AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 Har hatt svakt vondt i hodet i 2 uker nå. Forrige lørdag når jeg skulle legge meg til å sove fikk jeg kraftig vondt i hodet, så ingenting, ble akutt trøtt, nummen i halve ansiktet, arm og bein. Ringte legevakta og fikk beskjed «ta en Paracet». Klarte å prate, løfte hender og smile. Dagen etter var jeg også slik og mandag. Fikk en hastetime hos legen på tirsdag og fikk påvist migrene og hadde visst et migreneanfall på lørdagen. Fikk resept på Naproxen. Helt siden lørdagen har jeg hatt migrene. Spesielt i pannen og nummen i halve ansiktet, arm og bein. Klarer fint å prate og løfte begge hender fortsatt. Sover bort dagene og jeg er sliten nå. Er det vanlig å ha det slik ved migrene? Dette har vart i snart 1 uke… kan sove i 11 timer og føle meg fin i 1 times tid og så kommer anfallet igjen.. Tok en MR i februar mnd da jeg slet med hodepine og svimmelhet og de fant ingenting. Anonymkode: 193e7...290
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Skrevet 7. juli 2023 Jeg har aldri hatt så langvarig migreneanfall. Men migrene kan være så forskjellig fra person til person. Men synes det er rart at ikke du får mer hjelp. Eller får prøve en annen medisin. Anonymkode: 43186...c56 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Skrevet 7. juli 2023 Mine migreneanfall har vart alt fra 12-24 timer, men jeg vet at noen kan få langvarige anfall. Jeg vet at aurasymptomer også kan variere mye fra person til person. Jeg får nummenhet i den ene hånden som flytter seg opp i ansiktet og forsvinner inn i munnen. Flimring for øynene så jeg nesten ikke kan se noen ting og noen ganger greier jeg ikke å finne ord når jeg skal si noe. Denne fasen (aura) varer for meg ca. 30-45 minutter. Jeg ville nok kontaktet legen på nytt når det er ditt første anfall og det har vart så lenge. Anonymkode: 452f9...6bd
Million Skrevet 7. juli 2023 #4 Skrevet 7. juli 2023 Siden høsten 2021 har jeg hatt tre lange perioder (hver på ca 3 mnd) med nesten daglige migreneanfall. Ikke de aller verste og mest smertefulle hver gang, men nok til at formen er kraftig redusert og jeg ikke orker noe. Er inne i en sånn periode igjen nå. Nesten hele juni gikk med til migreneanfall, kun en uke uten. Juli ser ut til å bli lik. Allerede tatt migrenemedisin i dag, og sov en halvtime på sofaen uten at det hjalp noe særlig. Jeg har tatt det opp med legen, men hun sier at jeg bare må ta migrenemedisin. Jeg er jo uføretrygdet fra før, så det går ikke ut over noe arbeidsliv at jeg har det sånn. Det er bare å legge seg ned og vente til det går over. Noen dager fungerer medisinen, andre dager gjør den ikke det. Jeg har hatt migrene siden jeg var 19-20 år, og er i dag i femtiårene. Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men det er vel for å si at du er ikke alene. Uten at det hjelper deg noe særlig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mine migreneanfall har vart alt fra 12-24 timer, men jeg vet at noen kan få langvarige anfall. Jeg vet at aurasymptomer også kan variere mye fra person til person. Jeg får nummenhet i den ene hånden som flytter seg opp i ansiktet og forsvinner inn i munnen. Flimring for øynene så jeg nesten ikke kan se noen ting og noen ganger greier jeg ikke å finne ord når jeg skal si noe. Denne fasen (aura) varer for meg ca. 30-45 minutter. Jeg ville nok kontaktet legen på nytt når det er ditt første anfall og det har vart så lenge. Anonymkode: 452f9...6bd Legen ringte meg nå nettopp, så skal begynne på andre medisiner Anonymkode: 193e7...290
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 Håper du tok MR med kontrast slik at de ikke har gått glipp av noe. Anonymkode: ba397...366 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har hatt svakt vondt i hodet i 2 uker nå. Forrige lørdag når jeg skulle legge meg til å sove fikk jeg kraftig vondt i hodet, så ingenting, ble akutt trøtt, nummen i halve ansiktet, arm og bein. Ringte legevakta og fikk beskjed «ta en Paracet». Klarte å prate, løfte hender og smile. Dagen etter var jeg også slik og mandag. Fikk en hastetime hos legen på tirsdag og fikk påvist migrene og hadde visst et migreneanfall på lørdagen. Fikk resept på Naproxen. Helt siden lørdagen har jeg hatt migrene. Spesielt i pannen og nummen i halve ansiktet, arm og bein. Klarer fint å prate og løfte begge hender fortsatt. Sover bort dagene og jeg er sliten nå. Er det vanlig å ha det slik ved migrene? Dette har vart i snart 1 uke… kan sove i 11 timer og føle meg fin i 1 times tid og så kommer anfallet igjen.. Tok en MR i februar mnd da jeg slet med hodepine og svimmelhet og de fant ingenting. Anonymkode: 193e7...290 Covid vaksine bivirkninger.. Anonymkode: 6b8da...f13
Lilletrille79 Skrevet 7. juli 2023 #8 Skrevet 7. juli 2023 Jeg får flimring i omtrent 20 minutter som gjør at jeg nesten ikke ser. Så får jeg vondt i hodet i 4 dager. Har også vondt av høye lyder og lyssky. Hjernen min kobler noen ganger ut og jeg har da litt problemer med å huske enkle ord som for eksempel sko, jakke, hund osv. men har aldri lammelser. Vil egentlig bare sove men har to barn så det går ikke 🥴
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #9 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper du tok MR med kontrast slik at de ikke har gått glipp av noe. Anonymkode: ba397...366 Jepp Anonymkode: 193e7...290
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #10 Skrevet 7. juli 2023 Lilletrille79 skrev (1 time siden): Jeg får flimring i omtrent 20 minutter som gjør at jeg nesten ikke ser. Så får jeg vondt i hodet i 4 dager. Har også vondt av høye lyder og lyssky. Hjernen min kobler noen ganger ut og jeg har da litt problemer med å huske enkle ord som for eksempel sko, jakke, hund osv. men har aldri lammelser. Vil egentlig bare sove men har to barn så det går ikke 🥴 Går du på noen medisiner? ts. Anonymkode: 193e7...290
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 Lilletrille79 skrev (1 time siden): Jeg får flimring i omtrent 20 minutter som gjør at jeg nesten ikke ser. Så får jeg vondt i hodet i 4 dager. Har også vondt av høye lyder og lyssky. Hjernen min kobler noen ganger ut og jeg har da litt problemer med å huske enkle ord som for eksempel sko, jakke, hund osv. men har aldri lammelser. Vil egentlig bare sove men har to barn så det går ikke 🥴 Samme opplevelse her, bortsett fra at det varer kun en dag. Aspartam og kunstig søtning trigger migrene hos meg. Anonymkode: d9785...97b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #12 Skrevet 7. juli 2023 Migrene med aura. Fikk du resept på triptaner? Naproxen er ikke bra nok. Anonymkode: b176c...0f2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #13 Skrevet 7. juli 2023 Mulig du trenger forebyggende medisiner også hvis du har så ofte hodepine/migrene. Anonymkode: b176c...0f2
Lilletrille79 Skrevet 7. juli 2023 #14 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Går du på noen medisiner? ts. Anonymkode: 193e7...290 Nei ingen medisiner. Jeg prøvde noen for sikkert 20 år siden men synes ikke det virket så godt🥴
Lilletrille79 Skrevet 7. juli 2023 #15 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samme opplevelse her, bortsett fra at det varer kun en dag. Aspartam og kunstig søtning trigger migrene hos meg. Anonymkode: d9785...97b Ja aspartam og kunstig søtning burde vært forbudt. Jeg får migrene av hormoner. Ved menstruasjon og graviditet. Da jeg ble gravid nå sist hadde jeg fire anfall etterhverandre. Trodde jeg skulle bli gal😆
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 Min erfaring er at nevrologiske symptomer ofte tilskrives migrene. Så vær veldig tydelig med legen på hvilke symptomer du pleier å ha når du har migrene, og hvilke du ikke pleier å ha. Jeg hadde et voldsomt migreneanfall som senere viste seg å være noe langt mer alvorlig. Jeg hadde kontaktet både fastlege og legevakt uten å bli tatt på alvor fordi jeg hadde en kjent migrenediagnose. Anonymkode: 16aa9...c90
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #17 Skrevet 8. juli 2023 Jeg hadde status migrenosus (når det varer lengre enn 72 timer) i 2 uker en gang. Nå tar jeg imigran, så jeg vet jo ikke om jeg ville hatt flere slike statuser dersom jeg ikke fikk kupert anfallene. Anonymkode: 51dcf...e9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå