Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne skal feire bursdag i sommer. Hun spurte meg om når det passer for meg. Jeg sa at ungene( 14 og 16 år) skal på ferie med far i 2 uker fra 9 Juli. Så etter at de reiser passer bra sa jeg. Hun har spurt 2 ganger og har fått samme svar. På mandag fikk jeg innbydelse til bursdag i morgen. Jeg takket nei og sa at jeg vil være hjemme med guttene før de reiser. 

Hun forstod ikke det. Guttene klarer seg vel alene en kveld var svaret jeg fikk.

Bør jeg dra eller er jeg vanskelig her? 

Jeg sa at vi kan møtes for ett glass når som helst de 2 ukene jeg er hjemme alene. Fikk ikke svar på den meldingen 

Anonymkode: 73899...8d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har spurt når det passer for deg, og du har sagt ifra to ganger når det passer.

At hun da velger å feire på datoer/dager som hun vet veldig godt at du har ungene dine, det er hennes valg.

Da velger hun samtidig at det er en stor sjanse for at du ikke kan komme.

Du bestemmer jo selv, men det å dra nå vil for henne virke som at du bøyer deg av for henne og dermed vil denne typen oppførsel fortsette.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Hun har spurt når det passer for deg, og du har sagt ifra to ganger når det passer.

At hun da velger å feire på datoer/dager som hun vet veldig godt at du har ungene dine, det er hennes valg.

Da velger hun samtidig at det er en stor sjanse for at du ikke kan komme.

Du bestemmer jo selv, men det å dra nå vil for henne virke som at du bøyer deg av for henne og dermed vil denne typen oppførsel fortsette.

Der er sant. Har gitt beskjed om at jeg ikke kommer. 

Anonymkode: 73899...8d5

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke du som er den vanskelige her, du har sagt fra når det passer deg. At hun neglisjerer det, må hun ta på sin kappe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj, du prioriterer jammen venninnen din ganske lavt! Hun forsøkte å tilpasse seg dine ønsker men fikk det ikke til. 

Det er ikke bra at du kutter ut en venninne bare fordi du er skilsmissemor. Hva tror du barna lærer av det? Gi barna en alene-kveld, det liker de godt i den alderen. Vis dem at mor har sitt eget liv og også klarer å prioritere seg selv. Det er ganske slitsomt å være barn og alltid være i fokus. 

Anonymkode: a2c10...352

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oj, du prioriterer jammen venninnen din ganske lavt! Hun forsøkte å tilpasse seg dine ønsker men fikk det ikke til. 

Det er ikke bra at du kutter ut en venninne bare fordi du er skilsmissemor. Hva tror du barna lærer av det? Gi barna en alene-kveld, det liker de godt i den alderen. Vis dem at mor har sitt eget liv og også klarer å prioritere seg selv. Det er ganske slitsomt å være barn og alltid være i fokus. 

Så når venninnen ikke fikk til skal ts kaste sine planer ut vinduet? Tror du er litt realitetsfjern på hvirdan voksne mennesker er. 

Anonymkode: c9966...ed2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (5 minutter siden):

Det er ikke du som er den vanskelige her, du har sagt fra når det passer deg. At hun neglisjerer det, må hun ta på sin kappe

Det er vel flere hensyn å ta enn bare TS sine ønsker???

AnonymBruker
Skrevet

Så store unger klarer seg vel alene noen timer? om de bor hos deg ellers, enten 100 eller 50 % så går det vel helt fint om du drar i en bursdag en kveld?? Jeg kunne skjønt det om du bare har dem annen hver helg eller noen sånt, men det høres jo ikke sånn ut.

Anonymkode: 06221...92c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det hender at venner spør når et møte passer for meg. Jeg pleier å være tydelig på tidspunkt som absolutt ikke går, og som ts, perioder hvor jeg kan omtrent når som helst. Siden det er mange å ta hensyn til blir det ofte et tidspunkt i uspesifisert periode. Da pleier jeg å få det til, prioriterer venners bursdag, men samtidig si at jeg må komme litt senere pgs barnepass, el.

Hadde ts vært tydelig på at det var viktig for henne å være hjemme denne dagen, kunne situasjonen vært unngått.

Når invitasjonen kommer, velger man hza man gjør. Jeg ville blitt skuffet hvis en nær venninne ikke kom, men akseptert det.

Anonymkode: 22bd4...190

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 12.32):

Hadde hun prioritert venninnen framor sønnene her hadde hun ialkefall fått baluba.

Anonymkode: 6de17...2b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare du som er invitert i bursdag, eller har venninnen din flere venner som også skal tas hensyn til? 

Ungene dine på klarer seg vel alene en kveld, syns sikkert det er litt deilig å være alene. 

Finn på noe med ungene på dagen også drar du i bursdagen på kvelden? 

Anonymkode: 98a8f...544

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...