Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke hva jeg følte i starten. Ville amme til ungen var ett. Men nå har mamma begynt å snakke til ungen min å si at «nå er du stor jente osv…»  For å få henne til å slutte å amme. Men jeg vil amme til hun er to, det føles veldig naturlig for meg. Og det anbefales av helsemyndigheter.
Jeg syns min mor oppfører seg upassende og jeg blir lei meg. ❤️

Anonymkode: 3c0e8...6d9

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke helsemyndigheter anbefaler amming i 2 år? Forøvrig er det ikke moren din sin oppgave å bestemme hvor lenge du ammer. Be henne klappe igjen.

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (2 timer siden):

Hvilke helsemyndigheter anbefaler amming i 2 år? Forøvrig er det ikke moren din sin oppgave å bestemme hvor lenge du ammer. Be henne klappe igjen.

Screenshot_20230707_045205_Chrome.thumb.jpg.13de43292a3460ee9489420d33245499.jpg

Anonymkode: f073f...3c8

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Screenshot_20230707_045205_Chrome.thumb.jpg.13de43292a3460ee9489420d33245499.jpg

WHOs anbefaling er en generel anbefaling, i Norge er det anbefalt å amme til ungen er ett år, hvis man kan. Uansett, er det opp til mor, og ingen andre.  

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Amme du kjære❤️ Til barnet ditt er to år, - det blir bare en kosestund for begge to❤️ Livet løper så fort avgårde, så du er i din fulle rett å skape rolige stunder fot dere begge.

ang dim mor; her mååå du be henne KUTTE IT! Bruk anledningen til å øve deg for å stå opp og passe på barnet ditt❤️ Teo meg- det lommer flere ila livet🫨

ikke la deg bli tråkka på❤️

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende lysten til å amme går over hvis ungen begynner å bite deg. 

Men er det ditt behov du egentlig dekker? 

Anonymkode: 1904a...0d5

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det ditt eller barnets behov du fokuserer på her? Er det barnet som har behob for melk, eller er det du som har behov for å amme? 

Og også - be moren din klappe igjen, hun har ingenting hun skal ha sagt i denne situasjonen. 

Men at en toåring er på butikken og ber om pupp, det skjønner jeg godt at folk reagerer på. En toåring er et barn, ikke en baby… 

WHO anbefaler vel "gjerne lenger" til de som ikke nødvendigvis har så mye mat å gi ungene sine… Det er vel ikke et problem her på bjerget. 

Anonymkode: 39d3e...83f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Mamma, jeg var din baby, da bestemte du. Dette er min baby, så nå gir du deg med å blande deg i mine valg." 

Derfra og ut "Dette har vi snakket om, nå drar vi hjem og ammer i stedet" 

Anonymkode: b8f05...a3e

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er det ditt eller barnets behov du fokuserer på her? Er det barnet som har behob for melk, eller er det du som har behov for å amme? 

Og også - be moren din klappe igjen, hun har ingenting hun skal ha sagt i denne situasjonen. 

Men at en toåring er på butikken og ber om pupp, det skjønner jeg godt at folk reagerer på. En toåring er et barn, ikke en baby… 

WHO anbefaler vel "gjerne lenger" til de som ikke nødvendigvis har så mye mat å gi ungene sine… Det er vel ikke et problem her på bjerget. 

Anonymkode: 39d3e...83f

Du vet at amming handler om mer enn bare mat?

TS, du vil nok møte en del motstand for folk blir helt urimelig støtt av noe helt naturlig. Det er snakk om en 2-åring, ikke et stort barn. Du må gjøre som det passer deg og barnet ditt.

Her er Ammehjelpens temaside om "langtidsamming" https://ammehjelpen.no/langtidsamming/

Anonymkode: ef5df...e7e

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe rart eller unormalt med å amme til barnet er 2. be moren din klappe igjen. Dette er din baby, du bestemmer. 

Anonymkode: 69c92...521

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet at amming handler om mer enn bare mat?

TS, du vil nok møte en del motstand for folk blir helt urimelig støtt av noe helt naturlig. Det er snakk om en 2-åring, ikke et stort barn. Du må gjøre som det passer deg og barnet ditt.

Her er Ammehjelpens temaside om "langtidsamming" https://ammehjelpen.no/langtidsamming/

Anonymkode: ef5df...e7e

Støtt og støtt. Jeg driter litt i hva andre gjør, men selv kunne jeg ikke ammet et barn som kan gå og si med ord at det vil ha pupp

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ammet sønnen min til han var 2. Du gjør som du vil, du trenger ikke høre på din mor, eller noen andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare amme når din mor ikke er der? Hun er der vel ikke døgnet rundt. Det er vel uansett anbefalt at melk suppleres av litt annen mat i den alderen.

Anonymkode: 726ac...1ed

AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (42 minutter siden):

Støtt og støtt. Jeg driter litt i hva andre gjør, men selv kunne jeg ikke ammet et barn som kan gå og si med ord at det vil ha pupp

DU ja, men ts ønsker å amme. 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

DU ja, men ts ønsker å amme. 

Ja, det skal hun jo få lov til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi lever ikke i et u-land. Barn trenger ikke å bli ammet i Norge i det hele tatt.

Forstår godt at moren til TS reagerer,  men dette er uansett TS sitt valg, og moren bør trekke seg tilbake og la TS få gjøre sine egne valg.

Anonymkode: 923ed...ffa

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke noe rart eller unormalt med å amme til barnet er 2. be moren din klappe igjen. Dette er din baby, du bestemmer. 

Jo det er ganske unormalt (uvanlig) å amme en 2 åring. TS må gjøre som hun selv føler for, men man kan lure på om det er TS eller barnets behov som forsøkes å dekkes her. Forstår veldig godt at moren til TS syns dette er rart.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan hende lysten til å amme går over hvis ungen begynner å bite deg. 

Men er det ditt behov du egentlig dekker? 

Anonymkode: 1904a...0d5

Nei.. barnet mitt oppsøker meg for amming selv. Jeg har behov for å være mamma ja, og gjøre de oppgavene en mor er gitt fra naturens siden. Jeg stortrives med det behovet. Melbourne tenkte kanskje behovet skulle være noe negativt du?

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi lever ikke i et u-land. Barn trenger ikke å bli ammet i Norge i det hele tatt.

Forstår godt at moren til TS reagerer,  men dette er uansett TS sitt valg, og moren bør trekke seg tilbake og la TS få gjøre sine egne valg.

Det meste av forskningen Norge har fått.. bygger dessverre på forskning fra utlandet..

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei.. barnet mitt oppsøker meg for amming selv. Jeg har behov for å være mamma ja, og gjøre de oppgavene en mor er gitt fra naturens siden. Jeg stortrives med det behovet. Melbourne tenkte kanskje behovet skulle være noe negativt du?

Selvfølgelig oppsøker barnet deg for amming, det er jo det barnet er vandt til.

Endret av Fame
  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...