Gå til innhold

Åhh.. Den blir jo alltid rå inni ! ! !

Trude29

Anbefalte innlegg

Nå gir jeg opp snart ! Nesten hver gang jeg skal lage sjokoladekake i langpanne, ender jeg opp med en kaka som er rå i midten ! Gjør akkurat som i oppskriften, lar den til og med steke 5 min ekstra. Sjekker med en pinne (strikkepinne), men den burdte kanskje vært av tre ? Er det ovnen som begynner å bli gåen tro ? Er litt fortvila nå, siden barneselskapet er om to timer ! ! ! Nå har jeg prøvd både den med rømme og den med kefir. De blir jo gode på smaken, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å prøve deg på brownies i stedet for sjokoladekake? Den skal jo være rå inni ;) Dessuten blir den alltid godt mottatt av barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det. Brownies er perfekt å lage for meg ! Måtte ut å kjøpe en pakke fra Toro nå. Selskapet begynner kl. 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve deg på brownies i stedet for sjokoladekake? Den skal jo være rå inni ;) Dessuten blir den alltid godt mottatt av barn.

Akkurat hva jeg skulle foreslå! Denne er knallgod og omtrent like enkel som pose-brownies. (men myye bedre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis kaken din alltid blir rå i midten av formen, men stekt langs kantene, så kan jo det tyde på at ovnen din steker ujevnt. Min gamle ovn var slik - det ene hjørnet var alltid svidd når kaken var ferdig.

Kanskje du kan lage sjokolademuffins istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steker du på varmluft? da bruker jeg å møte på det problemet ved diverse bakst... bruk vanlig over- og undervarme i tilfelle...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange råd og innspill !

Jeg liker også smaken av rå kaka, men det er ikke så kult å servere. Datteren måtte ha sjokkiskake i bursdagen. Brukte den langpannekaka fra Toro. Den ble stekt fint, men smaker jo ikke like godt som hjemmelaga da. Men unga var veldig fornøyde, og det er jo viktigst ! Bare at husmorsstoltheten fikk en knekk..

Den kaka jeg lagde først, stekte jeg nok ihvertfall 15 min ekstra. (Ikke på varmluft.) Mamman min foreslo lavere temperatur, og lengre steketid. Får prøve det neste gang. Men i morgen lager jeg Brownies i stedet. Det fikser jeg alltid !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det alle sjokoladekakeoppskrifter du har prøvd?

Det kan jo hende du bare er litt uheldig med den du brukte.

Bra ungene ble fornøyde i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også dette problemet en stund.. Og det slo bare ut på kaker, merka det ikke på vanlig middagsmat. Det viste seg å være feil på undervarmen i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...