Gå til innhold

Halloumiburger. Hva kan jeg ha inni den? Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en halloumi i kjøleskapet jeg skulle ha spist. Har hatt lyst til å prøve å lage burger av den en stund, men aner liksom ikke hva jeg kan ha inni den.

Et hamburgerbrød av noe slag, og noe salat, kanskje løk og tomat, er greit nok. Men hva slags saus? Hamburgerdressing er sikkert ikke noe godt med halloumi. Og der forsvant min fantasi.😂

Har sett litt på nettet men finner liksom bare sånn skikkelig sære ting, som pistasjpesto (noe sånt orker jeg ikke lage for et par burgere). Hummus er også foreslått, men spiser lite av det utenom burgeren, så mesteparten av den hummusen blir sikkert kastet og det blir så dumt.

Men jeg tar i mot alle slags tips!

Anonymkode: 2d633...6d7

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hamburgerdressing fungerer knall med halloumi, ketchup også.

Salat, løk, tomat, alt som du kunne tenkt deg å bruke på en vanlig burger fungerer utmerket.

Jeg har blitt helt frelst av halloumi etter at jeg smakte det første gangen, kan ikke fatte at noen spiser vanlige burgere over det 😁

Anonymkode: f23e9...0d3

Vi liker veldig godt guacamole som dressing på halloumiburger. Et annet veldig godt alternativ er dressing laget av bakte hvitløk. Da tar du 2-3 hele hvitløk, skjærer av toppen slik at alle feddene eksponeres. Så pakker du dem i folie sammen med litt olje og baker i ovnen på 200 grader i ca 50 minutter. Avkjøl litt og klem fra bunnen og opp slik at alle de myke hvitløksfeddene tyter ut. Bland med like deler rømme og Hellmanns majones samt litt salt og pepper (og evt litt sriracha). Kjempegodt. 

Utover dressing bruker vi som oftest bare salat, tomat og syltet rødløk. :) 

AnonymBruker

Hm, kanskje jeg må revurdere det med hamburgerdressingen da!

Men takk for tips, jeg skal snakke med mannen når han kommer hjem og se hva han tenker. Er selv veldig glad i syltet rødløk så vil iallefall prøve å få gjennom den.

Anonymkode: 2d633...6d7

Annonse

Jeg er veldig glad i guacamole/most avokado, syltet rødløk og en srirachamajones (bland sriracha og majones til en spicyness du liker selv) til en halloumiburger, de smakene er veldig gode! Pluss ruccolasalat eller annen type salat til, selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...