Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nesten litt redd når jeg leser her og f.eks kommentarfelt på fb 😪. Er folk virkelig så dømmende? Ser vi virkelig så ned på folk som har andre meninger? Er vi en gjeng med bedrevitere? Eller er det bare en arena for å få ut frustrasjon og diskutere? Og derfor provoserer vi å sier ting vi egentlig ikke helt mener? 

Anonymkode: 9f755...02f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blir nesten litt redd når jeg leser her og f.eks kommentarfelt på fb 😪. Er folk virkelig så dømmende? Ser vi virkelig så ned på folk som har andre meninger? Er vi en gjeng med bedrevitere? Eller er det bare en arena for å få ut frustrasjon og diskutere? Og derfor provoserer vi å sier ting vi egentlig ikke helt mener? 

De mener det de sier og er voksne nok til å vite hva de sier. Folk er rasshøl. 

Anonymkode: b9c97...ce7

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingenting som heter ydmykhet lenger når alle tror de står i sentrum- de vet best og at ingen andre vet noe.

Anonymkode: e15d5...47d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags meninger sikter du til at blir sett ned på og dømt?

Anonymkode: ecec9...e53

Skrevet

Mange er slik ja. :( Kjempetrist å se voksne mennesker oppføre seg ufyselig.
Opp med seg selv og ned med andre som mener noe annet. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange som ikke vet hvordan man diskuterer om saker eller emner. De går rett på personangrep eller generalisering. Debatt og diskusjon er kjempe viktig for om ikke hadde jo ting stått helt stille.  

Men har ingen ting til overs for de som går rett på personen og ikke diskuterer sak men det er vell en vanskelig balanse for de fleste om det er temaer de er ekstra opptatt av.

Best er de som stille med fullt navn på Facebook, de topper kaka. Men det vitner egentlig om lite kunnskap om sosiale medier og lagring av data. Det er lett å få det opp for fremtidig arbeidsgiver eller andre som søker en opp.

Anonymkode: 8cb6e...10b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 10.05):

Tror folk raser ut av seg masse dritt, de selv ikke egentlig står for.. men for å provosere og skape debatt. 
bare vær glad dunkle er slik. 
Jeg er 40 + hadde jeg hatt internett da jeg var 15 hadde sikkert jeg også skrevet mye rart 😅 

Anonymkode: e360f...c05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 22.54):

Tror folk raser ut av seg masse dritt, de selv ikke egentlig står for.. men for å provosere og skape debatt. 
bare vær glad dunkle er slik. 
Jeg er 40 + hadde jeg hatt internett da jeg var 15 hadde sikkert jeg også skrevet mye rart 😅 

Anonymkode: e360f...c05

Jeg er så ufattelig glad jeg ikke vokste opp slik ting er i dag. Så mye dumt og rart jeg hadde sagt og skrevet ja 🤣😭 

Jeg håper du har rett. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 20.24):

Hva slags meninger sikter du til at blir sett ned på og dømt?

Anonymkode: ecec9...e53

Det meste egentlig. 

Uføre, syke, psykisk sykdom, utdanning, utseende/kropp, interiør, kosthold, religion, politikk, unge, eldre, hudfarge, oppdragelse, nyheter, livsstil, røykere.....

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, en del mennesker er slik. 

Anonymkode: 66411...6d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, en del mennesker er slik. 

Det er også de som tolker alt negativt også, siden de vet at når de selv oppfører seg slik så er det fordi de forbereder en drittpakke mot noen andre. De leser altså andre slik de selv ville oppført seg i en lignende situasjon. Men de virker ikke til å forstå at de faktisk avslører seg selv når de oppfører seg slik. 

Jeg blir ganske flau på deres vegne, og jeg synes det er kjipt at de ikke heller kan bli flaue over seg selv i stedet for. Da kunne de kanskje lært noe, men de vet jo alt i hele verden, derfor trenger de ikke å lære noe nytt heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...