waco Skrevet 8. november 2002 #121 Del Skrevet 8. november 2002 Anie, det som hadde plaget deg enda mer... er hvis du går hjemover et trangt smug... og fire negere dukker opp.... de stiller seg omkring deg.... river av deg tøyet... betrakter kroppen din et lite øyeblikk.... og plutselig... akkurat idet du tror du skal oppleve ditt værste øyeblikk... så utbryter... "faaen... det vakke spa cabe... volla vi stikkar...se magen henger og beina er dvaske...".... kom a... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 8. november 2002 #122 Del Skrevet 8. november 2002 :o Beklager, den var stygg waco, men jeg så det for meg (neida ikke deg Anie!...) Hadde blitt rimelig ødeleggende for selvbildet gitt!.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 8. november 2002 #123 Del Skrevet 8. november 2002 LASSE!!!..... jeg sender deg en melding eller to...? hmm.. dere diskuterer voldtekt så skal dere smsesse hverandre etterpå ? Eeeh... er dette et slags rollespill greie dere holder på med eller....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 8. november 2002 #124 Del Skrevet 8. november 2002 Waco.... nei det hadde ikke plaget meg i det hele tatt. Dessuten har exen printa inn i huet mitt at jeg er for stygg til at noen vil voldta meg....... Men da har du og min ex forstått ganske lite, en voldtekt handler ikke alltid om utseende............................ Lasse, et spørsmål til Om jeg hadde vært på byen, flørta meg gutter, blitt med på nashspill sammens med venninde....... Venninda mi sovner og jeg blir voldtatt... Hadde det da vært like mye min feil??? Det er noe jeg kunne valgt annerledes ja... Men jeg har jo aldri sagt ja til voldtekt for det...... Jada kjære.... hehehe... du visste hvordan du skulle få meg til å lese ting annerledes du.... jeg må le av deg også....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 8. november 2002 #125 Del Skrevet 8. november 2002 hehehe, det hakke jeg gjort eller sakt eller... Tenkte bare jeg skulle si ifra hvor jeg skal stå i mørket... (Eller var det ikke noe å spøkre med..hmmm) Anyway, så er jeg flink til å krangle via sms også jeg, så nettet kan få hvile iblandt... sånn er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 8. november 2002 #126 Del Skrevet 8. november 2002 Anie: Det er ALDRI din feil!... Men man sovner vel kun hjemme i sin egen seng, hva?... Koselig jeg kan få deg til å le også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 8. november 2002 #127 Del Skrevet 8. november 2002 Dere får flørte videre.... kg eller sms... god kveld, nå må jeg stikke ut.... Takk for praten... =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 8. november 2002 #128 Del Skrevet 8. november 2002 Waco.... vil du diskutere med kvinner - må du lære deg kvinnelist Kall det flørting eller hva du vil, men Lasse har tydligvis forstått det Det er ikke alltid det er så lurt å være så kvass i utsagna sine...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. november 2002 #129 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg HAR lest, og jeg velger også å sette ting "litt" på spissen. Men - det jeg får ut av dette er: Det skal liksom være vi kvinner som må ta forholdsregler fordi det finnes noen menn som mener de har rett til å ta et nei for et ja. Og det synes jeg faktisk er helt på trynet..... For uansett hvilke forhåndsregler vi tar, kan vi ikke være sikre, fordi det ALLTID vil være NOE vi kunne/burde ha gjort annerledes for ikke å komme i mulige voldtekssituasjoner. Som jeg også har sagt noen ganger - det hjelper også lite å ta alle mulige forhåndsregler når de fleste voldtekter utføres av noen som offeret kjenner godt - en god venn, en kjæreste, en samboer eller en ektemann. Og det er slett ikke enkelt å "avsløre" disse personene på forhånd, for de kan være både omtenksomme og morsomme og hyggelige og kjærlige - lenge. Hvis vi kvinnes skal kunne ta så gode forhåndsregler at vi ikke havnet i voldtektssiduasjoner, måtte vi stort sett holde oss innendørs og langt unna kontakt med menn. De har den varianten av kvinneliv i andre land - men jammen forekommer det voldtekter også der gitt. Det er derfor jeg mener det nå er på tide at menn tar sine forhåndsregler, slik at kvinner kan gå trygt både ute og hjemme. Og jo - jeg har oppfattet at både Lasse og waco er imot voldtekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2002 #130 Del Skrevet 9. november 2002 en ting som er sikkert, og som jeg iallefall har blitt advart mot, det er å spille kles-poker med søring-gutter. de tåler bare ikke å tape, har jeg hørt. de takler heller ikke å se et nakent kvinnemenneske før de går amok heller. men hvor skulle de lært selvdisiplin? -på mcdonalds? -på balett? -på imax? -på sats? -i skolen , hvor de er sammen med 70% innvendrere til enhver tid, og hvor de nærmest blirintegrert i en muslimsk livsstil? -hjemme hos foreldrene som avspiser dem med nye sexye bukser, og den siste playstation? sorry, gutter. poker er poker. regler. innsats. spill. ingen menn jeg kjenner er så svake at de ikke tåler å se et par pupper, uten å gå i vanvidd, heller. men det er vel forskjell på hvor desperat den enkelte er? *ravna er råseriøs, og dessuten en stortvinnende pokerspiller* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. november 2002 #131 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg HAR lest, og jeg velger også å sette ting "litt" på spissen. Det er derfor jeg mener det nå er på tide at menn tar sine forhåndsregler, slik at kvinner kan gå trygt både ute og hjemme. Javel javel, forstett å haika, ta pirattaxi og gå gjennom parker på natta alene du, det har jo ingen ting å si... Hva skal menn gjøre da? Forhpndsregler, hva mener du??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 11. november 2002 #132 Del Skrevet 11. november 2002 Vet du hva Lasse? Jeg risikerte voldtekt i helgen. Jeg tok taxi alene til byn, og jeg tok taxi alene hjem fra byn. Vil du virkelig sammenligne det med å kjøre bil på holkeføre?? Når jeg sammenlignet med bilkjøring så tenkte jeg på alminnelig bilkjøring, ikke ekstremsport. For ikke å snakke om at jeg faktisk i det hele tatt var ute på byn. Jeg glemte meg litt et øyeblikk og tok en kjempesjanse da en mann hevet glasset mot meg og jeg faktisk gjengjeldte skålen. Dette burde jeg selvfølgelig ikke ha gjort. men jeg husket heldigvis på å ikke smile. Som jeg har sagt så er det ikke meningen at vi jenter IKKE skal ta noen forholdsregler. Men hvis vi skal ta ALLE de forholdsreglene du og andre mener vi skal ta. Ja da kan vi jo bare låse oss inne for evig fremtid, forbli singel må vi også, for vi må holde oss unna menn. (Akkurat den siste skal jeg fint kunne leve med) Såvidt jeg vet er det et fårtall av menn som voldtar, men slik som det skrives her inne skulle man tro at man måtte være redd absolutt alle menn. Og Waco. Det har faktisk ikke en eneste gang i løpet av mitt liv vært synd i meg. Men kvinne er jeg lell, så fjaset ditt stemmer nok ikke. Jeg kan være enig i at det finnes enkelte selvmedlidende nek rundt omkring. Men å si at alle kvinner er det, blir like idiotisk som å si at du også er voldtektsmann fordi andre menn er det. Selv om jeg faktisk har sansen for deg waco, så er du skuffende patetisk innimellom Jeg vet du kan bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. november 2002 #133 Del Skrevet 11. november 2002 Hør her, gjør hva dere vil, om dere synes det er for mye, så er det vel det... Selv gjør jeg ikke det jeg skriver dere burde være forsiktig med...Hvorfor? For å unngå å bli utsatt for blnd vold og ran. Og jeg synes det er helt ok, mht livskvalitet. Forstår ikek hvorfor dere synes det er så fælt å måtte ta vare på dere selv, men for all del... Dere bestemmer selv... For å gjenta, det jeg har skrevet om er: Haike, ta pirattaxi ta vanlig taxi uten kamera, gå alene gjennom parker og smug nattestid, bli med ukjente gutter på nachspiel. Dersom noen forstår dette som om de må mure seg unne, så ... javel... Jeg er ferdig med denne debatten, jeg har ikke mer å bidra med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. november 2002 #134 Del Skrevet 11. november 2002 For å gjenta, det jeg har skrevet om er: Haike, ta pirattaxi ta vanlig taxi uten kamera, gå alene gjennom parker og smug nattestid, bli med ukjente gutter på nachspiel. Dersom noen forstår dette som om de må mure seg unne, så ... javel... Går det ikkje an å berre summere det opp slik då: "Ikkje gjer noko de VEIT er dumt og de VEIT er sjanse for at de vil angra på." Det er - for dei fleste - normalt å visa forsiktighet på denne måten på andre felt. Kvifor skulle dette vera annaleis? Elles har diskusjonen til tider gått slik her: M: Ikkje gjer 'A' D: Skal me mura oss inne då, i staden for å gjera 'B'? M: Det er ikkje det me seier. Gjer 'B', men ikkje 'A'. D: Så damene skal få all skylda om det skjer noko då, berre fordi dei gjer 'B'? Det blir fort meiningslaust om me fortset slik. Særleg sidan ingen nektar for at det er fritt fram for å gjera 'B' - ingen er ueinige på det punktet. Om ein likevel stadig framstiller det som om det er 'B' som er problemet, då VIL ein mistforstå. Til no har vel heller ingen kommentert 'A' skikkeleg, om ein er einige på det feltet eller ikkje, men heller unngått å svare på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. november 2002 #135 Del Skrevet 11. november 2002 Det var det jeg prøvde å uttrykke for en 14-15 innlegg siden... Tusen takk til deg Crazee!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 11. november 2002 #136 Del Skrevet 11. november 2002 Folk får da for all del synes hva de vil. Men jeg har uansett tenkt å fortsette med å ta taxi, med eller uten kamera. Det verste jeg kan gjøre er jo å leve, det er det eneste jeg er garantert å dø av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 11. november 2002 #137 Del Skrevet 11. november 2002 Går det ikkje an å berre summere det opp slik då: "Ikkje gjer noko de VEIT er dumt og de VEIT er sjanse for at de vil angra på." Joda, selvfølgelig kan vi si det sånn, det er jo det mange her prøver å si. Men som jeg og noen andre er litt uenig i Det er mye som er dumt, og det er mye som er en "sjans" en må ta. Iallefall når en er singel!! Det er ikke bestandig så lett å velge andre måter å gjøre ting på, selvom om man vet at det kanskje ikke er så lurt. Som oftest blir det til at vi velger den enkleste og billigste måten, selvom man vet at det er en sjans. Dessuten tror jeg de fleste er enig i at man skal ta forhåndsregler, men så er det snakk om hvilke forhåndsregler; Det blir nevnt taxi uten kamera - vel her jeg bor har de ikke kamera i noen av taxiene.... For holde meg unna det da..... Helst ikke gå alene - vel... jeg er singel og kan ikke regne med at jeg har noen som holder meg i hånda til enhver tid..... Ikke gå på nashspill - vel om jeg noen gang går på det, går jeg alltid med andre kjente venner, men de kan jo alltids sovne..... så jeg får vel unngå det også da..... Jeg kunne kommet med mange slike eksempler og når en summerer opp alt ialt, så er det ikke mye vi kan gjøre for å unngå voldtekter... Da må man jo nærmest stenge seg inne... Det er - for dei fleste - normalt å visa forsiktighet på denne måten på andre felt. Kvifor skulle dette vera annaleis? Jeg mener det er annerledes når det er snakk om voldtekt, for det kan vi aldri forutsi.. Det er lettere å ta forhåndsregler ved f.eks å ikke gå forbi den og den kriminelle gjengen, eller den og den gata som er kjent for kriminalitet. Det er mye en kan forutsi og som man tar forhåndsregler for. Eks nå holder vel sikkert mange av oss unna hjemmebrenten p.g.a metanol funnet..... En voldtekt derimot kan man ikke forutsi, det handler mer om å være på feil sted til feil tid!!!!!! Skjønner dere nå hva jeg prøver å komme fram til Jeg vet det kan virke som jeg kverulerer litt, men det er faktisk et essensielt poeng i det jeg skriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. november 2002 #138 Del Skrevet 11. november 2002 Joda, selvfølgelig kan vi si det sånn, det er jo det mange her prøver å si. Men som jeg og noen andre er litt uenig i OK, då må du forklare meg: Kva er det du vil gjere som du VEIT er dumt og VEIT det er sjanse for at du vil angra på? Men la meg kommentere resten av det du skriv her: Det er mye som er dumt, og det er mye som er en "sjans" en må ta. Iallefall når en er singel!! Det er ikke bestandig så lett å velge andre måter å gjøre ting på, selvom om man vet at det kanskje ikke er så lurt. Som oftest blir det til at vi velger den enkleste og billigste måten, selvom man vet at det er en sjans. Dessuten tror jeg de fleste er enig i at man skal ta forhåndsregler, men så er det snakk om hvilke forhåndsregler; Det blir nevnt taxi uten kamera - vel her jeg bor har de ikke kamera i noen av taxiene.... For holde meg unna det da..... Nåja, kor trygt det er varierar kanskje frå plass til plass. Hadde det skjedd ei valdtekt i ein taxi der du bur - hadde du vore meir forsiktig då? Kor passande råd du får er varierer alt etter kor du er; nokre plassar er trygge og andre meir utrygge. Poenget her vil vera: VEIT du det er dumt å ta taxi utan kamera, eller VEIT du at det er sjanse for at du vil angra på at du tok han? Helst ikke gå alene - vel... jeg er singel og kan ikke regne med at jeg har noen som holder meg i hånda til enhver tid..... Ingen kjente som bur i nærleiken, og skal heimover samtidig som deg? Men igjen gjeld det: VEIT du det er dumt, eller VEIT du det er sjanse for at du vil angre på det? Ikke gå på nashspill - vel om jeg noen gang går på det, går jeg alltid med andre kjente venner, men de kan jo alltids sovne..... så jeg får vel unngå det også da..... VEIT du det er dumt, eller VEIT du det er sjanse for at du vil angre på det? I så fall er spørsmålet: Kvifor gjer du det likevel? Og eit oppfølgingsspørsmål: Om du skulle bli valdteken på det nachspillet (noko som kun er valdsmannen si skuld, såklart) kven har ansvaret for at du var på nachspillet i første omgang? Jeg kunne kommet med mange slike eksempler og når en summerer opp alt ialt, så er det ikke mye vi kan gjøre for å unngå voldtekter... Da må man jo nærmest stenge seg inne... Sjå kommentaren over. Tja, la meg ta det eg sa, og halde det opp mot det du svarte. Meg: "Ikkje gjer noko de VEIT er dumt og de VEIT er sjanse for at de vil angra på." Ditt svar: "(Kan sei det sånn...) Men som jeg og noen andre er litt uenig i " Din påstand over: "En voldtekt derimot kan man ikke forutsi, det handler mer om å være på feil sted til feil tid!!!!!" Kva slutning skal eg dra av det? Om du faktisk meinar at me ALDRI kan forutseia muligheten for valdtekt, då er det logisk at du er ueinig med meg - då er det jo umuleg å gjera noko dumt då, eller noko du kan angra på. Av det kan me igjen slutta at det er heilt problemfritt å bli med ein type heim - ein type som har sikla over deg, klådd på deg, gjentekne gongar sagt han vil ha sex med deg, og så invitert deg med heim for å ha sex - og så når du er heime hjå han sei nei takk til sex. Skulle han valdta deg så var det i alle fall ikkje noko du kunne forutseia. Kanskje du synest eg kverulerer litt no, men det er faktisk eit viktig poeng i det eg skriv - fordi eg dreg det du seier ut i sin ytterste konsekvens. Det eine følgjer det andre. Sjølv meinar eg sjølvsagt at du i denne situasjonen burde veta at det ville vera dumt å bli med den typen heim, eller i det minste veta at det var ein sjanse for at du ville angra på det. Er du einig i det? Og er du einig i det, då spør eg vidare: Er du einig i at det kan finnast fleire situasjonar du ikkje ville setja deg i, fordi du veit det er dumt eller i det minste veit det er sjanse for at du vil angra på det? Og er du einig i det, då må du vel berre seia deg einig i det eg opprinneleg sa - "Ikkje gjer noko de VEIT er dumt og de VEIT er sjanse for at de vil angra på." - må du ikkje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 11. november 2002 #139 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg har ikke sagt at jeg ikke er enig i utsagnet ditt Crazee, men samtidig er jeg også litt uenig... Om du forstår så er jeg både enig og uenig Det er holdningen til enkelte jeg helst ikke vil se i en sånn situasjon. Om en person blir voldtatt, så håper jeg at den person slipper å bli møtt med holdninger som sier; ja ho får skylde seg sjølv, ho visste det var dumt..... eller ja ja ho oppfordret til det selv.... eller kanskje ho nå har lært...... Og som jeg har sagt gang på gang.... det vil alltid være noe som en vil angre på, eller noe man kunne valgt å gjordt annerledes..... Men dessverre så gjorde man som man gjorde, og resultatet ble evt. en voldtekt. Da er det virkelig lett å være etterpå klok. Jeg prøver meg på et eksempel igjen; Da jeg går ut på byen, skal jeg innrømme at jeg som oftest går hjem alene. Dette er fordi jeg bor toppen 10 minutters gange unna, og fordi taxi køen er milevis lang og buss går det ikke. Samtidig får jeg meg en trim :-) Og selvom det aldri har skjedd en voldtekt på den veien, VEIT jeg at det er dumt. Allikevel gir jeg ingen rett til å voldta meg!!!! Det er et valg som jeg helt sikkert kunne funnet mange løsningsmåter, men det er nå en gang et valg jeg gjør INNIMELLOM for enkelheten sin skyld.... Men hadde jeg visst at det hadde skjedd en voldtekt på den veien før, eller at det var en "belastet" vei for kriminalitet, ja da hadde jeg selvfølgelig valgt annerledes... 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. november 2002 #140 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg har ikke sagt at jeg ikke er enig i utsagnet ditt Crazee, men samtidig er jeg også litt uenig... Om du forstår så er jeg både enig og uenig Problemet er berre at i dei døma du gir seier du at du er ueinig med meg i det eg IKKJE seier. Og eg seier det ikkje fordi det ville vera tåpeleg sagt, og uttrykka meiningar eg ikkje har. Eg er heller ikkje interessert i å forsvara meiningar eg ikkje har, og likar ikkje å bli tillagt meiningar eg ikkje har - noko du gjer indirekte med det du seier og døma du legg fram for å vise at du er ueinig. Døma du legg fram viser nemleg berre tilfelle me er einige om - som eg og fleire andre har sagt før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå