AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Del Skrevet 7. juli 2023 Hvordan gjør dere andre det med overnatting av hund? Hundene mine bjeffer på alle lyder når vi er i skogen. Det samme er om vi overnatter i bilen. Hvor parkerer man da? Vil ikke bråke for alle. Anonymkode: d4851...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Del Skrevet 7. juli 2023 Hvor skal dere? Campingplass? Hvis dere er i skogen gjør det vel ikke noe om de bjeffer litt. Hunder pleier å synes telt er rart første gang og litt ekkelt å bli stengt inne i, før de skjønner greia med at det er gøy å være så lenge på tur. Pleier hjelpe på søvnen å ha gått en lang tur og ligget hele kvelden og kikket på naturen. Anonymkode: 54e2d...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 7. juli 2023 #3 Del Skrevet 7. juli 2023 Det er en smal sak å få hunder til å slutte å bjeffe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #4 Del Skrevet 7. juli 2023 Vi skal overnatte i skogen og ikke på en campingplass. Men hvor parkerer man hvis man skal overnatte ett sted der jeg ikke er kjent? Anonymkode: d4851...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi skal overnatte i skogen og ikke på en campingplass. Men hvor parkerer man hvis man skal overnatte ett sted der jeg ikke er kjent? Anonymkode: d4851...ab5 Det kommer vel helt an på hvor du skal Anonymkode: 54e2d...05b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Del Skrevet 7. juli 2023 Andro skrev (36 minutter siden): Det er en smal sak å få hunder til å slutte å bjeffe. Da vil jeg gjerne ha oppskriften Anonymkode: 3c101...74b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 7. juli 2023 #7 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da vil jeg gjerne ha oppskriften Anonymkode: 3c101...74b Da måtte vi nesten vært sammen med hunden din samtidig, og det er vel ikke særlig aktuelt. Det finnes ellers mye greit videomateriale fra hundetrening i slike situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #8 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kommer vel helt an på hvor du skal Anonymkode: 54e2d...05b Kjører man bare rundt da for å lete etter en parkeringsplass ? Anonymkode: d4851...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #9 Del Skrevet 7. juli 2023 Er det noen som vet om det finnes en oversikt over parkeringsplasser i hele Norge ved skogen på nettet? Er det bare å telte overalt? Står ofte camping forbudt. Men betyr det da at ikke campingvogner kan campe men ikke telt? Eller er det ikke lov å overnatte i skogen overalt? Trodde bare skogen var allemannseie? Anonymkode: d4851...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 7. juli 2023 #10 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er det noen som vet om det finnes en oversikt over parkeringsplasser i hele Norge ved skogen på nettet? Er det bare å telte overalt? Står ofte camping forbudt. Men betyr det da at ikke campingvogner kan campe men ikke telt? Eller er det ikke lov å overnatte i skogen overalt? Trodde bare skogen var allemannseie? Anonymkode: d4851...ab5 Les deg opp på allemannsretten. Last ned ut.no appen. Der finner du fine turer med forklaring på hvordan du kommer dit. Du kan ikke parkere hvor som helst. Les deg opp på kjøring i utmark/innmark. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #11 Del Skrevet 7. juli 2023 Stellplatz er en app. Anonymkode: 50928...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #12 Del Skrevet 7. juli 2023 Andro skrev (4 timer siden): Det er en smal sak å få hunder til å slutte å bjeffe. Jeg hadde gladelig betalt i hauger og lass for at dette var sant, men det er bare ikke så enkelt. Vi har avlet opp hunder til å varsle i tusenvis av år og derfor er det fremdeles naturlig for mange hunder å varsle. Hvis det var så enkelt hadde vi heller ikke hatt så mange hundetrenere. Anonymkode: e32c2...151 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 7. juli 2023 #13 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde gladelig betalt i hauger og lass for at dette var sant, men det er bare ikke så enkelt. Vi har avlet opp hunder til å varsle i tusenvis av år og derfor er det fremdeles naturlig for mange hunder å varsle. Hvis det var så enkelt hadde vi heller ikke hatt så mange hundetrenere. Jeg har hatt flere av de klassiske gårdshundene, som har som jobb å varsle. De har ikke fått lov å gneldre på folk som går forbi, ekorn, mopeder eller andre forstyrrelser som er urelevante for oss. Men de har fått gneldre når vi får besøk, eller det dukker opp dyr innenfor våre gjerder. Hunder er trenbare, og lager man regler som blir håndheva fast, så vil de forholde seg til dette. Da gjør de kun den jobben de oppfatter er deres, og overlater resten av sjefinga til deg. Du må være en trygg leder, også når du har buhund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raquelle Skrevet 7. juli 2023 #14 Del Skrevet 7. juli 2023 Hvor skal du reise? Vi sov både i bilen og i telt da vi kjørte fra Østlandet og til Vestlandet. Vi reiste Sørlandet, og var innom mange steder. Første natt i telt så synes min hund at det var litt rart når andre beveget seg inne i sine telt, og måtte knurrer litt. Men det ga seg fort. Når vi sov i bilen så stoppet vi på rasteplasser eller parkeringsplasser rundt om. Det var ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #15 Del Skrevet 7. juli 2023 Andro skrev (5 timer siden): Det er en smal sak å få hunder til å slutte å bjeffe. Nei, det er det ikke for alle hunder. Anonymkode: 292c4...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #16 Del Skrevet 7. juli 2023 er du rolig er som regel hunden rolig. legg deg med ryggen til hunden så roer den seg nok. Telt kan for noen være en tilpassningssak. Som regel går dette veldig greit:) - Parkering...vel det finnes mange sidestopp (plasser) rundt de fleste riksveier. Evt se etter sideveier, osv. Ikke regn med at det er gratis parkeringsplasser langs e18 etc. Anonymkode: ce175...e7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #17 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): er du rolig er som regel hunden rolig. legg deg med ryggen til hunden så roer den seg nok. Telt kan for noen være en tilpassningssak. Som regel går dette veldig greit:) - Parkering...vel det finnes mange sidestopp (plasser) rundt de fleste riksveier. Evt se etter sideveier, osv. Ikke regn med at det er gratis parkeringsplasser langs e18 etc. Anonymkode: ce175...e7a Sånn er det ikke med alle hunder. Noen trenger trening i å håndtere visse situasjoner, andre er generelt trygge og tar derfor cues fra eier. Mye av dette ligger i genene. Jeg har selv hunder som veldig enkelt aksepterer nye situasjoner/soveplasser. Første gang de sov i telt, krøllet de seg sammen og sov søtt hele natten til tross for sterk vind. Jeg som er litt husredd, var ikke like modig 😅 Ts, ordne det så du kan sove både i bilen og i telt. Du kan sove i bilen på rasteplasser. Å campe (sette ut stoler/bord/grille etc og generelt oppføre deg som om du er på en campingplass) på rasteplasser er ikke lov, men du har lov til å parkere bilen (og sove) i rundt ett døgn på en rasteplass. Ta med noe å henge/klistre over vinduene. Du vil se mange bobiler og campingbiler som stopper på rasteplasser langs veien. Så lenge man ikke bruker plassen som en camping, er det lov. Jeg tror dog ikke det er lov å sette opp telt rett ved en restplass da det går under "camping". Du må nesten lese deg opp om reglene rundt telting, for der er jeg litt mer usikker. Anonymkode: 17f8a...20f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå