Gå til innhold

Hvordan flørte med venner på best mulig måte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så, jeg er det siste halvåret blitt del av en gjeng. Ikke mine beste venner, men absolutt mange jeg trives godt med. Nylig er det blitt en ny jente med i gjengen, og hun er kjempetrivelig. Jeg har klart å få henne på tomannshånd et par ganger, og fra min side er kjemien virkelig, virkelig bra. Jeg mistenker dog at hun går godt overens med de fleste, så jeg vet ikke om det er noe mer der.

Jeg er vant med å date, men da kun med folk hvor det er åpenbart at vi dater (møttes på byen eller via Tinder). De gangene jeg har truffet henne alene så opplever jeg henne som raus med komplimenter, og hun berører meg på ulike vis, som å kjenne på armene mine iblant når vi trener ilag. Jeg liker å tolke dette som flørting.

Spørsmålet mitt er hvordan går man frem når man flørter med noen som er med i samme vennegjeng? Jeg har tenkt å flørte ganske åpenlyst når vi møtes igjen etter ferien, men ja... Om det går dårlig kommer jeg til å møte henne fremover uansett, og jeg vil ikke miste denne gjengen som jeg etterhvert setter veldig pris på. De rådene jeg har fått går stort sett på å ta det sakte, men jeg frykter jeg tar det sakte. Kanskje er jeg skadet av Tinder-dating hvor alt går kjempefort.

Tusen takk for alle tips!

Anonymkode: db643...1cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør pent om hun har lyst til å finne på noe på tomannshånd, så finner du vel fort ut hvor det ligger.

Anonymkode: 56069...361

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær obs på at selv om man liker å tolke ting som flørting når man selv liker noen er det ikke nødvendigvis ment som det. Som kvinne har jeg opp gjennom årene vært tidvis utrolig lei av at menn tolker normal vennlighet og høflighet som flørt. Med venner skal man kunne slappe av og være hyggelig, uten at hvert smil, hver berøring og at man er hyggelig betyr noe. Å hele tiden måtte passe seg for å ikke gi inntrykk av noe er anstrengende, så blant venner bør man kunne slippe å gjøre det. 

Det må mer til enn det du nevner for å vise noe mer når det er en venninne. Som at hun søker alenetid med deg på mer romantisk måte, som å sitte alene utover kvelden med fysisk kontakt utover små berøringer. Som å sitte noen timer i armkroken i sofaen når andre har lagt seg, eller sitte tett og holde rundt/på hverandre på en bryggekant, mens praten går. Søker hun ikke langvarig alenetid med deg i situasjoner der dere kan prate personlig er hun antagelig bare vennlig. 

Anonymkode: e1330...d8b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Vær obs på at selv om man liker å tolke ting som flørting når man selv liker noen er det ikke nødvendigvis ment som det. Som kvinne har jeg opp gjennom årene vært tidvis utrolig lei av at menn tolker normal vennlighet og høflighet som flørt. Med venner skal man kunne slappe av og være hyggelig, uten at hvert smil, hver berøring og at man er hyggelig betyr noe. Å hele tiden måtte passe seg for å ikke gi inntrykk av noe er anstrengende, så blant venner bør man kunne slippe å gjøre det. 

Det må mer til enn det du nevner for å vise noe mer når det er en venninne. Som at hun søker alenetid med deg på mer romantisk måte, som å sitte alene utover kvelden med fysisk kontakt utover små berøringer. Som å sitte noen timer i armkroken i sofaen når andre har lagt seg, eller sitte tett og holde rundt/på hverandre på en bryggekant, mens praten går. Søker hun ikke langvarig alenetid med deg i situasjoner der dere kan prate personlig er hun antagelig bare vennlig. 

Takk for et godt svar. Vi har sittet igjen alene og pratet i lang tid, men ikke holdt rundt hverandre (annet enn klem) og heller ingen armkrok. Hadde vi vært der, så hadde jeg vært overbevist om at hun liker meg romantisk og gått inn for kysset.

Er enig i det du skriver om at man bør kunne slappe av blant venner, det vanskelige er jo hvor ulikt forhold folk har til kroppskontakt. Personlig tenker jeg nesten alltid at "mye" fysisk berøring tidlig i et vennskap betyr at det er noe mer enn bare vennskapelig interesse der, men forstår jo at det ikke er slik for alle.

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Spør pent om hun har lyst til å finne på noe på tomannshånd, så finner du vel fort ut hvor det ligger.

Til syvende og sist har du vel helt rett. Vi har stort sett endt opp alene via tilfeldigheter heller enn at jeg har spurt henne, så må vel få ræva i gir etterhvert og invitere henne med på noe gøy.

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Du beskriver et etablert kjærlighetsforhold

Anonymkode: 69618...1ba

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det akseptabelt for henne å ta disse stegene men ikke akseptabelt for ts å gjøre det?

Anonymkode: 8a3b3...dfe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man flørter ikke med venner. Er det feilslått så syns alle du er en creep og du har mista gjengen. La dette få utvikle seg i sakte tempo over tid om det er noe der, også vil dagen komme hvor hun tar initiativ om hun ser deg som noe mer enn venn. 

Anonymkode: 90321...a17

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er han allerede i vemnesonen tar hun er sånt spørsmål som vennskapelig hangout

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du beskriver et etablert kjærlighetsforhold

Anonymkode: 69618...1ba

Nei det gjør hen ikke. Hen beskriver flørting utover det diffuse , det diffuse som ofte ikke leder noen vei. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, dessverre. Skal han ha et håp om å ikke havne der, så er det nå, tidlig i bekjentskapet han må agere. Hvis en eller begge rekker å få følelser her, så vil vedkommende vegre seg for å ta initiativ. Akkurat nå er fallhøyden lavere, og det går faktisk an å fortsette som venner, hvis ingen forelskelse har oppstått. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, dessverre. Skal han ha et håp om å ikke havne der, så er det nå, tidlig i bekjentskapet han må agere. Hvis en eller begge rekker å få følelser her, så vil vedkommende vegre seg for å ta initiativ. Akkurat nå er fallhøyden lavere, og det går faktisk an å fortsette som venner, hvis ingen forelskelse har oppstått. 

Nei det er jeg ikke enig i. Vennesonen er ikke et sted man havner fordi man ikke sjekker opp dama fort nok, som noen menn tror. Vennesonen er en sone der menn man ikke er fysisk tiltrukket av eller ikke er nysgjerrig på som noe mer enn venn havner umiddelbart. Om denne dama syns ts er fysisk tiltrekkende eller syns personligheten hans er sjarmerende som noe som skiller seg fra hva hun syns om menn flest så vil han ikke havne i vennesonen (med mindre det er snakk om flere år og de får forhold på hver sin kant) men være i "interessant sonen" i lang tid. Og om hun syns han er interessant nok for noe mere så tar HUN initiativ etterhvert når de omgås jevnlig om følelsene hennes blir mer sikre på at det kan bli noe mer enn vennskap.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei det er jeg ikke enig i. Vennesonen er ikke et sted man havner fordi man ikke sjekker opp dama fort nok, som noen menn tror. Vennesonen er en sone der menn man ikke er fysisk tiltrukket av eller ikke er nysgjerrig på som noe mer enn venn havner umiddelbart. Om denne dama syns ts er fysisk tiltrekkende eller syns personligheten hans er sjarmerende som noe som skiller seg fra hva hun syns om menn flest så vil han ikke havne i vennesonen (med mindre det er snakk om flere år og de får forhold på hver sin kant) men være i "interessant sonen" i lang tid. Og om hun syns han er interessant nok for noe mere så tar HUN initiativ etterhvert når de omgås jevnlig om følelsene hennes blir mer sikre på at det kan bli noe mer enn vennskap.  

Slike kvinner finnes selvsagt, men selve begrepet vennesonen/fella, kommer fra den klassiske kombinasjonen sjenert fyr, som ikke tar initiativ, og tradisjonell kvinne, som forventer initiativ (han viser ingen romantisk interesse, ergo er han bare ute etter et vennskap med meg) 

Hvis en av personene her, er tøffe nok til å spørre, og avklare ting, så eksisterer det ingen vennesone. 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Man flørter ikke med venner. Er det feilslått så syns alle du er en creep og du har mista gjengen. La dette få utvikle seg i sakte tempo over tid om det er noe der, også vil dagen komme hvor hun tar initiativ om hun ser deg som noe mer enn venn. 

Syns dette virker som en litt for passiv tilnærming. Mange damer tar svært lite initiativ, og vi er ikke nærme venner akkurat.

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det er en misforståelse så tenker jeg det tåler vi begge, vi er begge forholdsvis robuste på slikt tror jeg. Litt ubehag tåler man jo, så skal jeg ikke pushe det langt heller.

Jeg tenker det som ble skrevet om å "fortsette som venner" var egentlig bra skrevet, vennskapet er på et såpass tidlig stadie at jeg tror ikke jeg gjør noen permanent skade om jeg forsøker meg. Verre om vi har vært venner i lang tid og så endrer hele relasjonen seg, på dette stadiet tror jeg vi kan legge det bak oss om hun avviser meg. Har gjort det med venninner som har prøvd seg på meg tidligere i alle fall, da i nyere vennskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slike kvinner finnes selvsagt, men selve begrepet vennesonen/fella, kommer fra den klassiske kombinasjonen sjenert fyr, som ikke tar initiativ, og tradisjonell kvinne, som forventer initiativ (han viser ingen romantisk interesse, ergo er han bare ute etter et vennskap med meg) 

Hvis en av personene her, er tøffe nok til å spørre, og avklare ting, så eksisterer det ingen vennesone. 

Å diskutere hva slags hendelse begrepet først stammet fra er umulig for noen av oss å vite, men jeg snakker om hva friendzone betyr og er for kvinner i dag og ikke om hva menn tror friendzone betyr og er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for alle tips!

Be henne på en ordentlig date.

Vær en voksen mann.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å diskutere hva slags hendelse begrepet først stammet fra er umulig for noen av oss å vite, men jeg snakker om hva friendzone betyr og er for kvinner i dag og ikke om hva menn tror friendzone betyr og er. 

Akkurat ja. Friendzone er ikke noe som kvinner forholder seg til. Det er skapt av mannen, og et sted han plasserer seg selv, ved passive handlinger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...