Gå til innhold

Vi ble enige om å ikke få barn. Nå etter å ha vært i forholdet i 4 år vil hun plutselig ha barn likevel. Skal jeg bare forlate hun?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

det er noen måneder siden hun begynte å hinte om dette. For noen dager siden hadde vi en diskusjon, som til slutt ble en krangel. Hun ble altfor mye.

Hun sier selv at hun aldri ville ha barn. Men så fikk hennes venninner barn og da skjedde det visstnok noe med henne.

Jeg står på mitt, som jeg alltid har gjort: Jeg vil ikke ha barn.

Det er synd å eventuelt måtte gå fra hverandre, men hva annet kan man gjøre?

Jeg er 34 og hun er 31.

Helt ærlig så føler jeg litt som hun egentlig har lurt meg. Kanskje hun trodde at jeg skulle ombestemme meg.

Hun bor i min leilighet og hun eier ikke noe av den, så sånn sett blir det hun som eventuelt må flytte. Akkurat nå syns jeg hun bare er veldig manipulerende. Jeg blir nesten sjokkert.

Kan jeg bare be henne om å flytte ut? Hvis hun ikke forandrer mening igjen da..

Anonymkode: ef491...cf1

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom hun ønsker barn bør hun gå så snart som mulig. Hun trenger tid til å finne en ny. 

Gjør henne en tjeneste og ikke prøv å hold henne tilbake. Stå på ditt. Du ønsker ikke barn, og ikke la henne få falskt håp.

Anonymkode: 16397...f5d

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest ufiltrert
Skrevet

Som andre sier, be henne pakke å dra, det er ferdig. Hun kommer ikke å endre seg og fortsette være manipulerende, sytende og masende. Gir hun seg så er det bare på overflaten og kommer å bli bitter.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke manipulerende å endre mening. Ville heller tenkt at det var naturlig at hun velger å forlate deg, ikke motsatt. Men hvis hun virkelig vil ha barn og du ikke vil er det rett av deg å gjøre det slutt. Hvorfor du er så opptatt av å få henne til å flytte ut på dagen og hvem som eier leiligheten skjønner jeg ikke helt. 

Anonymkode: fcd6d...a20

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Syns du bør be henne dra, for plutselig har hun lurt deg og blitt gravid mot din vilje. Hun kan slutte på prevensjon i det skjulte uten at du vet det. Å siden du ikke vil ha barn så bør du kanskje finne deg ei som er 100% sikker på at ikke vil ha barn. 

Anonymkode: 8cd38...4f5

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sett dere ned, ha en voksen samtale. Hun har sin fulle rett i å ombestemme seg om ønsket av barn, på samme måte som at du har din fulle rett til å fortsatt ikke ønske barn. Da får dere bli enige om at deres livsvalg gjør at forholdet slutter her, og det er jo en ærlig sak. Du trenger ikke lage dette til noe «hun manipulerer, hun ditt/datt» sak, men innse at hun var 27 år når dere møttes, og ting og ønsker ang livet endrer seg i takt med at man blir eldre og lever livet. 

Anonymkode: 9381e...8b4

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Damene blir fort verpesyke når de kommer i 30åra. Jeg var også sammen med ei som var tydelig på at hun ikke ville ha. Etter et par år endret det seg og da var det bare å dra for min del. Jeg ønsker ikke barn og vil ikke være årsaken til at hun aldri får det heller. Det hadde nok blitt vanskelig og mye bitterhet. Så hadde det sikkert endt opp med barnebidrag og drit til slutt uansett. 

Anonymkode: 66c3e...6a0

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt å endre mening. Når greia er at du fortsatt overhodet ikke vil ha barn så må du si det så seriøst at hun skjønner det. Du bør faktisk ikke ha samleie med henne nå før du kan stole på henne. Kvinner som desperat vil ha barn kan lure partneren mtp prevensjon. Foreslå dere bryter opp fordi du gir deg ikke på dette. 

Anonymkode: 0cbaa...51d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er helt fair å endre mening, mange variabler i livet kan være årsak til dette.

Her må du bare fortelle henne UTEN noen tvil at du ikke ønsker barn og hvis hun ønsker dette må dere gå hver deres vei for begges beste.

Jeg hadde en lignende situasjon for noen år tilbake, hvor vi begge var klare på at vi ikke ønsket barn.

Et par år senere hadde hun ombeste seg og grunnen var rett og slett at hun i tidligere forhold ikke hadde sett for seg mennene hun var sammen med som far til sine barn, men det kunne hun altså med meg, og drømmen om familie ble til. 

Det kan altså være mange grunner til at man endrer mening, og du bør ikke umidelbart trekke konklusjonen om at hun er manipulerende. Jeg skjønner samtidig at du også synes dette er kjipt da du kanskje føler du også endelig møtte drømme dama som ikke ønsker barn, men som nå alikevell vil det.

Prat sammen, og vær 100% ærlig med hverandre.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mange menn luller seg inn i tanken om at de kan få barn til de er 60 +, men i realiteten er ikke sjansen for å finne noen under 40 som vil ha barn med deg når du er 50 + så veldig stor, så kanskje du skal tenke ordentlig gjennom om du vil ha barn eller ei? Dette ksn muligens være siste sjsnse for deg.

Det er MANGE ufrivillig barnløse menn over 40, og de forblir nok stort sett barnløse.

Anonymkode: 0e808...093

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenkt på å sterilisere deg?

Anonymkode: 90248...4a0

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror mange menn luller seg inn i tanken om at de kan få barn til de er 60 +, men i realiteten er ikke sjansen for å finne noen under 40 som vil ha barn med deg når du er 50 + så veldig stor, så kanskje du skal tenke ordentlig gjennom om du vil ha barn eller ei? Dette ksn muligens være siste sjsnse for deg.

Det er MANGE ufrivillig barnløse menn over 40, og de forblir nok stort sett barnløse.

Anonymkode: 0e808...093

Når jeg tenker meg om har alle menn som ikke har egne barn til slutt endt opp med alenemammaer. Eller endt opp alene. Det er få kvinner uten barn igjen å velge blant når du passerer en viss alder. 

Anonymkode: 63e21...bea

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

det er noen måneder siden hun begynte å hinte om dette. For noen dager siden hadde vi en diskusjon, som til slutt ble en krangel. Hun ble altfor mye.

Hun sier selv at hun aldri ville ha barn. Men så fikk hennes venninner barn og da skjedde det visstnok noe med henne.

Jeg står på mitt, som jeg alltid har gjort: Jeg vil ikke ha barn.

Det er synd å eventuelt måtte gå fra hverandre, men hva annet kan man gjøre?

Jeg er 34 og hun er 31.

Helt ærlig så føler jeg litt som hun egentlig har lurt meg. Kanskje hun trodde at jeg skulle ombestemme meg.

Hun bor i min leilighet og hun eier ikke noe av den, så sånn sett blir det hun som eventuelt må flytte. Akkurat nå syns jeg hun bare er veldig manipulerende. Jeg blir nesten sjokkert.

Kan jeg bare be henne om å flytte ut? Hvis hun ikke forandrer mening igjen da..

Anonymkode: ef491...cf1

Alle kan ombestemme seg. Min mann ønsket ikke egne barn da vi giftet oss men 5-6 år inn i forholdet endret han mening. Jeg gikk i tankeboksen i ett års tid og jeg ga han beskjed om at om jeg falt ned på nei så ble det nei om jeg falt ned på ja ble det 2 barn siden det er enklere med 2 enn 1 

Anonymkode: c1a6b...2a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Syns du bør be henne dra, for plutselig har hun lurt deg og blitt gravid mot din vilje. Hun kan slutte på prevensjon i det skjulte uten at du vet det. Å siden du ikke vil ha barn så bør du kanskje finne deg ei som er 100% sikker på at ikke vil ha barn. 

Anonymkode: 8cd38...4f5

Det er en enkel løsning på dette, nemlig at han tar ansvar selv og steriliserer seg. Men det er sikkert for mye å be om. Bedre at kvinnen går på hormoner og får bivirkninger og mulig blodpropp av dette enn at han blir klippet...

Anonymkode: 637ae...7f5

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Akkurat dette er en så viktig grunnpilar i et forhold at det ikke er noe poeng å holde sammen om man ikke er enige i hvorvidt man skal ha barn eller ei. Det er ingen av dere som har rett eller feil, dere er bare ikke kompatible på akkurat dette. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...