Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg er da en mor som trenger noen råd. Sønnen vår er 2.5 år. Har vært sammen med barnefar noen år nå, men merker at jeg snart ikke klarer mer. 

Barnefar orker ingenting lengre, han vil bare sove, og gjør ingenting. Sier han er sliten, trøtt, orker ikke, vil ikke. 

Jeg gjør det meste av alt her hjemme, rydder hus, lager middag, leverer og henter i barnehagen, er med sønnen vår hele dagen i ferier og helger (unntatt de jeg jobber). Jeg står også opp med han om natta, står opp med han om morgenen, er våken til han legger seg. 

Barnefar orker ikke. Han jobber 100% men har ikke noe overskudd til noe som helst når han har fri eller før/etter jobb. Han legger seg rett på sofaen og tar seg en øl og blir der til han legger seg. Hvis sønnen vår trenger oppmerksomhet så får han det ikke fordi barnefar er opptatt med telefon. 

Jeg må spørre før jeg kan dra ut av huset alene, jeg må alltid ta han med så barnefar kan få «fri» og han føler seg som en barnevakt når han er med sønnen vår. Jeg har ikke tid til å få gjort noe alene, jeg begynner å slites ut. 

Så det jeg egentlig lurer på er om hvordan jeg kan få barnefar til å skjønne at han må begynne å hjelpe meg ellers kan jeg ikke fortsette å være sammen med han. Det hjelper ikke å bare si det på den måten, fordi han bryr seg ikke. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting du får gjort.

Anonymkode: 89c6b...4e7

AnonymBruker
Skrevet

Dersom dette er nytt og han ikke alltid har vært sånn, ville jeg bedt om at han tar en tur til legen. Ligger man bare på sofaen etter jobb og ikke orker har lyst til noe, så er det som regel noe psykisk eller fysisk. Hadde snakket med han om at dette ikke er holdbart lenger og bedt han gjøre noe med det. 

Anonymkode: a69eb...d7d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du pratet med han om dette?

Har du sagt tydlig i fra at du har disse tankene?

Skremmende hvor mange som poster disse trådene. Er det ikke alltid kvinner som klager på kommunikasjon fra mannen sin side? Jeg er helt enig at han her klart må bidra mer, men du har også et ansvar om å si i fra. Ikke bare gå på et forum og få råd om livet DITT. Ta litt ansvar selv, for her inne får du stort sett bare høre at du skulle gått for lenge siden.

Anonymkode: 461c6...bf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du pratet med han om dette?

Har du sagt tydlig i fra at du har disse tankene?

Skremmende hvor mange som poster disse trådene. Er det ikke alltid kvinner som klager på kommunikasjon fra mannen sin side? Jeg er helt enig at han her klart må bidra mer, men du har også et ansvar om å si i fra. Ikke bare gå på et forum og få råd om livet DITT. Ta litt ansvar selv, for her inne får du stort sett bare høre at du skulle gått for lenge siden.

Anonymkode: 461c6...bf3

Jeg har selvsagt sagt i fra og snakket med han om det. 
Det er også derfor jeg spør om råd til hva man kan si for at han skal forstå, og om det er andre som har vært i en lignende situasjon.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som han sliter med noe. Ikke normalt om man er frisk, tenker jeg. Enten fysisk eller psykisk. Bør jo tas tak i. 

AnonymBruker
Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: f2b32...d92

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner han selv at dette er feil og ikke normal oppførsel? Ville drstt han med til lege! Kan det være depresjon? Sen fødselsdepresjon? 

Vil han ikke gjøre noe for å fikse dette, eller endrer seg, må du nesten bestemme deg om du vil gå, eller leve med dette 

Anonymkode: 246ca...276

AnonymBruker
Skrevet

Mannen viser alle tegn på en depresjon. 

Anonymkode: b8910...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...