en som konstant trengte bekreftelse. Ble sykt slitsomt. Jeg er lite romantisk og trenger ikke masse bekreftelse og oppmerksomhet. Trenger en som får meg til å føle meg sett, verdsatt og at vi har lidenskap. Jeg er mer på hva en gjør ved handling og små hverdagslige ting. Å konstant legge ut sexy selfies og ekstremt fokus på utseendet er så utrolig turn off. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 7. juli 2023 #13 Del Skrevet 7. juli 2023 Sikkert en par-profil fyr Litt merkelig det der, for noen er det fb som er selve pulsen på livet. Og får han respons på alt, er det klart han legger ut mer. Det kan definitivt bli slitsomt, for ordene dine burde valideres som solide første gang. Ville hintet om dette fra start, om det bikker over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #14 Del Skrevet 7. juli 2023 Oppmerksomhetsbehov ja. Jeg hadde tenkt at han var sånn som flørtet med andre damer så fort han kjedet seg og hadde facebook full av tidligere flørter også Anonymkode: 15937...496 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #15 Del Skrevet 7. juli 2023 Noen har oppmerksomhetsbehov. Andre er usikre og trenger tilbakemelding. Noen er så vant til bekreftelse på alt de gjør fra foreldre at de blir usikre når denne bekreftelsen ikke kommer fra venner og kolleger. Anonymkode: f28e0...de1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #16 Del Skrevet 7. juli 2023 Min erfaring er at slike mennesker gjerne ikke er så trygge i seg selv. Og at de har fått lite bekreftelse i barndommen. Slitsom for alle ande Anonymkode: 01dd5...fdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #17 Del Skrevet 7. juli 2023 Min mann var/er sånn. Såvidt jeg skjønner har han ikke fått lite oppmerksomhet, han har feks alltid fått høre at han er pen/kjekk. Men han har hatt et stort behov for trygghet og tatt mer til seg tegn på at ting ikke var trygt. Han husker at ei lita jente først ga ham oppmerksomhet og å avviste ham da de var små, sånn lenge før puberteten...når han forteller skulle man tro han var minst 18 og ikke sånn 8 😄 Mens jeg er helt omvendt av personlighet. Jeg bare går på uansett, jeg, og ble knapt såret av noe som skjedde meg før jeg var voksen...og jeg ble mobbet på skolen og alt mulig. Men jeg ble nok ikke så skadet av det fordi jeg er mer robust. Når kjærester går fra meg er jeg mer sånn fuck dem, deres tap, jeg skal finne noe bedre. Jeg tror nok at det er godt for en som min mann å være med en som meg som kan romme at han faktisk må spørre 1000 ganger om jeg liker ham før han tror meg. Anonymkode: 9d250...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #18 Del Skrevet 7. juli 2023 It’s a hell of drug. Anonymkode: 9d06a...719 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #19 Del Skrevet 7. juli 2023 Jeg elsker bekreftelse, anerkjennelse og skryt når jeg gjør noe bra. Noe av det verste jeg vet er å bli tatt for gitt. Tror det kommer av barndom kanskje, og det gjør og har oppigjennom gjort forholdet mitt til verden rundt meg vanskelig. Jeg har en adhd diagnose, kan jo ha noe med det å gjøre, vet ikke. Får liksom et kick av å bli verdsatt. Kanskje det har med sånn kjærlighetsspråk å gjøre også, kan dog ikke så mye om det tema. Anonymkode: b419c...1db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 7. juli 2023 #20 Del Skrevet 7. juli 2023 Alle har behov for bekreftelse - i hvilken grad dette kommer til uttrykk vil være basert på ens personlige erfaringer og sårbarhet. Hva man velger å omgås med er basert på akkurat det samme, vår egen erfaring og sårbarhet. For eksempel vil det at du blir sliten av at han legger ut mye på sosiale medier si noe om din sårbarhet. Man må før eller siden ta et valg hvor man veier opp egne behov mot en potensiell partner sine behov. Hva kan du forstå og godta og hva kan du akseptere og jobbe med hos en potensiell partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå