AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Dette tror jeg må være den kjipeste sommeren noensinne. Jeg har datet en fyr litt, og falt for han, men han viste seg å være useriøs til tross for at han ga inntrykk av å være seriøs. Jeg hører iallefall ikke noe fra han. Så jeg har vært ganske lei meg for det, men så innsett at jeg uansett trenger en som kan kommunisere godt og han her hadde bare såret meg. Så jeg går på Tinder, og sveiper i det uendelige, med et åpent sinn (med visse grenser). Tidligere i år matchet jeg med veldig mange, det gjør jeg av en eller annen grunn ikke nå (kanskje færre som er på Tinder på sommeren?). Men jeg får noen matcher, og de fører ikke til noenting. Enten blir jeg skremt av at de virker useriøse (vil se hva som skjer osv), eller så er det en eller annen bjelle som ringer. Jeg vil bare ha kjærlighet fra en jeg er forelsket i! Har aldri i mitt liv opplevd forelskelse. Var på vei med han jeg datet nå. Til info er jeg i begynnelsen av 30-årene, litt over gjennomsnittet pen, slank og fast kropp, reflektert og empatisk, har mye utdannelse og en ganske bra jobb. Eier leilighet og har masse kjærlighet å gi. Hva skal jeg gjøre? Jeg kjenner meg desperat (og nei, fremstår ikke desperat på date eller tinder. Er ganske bevisst på hvordan unngå å skremme bort noen) Anonymkode: d856b...fab 1 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Glemte å skrive at jeg av årsaker jeg ikke kan gå inn på her (i fare for å lett bli gjenkjent) ikke kan dra på fest på flere uker. Derfor er sommeren ekstra kjip. Men kan gå på date. - ts Anonymkode: d856b...fab 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 Dating i dag er vanskelig. Men det er bra du fort siler vekk de useriøse og de med røde flagg. Fortsett å søk og til slutt dukker det opp en bra mann hvis du er ensom i sommer anbefaler jeg å være med familien din og venninner. Har du ikke venninner er det mange kjempekoselige venninnegrupper på Facebook:) Anonymkode: b4fd7...369 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 Jeg tror egentlig du bare må holde motet oppe å ta det som det kommer💗 Fortsett å vær åpen og i kontakt med menn, hvor enn det er naturlig, på app og andre steder Beklager for å ikke ha noen råd, skulle vært en manual for å finne kjæreste. Håper resten av sommeren din vil by på fine stunder og rikelig med flørting 😊 Anonymkode: 61732...382 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dating i dag er vanskelig. Men det er bra du fort siler vekk de useriøse og de med røde flagg. Fortsett å søk og til slutt dukker det opp en bra mann hvis du er ensom i sommer anbefaler jeg å være med familien din og venninner. Har du ikke venninner er det mange kjempekoselige venninnegrupper på Facebook:) Anonymkode: b4fd7...369 Det er sykt vanskelig! Hvorfor skal det være så vanskelig å be om et decent menneske som er på bølgelengde med meg på de fleste områder, som jeg kan bli forelsket i og som jeg på sikt kan få en familie med? Jeg forstår det ikke. Og hvorfor er menn fortsatt så useriøse i 30-årene? Ikke engang når man er i forhold med dem, kan man være sikre på at de innerst inne har bundet seg til deg. Eksen min var som han jeg datet nå nylig, bare hoppet over til en ny dame før han i det hele tatt hadde dumpet meg. Jeg kan jo ikke ha en sånn fyr! Skjønner ikke hvor man finner de seriøse mennene, jeg har så utrolig mange menn (og kvinner) i min familie som er både seriøse, velutdannede og pene, men virker nesten som det er sjelden vare ellers og at familien min tydeligvis må være en helt egen klasse?!! Sorry det høres sprøtt ut men blir jo så frustrert… Så mange vellykkede folk rundt meg og jeg selv føler meg så mislykket, til tross for at jeg har alt som trengs. Anonymkode: d856b...fab 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror egentlig du bare må holde motet oppe å ta det som det kommer💗 Fortsett å vær åpen og i kontakt med menn, hvor enn det er naturlig, på app og andre steder Beklager for å ikke ha noen råd, skulle vært en manual for å finne kjæreste. Håper resten av sommeren din vil by på fine stunder og rikelig med flørting 😊 Anonymkode: 61732...382 Takk for oppmuntrende ord mager trøst, men ja jeg må jo bare prøve! Hjelper ikke ligge og grine heller, selv om man blir så desperat og frustrert at man nesten blir sint… Anonymkode: d856b...fab 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 Skjønner jeg setter meg i fare for å høres overfladisk ut her. Jeg er ikke det. Men jeg trenger en fyr som kan matche meg på de fleste områder. Kan kanskje ikke be om alt, men jeg kan jo ikke date en jeg ikke er tiltrukket av, ei heller en som ikke har utdannelse når jeg selv har seks års høyere utdannelse med tilsvarende jobb. Og etiske verdier må være noenlunde lignende mine. Det funker jo også sånn passe dårlig hvis interessene våre krasjer totalt. Han må også ønske seg barn. Ikke minst, det viktigste, kjemien må være på plass og man MÅ kunne kommunisere veldig godt sammen. Det vil si fyren må være i stand til å melde fra om egne behov og etterspørre mine! Det går begge veier. Altså er det sikkert mange jeg KUNNE blitt sammen med, men da ville det gått skeis pga krasj på ett av disse områdene på ett eller annet tidspunkt likevel. Man går jo ikke inn i et hus vel vitende om at det brenner. - ts Anonymkode: d856b...fab 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er sykt vanskelig! Hvorfor skal det være så vanskelig å be om et decent menneske som er på bølgelengde med meg på de fleste områder, som jeg kan bli forelsket i og som jeg på sikt kan få en familie med? Jeg forstår det ikke. Og hvorfor er menn fortsatt så useriøse i 30-årene? Ikke engang når man er i forhold med dem, kan man være sikre på at de innerst inne har bundet seg til deg. Eksen min var som han jeg datet nå nylig, bare hoppet over til en ny dame før han i det hele tatt hadde dumpet meg. Jeg kan jo ikke ha en sånn fyr! Skjønner ikke hvor man finner de seriøse mennene, jeg har så utrolig mange menn (og kvinner) i min familie som er både seriøse, velutdannede og pene, men virker nesten som det er sjelden vare ellers og at familien min tydeligvis må være en helt egen klasse?!! Sorry det høres sprøtt ut men blir jo så frustrert… Så mange vellykkede folk rundt meg og jeg selv føler meg så mislykket, til tross for at jeg har alt som trengs. Anonymkode: d856b...fab Kjærligheten skal ikke være lett. Det skal ikke være lett å finne en god match, da hadde jo ikke kjærligheten vært noe spesiell. Du oppfatter nok de i din familie som seriøse men du kan være ganske sikker på at de også har hatt useriøse relasjoner og hookups inntil de fant den de ble seriøs med. Ikke gi opp håpet men ikke se så negativt på ting, det kan frastøte folk. Anonymkode: b4fd7...369 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skal jeg gjøre Anonymkode: d856b...fab Tror det viktigste er å ikke gi opp håpet. Å stole på prosessen, at siden du har mye å gi og aktivt leter etter en kjæreste så kommer det til å ordne seg for deg også. Skjønner at det er leit at det ikke har ordnet seg enda. Men det kommer til å ordne seg! Anonymkode: a213c...75d 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner jeg setter meg i fare for å høres overfladisk ut her. Jeg er ikke det. Men jeg trenger en fyr som kan matche meg på de fleste områder. Kan kanskje ikke be om alt, men jeg kan jo ikke date en jeg ikke er tiltrukket av, ei heller en som ikke har utdannelse når jeg selv har seks års høyere utdannelse med tilsvarende jobb. Og etiske verdier må være noenlunde lignende mine. Det funker jo også sånn passe dårlig hvis interessene våre krasjer totalt. Han må også ønske seg barn. Ikke minst, det viktigste, kjemien må være på plass og man MÅ kunne kommunisere veldig godt sammen. Det vil si fyren må være i stand til å melde fra om egne behov og etterspørre mine! Det går begge veier. Altså er det sikkert mange jeg KUNNE blitt sammen med, men da ville det gått skeis pga krasj på ett av disse områdene på ett eller annet tidspunkt likevel. Man går jo ikke inn i et hus vel vitende om at det brenner. - ts Anonymkode: d856b...fab Jeg syns ikke du krever mye her men bør nok fire på kravene for utdannelse/høy utdannelse for det er ikke det som betyr noe for om dere kommer godt overens og har ting å prate om. Å tro at en uten utdannelse eller med lavere utdannelse ikke er smart nok for deg er feil forhåndsdømming. Felles interesser på alt er heller ikke nødvendig, er sunt å ha hver sine ting å gjøre i hverdagen men felles verdier og mål er jo viktig. Fysisk tiltrekning også Anonymkode: b4fd7...369 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 Skjønner deg❤️synes det er vanskelig jeg også. Anonymkode: ab04b...2fd 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg syns ikke du krever mye her men bør nok fire på kravene for utdannelse/høy utdannelse for det er ikke det som betyr noe for om dere kommer godt overens og har ting å prate om. Å tro at en uten utdannelse eller med lavere utdannelse ikke er smart nok for deg er feil forhåndsdømming. Felles interesser på alt er heller ikke nødvendig, er sunt å ha hver sine ting å gjøre i hverdagen men felles verdier og mål er jo viktig. Fysisk tiltrekning også Anonymkode: b4fd7...369 Jeg synes ikke at jeg er smartere enn dem, men det blir jo så skjevt både med lønn og refleksjonsnivå. Det handler ikke om IQ, men at man ikke forstår seg på akademia spiller inn på mange andre livsområder og samfunnsforståelse, og det kan prege et forhold når bare én part har den forståelsen. Det gjør meg heller ikke mer verdt enn vedkommende, men det blir stor forskjell på oss når jeg har fått A i kvantitativt forskningsarbeid og han har bestått en fagprøve. Jeg har selv et fagbrev fra for lenge siden og selv om jeg verdsetter både fagbrevet og «meget godt bestått» på fagprøven min så er det stor forskjell på refleksjonen i gjennomføringen av den og gjennomføringen av et avansert og komplekst studie. Og når det gjelder lønn hører jeg stadig om tilfeller der det har gått dårlig fordi den ene har tjent 2-300+ mer enn den andre i året. Da er det den ene som får hovedansvaret for økonomien, og jo lavere årslønn den som tjener minst har, jo verre er det. Jeg har selv vært i forhold med en som tjente mye mer enn meg og det ble vanskelig for han. Jeg mener ikke at vi må ha like interesser, men la oss si at dersom jeg hører på musikk i den ene enden av skalaen og han i den andre enden av skalaen, så blir det jo ganske kræsjende? Og hvis jeg foretrekker et rolig og bedagelig familieliv og er B-menneske, og han foretrekker fjell og friluft og er A-menneske, vil vel det og krasje en del Jeg er åpen for, og takknemlig for tilbakemeldinger på dette. Jeg kan bare vanskelig se for meg at jeg ikke har et poeng her. - ts Anonymkode: d856b...fab 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Kjærligheten skal ikke være lett. Det skal ikke være lett å finne en god match, da hadde jo ikke kjærligheten vært noe spesiell. Du oppfatter nok de i din familie som seriøse men du kan være ganske sikker på at de også har hatt useriøse relasjoner og hookups inntil de fant den de ble seriøs med. Ikke gi opp håpet men ikke se så negativt på ting, det kan frastøte folk. Anonymkode: b4fd7...369 Ja, du har nok veldig rett i det. Flere damer i familien min fant kjærligheten tidlig, men det er kanskje et minimalt unntak sånn egentlig. Ja, jeg skjuler dette godt når jeg møter menn. Vet hva det har å si at man har en positiv holdning, har selv møtt menn som har holdningen jeg sitter med nå og det er alt annet enn tiltrekkende. Men jeg kjenner jeg blir litt kvalt og at jeg ikke orker mer dating samtidig som jeg er desperat og frustrert. Det er bare en så krasjende følelse. - ts Anonymkode: d856b...fab 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #14 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Tror det viktigste er å ikke gi opp håpet. Å stole på prosessen, at siden du har mye å gi og aktivt leter etter en kjæreste så kommer det til å ordne seg for deg også. Skjønner at det er leit at det ikke har ordnet seg enda. Men det kommer til å ordne seg! Anonymkode: a213c...75d Jeg håper jo at du har rett, samtidig har jeg hørt dette siden begynnelsen av 20-årene, og det har egentlig aldri løst seg. Han jeg trodde jeg skulle etablere meg med var bare skikkelig umoden og useriøs og jeg har aldri opplevd å møte en moden og seriøs mann jeg liker, som vil satse på meg. Fins han liksom. Anonymkode: d856b...fab
seriousgirl Skrevet 7. juli 2023 #15 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns ikke du krever mye her men bør nok fire på kravene for utdannelse/høy utdannelse for det er ikke det som betyr noe for om dere kommer godt overens og har ting å prate om. Å tro at en uten utdannelse eller med lavere utdannelse ikke er smart nok for deg er feil forhåndsdømming. Felles interesser på alt er heller ikke nødvendig, er sunt å ha hver sine ting å gjøre i hverdagen men felles verdier og mål er jo viktig. Fysisk tiltrekning også Anonymkode: b4fd7...369 Enig i denne! 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #16 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg synes ikke at jeg er smartere enn dem, men det blir jo så skjevt både med lønn og refleksjonsnivå. Det handler ikke om IQ, men at man ikke forstår seg på akademia spiller inn på mange andre livsområder og samfunnsforståelse, og det kan prege et forhold når bare én part har den forståelsen. Det gjør meg heller ikke mer verdt enn vedkommende, men det blir stor forskjell på oss når jeg har fått A i kvantitativt forskningsarbeid og han har bestått en fagprøve. Jeg har selv et fagbrev fra for lenge siden og selv om jeg verdsetter både fagbrevet og «meget godt bestått» på fagprøven min så er det stor forskjell på refleksjonen i gjennomføringen av den og gjennomføringen av et avansert og komplekst studie. Og når det gjelder lønn hører jeg stadig om tilfeller der det har gått dårlig fordi den ene har tjent 2-300+ mer enn den andre i året. Da er det den ene som får hovedansvaret for økonomien, og jo lavere årslønn den som tjener minst har, jo verre er det. Jeg har selv vært i forhold med en som tjente mye mer enn meg og det ble vanskelig for han. Jeg mener ikke at vi må ha like interesser, men la oss si at dersom jeg hører på musikk i den ene enden av skalaen og han i den andre enden av skalaen, så blir det jo ganske kræsjende? Og hvis jeg foretrekker et rolig og bedagelig familieliv og er B-menneske, og han foretrekker fjell og friluft og er A-menneske, vil vel det og krasje en del Jeg er åpen for, og takknemlig for tilbakemeldinger på dette. Jeg kan bare vanskelig se for meg at jeg ikke har et poeng her. - ts Anonymkode: d856b...fab Nei du tar feil angående utdanning og refleksjonsevne og samfunnsforståelse. Anonymkode: b4fd7...369 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #17 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei du tar feil angående utdanning og refleksjonsevne og samfunnsforståelse. Anonymkode: b4fd7...369 Som sagt ser jeg ikke den. - ts Anonymkode: d856b...fab 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #18 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som sagt ser jeg ikke den. - ts Anonymkode: d856b...fab Alt i orden, ditt tap. Lykke til videre Anonymkode: b4fd7...369 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #19 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt i orden, ditt tap. Lykke til videre Anonymkode: b4fd7...369 Men jeg skjønner ikke hvorfor du må være passiv aggressiv, det er bedre å svare på det jeg skriver og forklare hvordan du mener at jeg tar feil. Det var derfor jeg skrev at jeg var åpen for tilbakemeldinger, da mener jeg konstruktivt på det jeg skriver. Det hjelper jo ingenting på noe som helst å bare skrive at jeg tar feil. - ts Anonymkode: d856b...fab 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #20 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes ikke at jeg er smartere enn dem, men det blir jo så skjevt både med lønn og refleksjonsnivå. Det handler ikke om IQ, men at man ikke forstår seg på akademia spiller inn på mange andre livsområder og samfunnsforståelse, og det kan prege et forhold når bare én part har den forståelsen. Det gjør meg heller ikke mer verdt enn vedkommende, men det blir stor forskjell på oss når jeg har fått A i kvantitativt forskningsarbeid og han har bestått en fagprøve. Jeg har selv et fagbrev fra for lenge siden og selv om jeg verdsetter både fagbrevet og «meget godt bestått» på fagprøven min så er det stor forskjell på refleksjonen i gjennomføringen av den og gjennomføringen av et avansert og komplekst studie. Anonymkode: d856b...fab Problemet er at livet ikke er et perfekt spill - ikke engang jorden er helt rund - og hvis man satser på perfeksjon eller kommer med altfor spesifikke krav til et annet menneske, kommer man til å bli dypt skuffet. I alle fall på Tinder. Så siden du er åpen for tilbakemeldinger, er mitt inntrykk at det du skriver, hadde hatt relevanse om dette var en kontaktannonse i et vitenskapelig tidsskrift, men nivået på Tinder er dessverre langt, langt under dette - dette kan sammenlignes med å forsøke å diskutere og analysere Tolstojs mursteinsromaner med noen som er vant til to-ords-kommunikasjon; det fungerer rett og slett ikke. For all del; lykke til videre, men tror ærlig talt ikke at Tinder er stedet for deg; hvis du venter på at du skal finne en passende partner der, er jeg redd du må vente lenge. Anonymkode: b3301...014 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå