AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Jeg har vært syk i noen år og ikke møtt venner på lenge. Har lyst til å catche opp med 4-5stykker men vennene jeg har kjenner ikke hverandre. Vil det da være dumt å invitere forskjellige venner samtidig på middag/stranda/parken siden jeg da må rullere på minglingen og det er frekt ovenfor den eller de som blir sittende uten noen å prate med? Er det bedre å invitere en og en så jeg får god tid til å prate med de på tomannshånd og slipper å være redd for at noen føler seg oversett? Hadde jeg fra før av catchet opp med vennene mine ville jeg tenkt at fest med alle kunne passet men meningen med å møtes er jo å catche opp nå og får ikke gått så i dybden om det er fremmede av vennene mine der? Eller er det ikke så viktig å gå i dybden når man skal catche opp? Anonymkode: d03ea...41e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Om de ikke kjenner hverandre, og du ikke har hatt kontakt på noen år - så høres det ut som en katastrofal plan å invitere flere samtidig. Skal du klare å åpne vennskap igjen, vise at du bryr deg og lære vennen å kjenne igjen, så gjør du det virkelig ikke til en samlebåndsgreie, der de tvinges til å omgåes folk de ikke kjenner. Gjør du det sånn er fokuset kun på hva som er lettvint for deg, og vil fort oppfattes som at du ikke oppriktig bryr deg noe særlig om hver enkelt venn. Og slett ikke sikkert vennene dine har lyst å dele hva som har skjedd i livet sitt siden sist ovenfor fremmede. Nei, gjør det nært og personlig - en til en med hver enkelt. Hadde de vært venner av hverandre ville det vært annerledes. Anonymkode: ac2a5...ecd 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Om de ikke kjenner hverandre, og du ikke har hatt kontakt på noen år - så høres det ut som en katastrofal plan å invitere flere samtidig. Skal du klare å åpne vennskap igjen, vise at du bryr deg og lære vennen å kjenne igjen, så gjør du det virkelig ikke til en samlebåndsgreie, der de tvinges til å omgåes folk de ikke kjenner. Gjør du det sånn er fokuset kun på hva som er lettvint for deg, og vil fort oppfattes som at du ikke oppriktig bryr deg noe særlig om hver enkelt venn. Og slett ikke sikkert vennene dine har lyst å dele hva som har skjedd i livet sitt siden sist ovenfor fremmede. Nei, gjør det nært og personlig - en til en med hver enkelt. Hadde de vært venner av hverandre ville det vært annerledes. Anonymkode: ac2a5...ecd Tusen takk for svar og viktig tilbakemelding. Ja jeg gjør det sånn som du sier! Anonymkode: d03ea...41e 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #4 Skrevet 7. juli 2023 Enig i svaret du har fått. En og en Anonymkode: b4304...363 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Skrevet 7. juli 2023 En og en. Helt uinteressant for min del om jeg hadde blitt invitert slik. Anonymkode: 339f4...d61 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 Jeg tror du fint kan invitere 2-3 sammen på middag. Da sitter dere jo sammen og prater, ingen mingling, og alle kan delta i samtalen. Jeg inviterer ofte venner fra ulike miljøer til middag. Siden de ser hverandre en gang annethvert år ca, kjenner de hverandre litt etter hvert. Anonymkode: 67105...263
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror du fint kan invitere 2-3 sammen på middag. Da sitter dere jo sammen og prater, ingen mingling, og alle kan delta i samtalen. Jeg inviterer ofte venner fra ulike miljøer til middag. Siden de ser hverandre en gang annethvert år ca, kjenner de hverandre litt etter hvert. Anonymkode: 67105...263 Jeg tenker det er en fin løsning etter at man har fått tatt opp kontakten, ikke som en første ting. Anonymkode: a9bf4...fc4 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #8 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror du fint kan invitere 2-3 sammen på middag. Da sitter dere jo sammen og prater, ingen mingling, og alle kan delta i samtalen. Jeg inviterer ofte venner fra ulike miljøer til middag. Siden de ser hverandre en gang annethvert år ca, kjenner de hverandre litt etter hvert. Anonymkode: 67105...263 Men så er situasjonen for TS totalt annerledes. Han har selv mistet kontakten med vennene sine, og ikke møtt noen på flere år. Da er ikke minglefest en god ide, om han skal ha sjanse til å bli venn med vennene sine igjen. Anonymkode: ac2a5...ecd
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men så er situasjonen for TS totalt annerledes. Han har selv mistet kontakten med vennene sine, og ikke møtt noen på flere år. Da er ikke minglefest en god ide, om han skal ha sjanse til å bli venn med vennene sine igjen. Anonymkode: ac2a5...ecd 4 stykker rundt et middagsbordet er da ingen minglefetst. Personlig synes jeg 3'4 er hyggeligere og lettere å få gode samtaler enn å møte noen på tomannshånd for å ta opp kontakt. Det siste kan bli litt anstrengt. Anonymkode: 67105...263
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå