Gå til innhold

Voldtekt Skyld Ikke Skyld Selvbilde

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig i at dette er noe vi IKKE skal finne oss i.

Som jeg har sagt før, så er det ikke snakk om at jeg skal vandre rundt i parker midt på natten med minimalt av klær på. Det er snakk om at jeg skal være fri til å kunne bevege meg ute selv om det er natt.

Skal man stoppe all voldtekt som ikke skjer i hjemmet så kan man faktisk ikke gå ute alene når det er lyst heller.

Jeg og noen venninner kom faktisk over et voldtekstforsøk for mange år siden. Han tok skrekken når det kom folk, så hun slapp unna. Vi fulgte henne da til hun fant igjen resten av Russegjengen hun var sammen med i utgangspunktet. Hun var ikke synlig beruset, hun var kledd i russedress, som i mine øyne aldri har vært noe særlig sexy eller utfordrende, det var tidlig kveld og fremdeles lyst ute.

Vi skal ikke gå inn for å skape farlige situasjoner, men hva som betraktes som farlig varierer fra person til person. Jeg kjenner folk som ikke tør å snakke med negere fordi de er redd for at de er farlig. Så i deres øyne vil jeg ta en risiko ved å forklare en Afrikaner veien når han spør meg om det. Og her sliter jeg litt når det gjelder utsagnet om at vi ikke skal gjør noe vi VET eller TROR er farlig.

Hvis jeg tror det er farlig å gå langs en viss strekning så unngår jeg selvfølgelig denne, men det betyr jo ikke automatisk at den ER farlig, og andre vil da gjerne gå der uten at jeg dermed vil påstå at de tar en farlig risiko.

Slik jeg ser det så er vår største fiende frykten. Hvis vi skal pøse på med næring til denne frykten på en måte som gjør at man ikke kan bevege seg utendørs uten "bodyguard", så tror jeg vi øker problemene fremfor å bidra til løsning på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt skrevet og forklart av Aline, ho skriver om det jeg har prøvd å forklart hele tiden. Takk Aline :)

Førøvrig mener jeg jo som alle forstår at kvinnen er et mindre intelligent og svakt vesen som kun er til for mannens forlystelse. Nei betyr ja, og alle vil ha sex bestandig. Dersom hun synes å nekte er det bare for å kokketere. Kvinner burde ikke gå alene ut om natten, eller være ute alene i det hele tatt, fordi hun selv er skyld i alt som skjer henne. Hun er så svak og stakkarslig at hun burde holde seg inne fo å unngå å få snå på seg, da smelter hun.

Hun kan ikek bruke sunn fornuft, da hu ikke har noen.

Det eneste hun KAn er å provosere, og misforstå.

HUn er IKKE ute etter å forstå noe, og kan ikke diskutere utifra ønsket om å forstå, men kun utifra ønsket/motivet å dikutere.....

:ler::ler: Jaja Lasse.... Endelig kom dit sanne jeg, frem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...