AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Det finnes en del mennesker som alltid blir hektet på de ustabile relasjonene som ikke dekker ens emosjonelle behov og ønsker, og skøvet vekk stabile partnere som overøser en med kjærlighet. Alle som er vokst opp i hjem der foreldre var emosjonelt fraværende eller ustabile vil kjenne seg igjen. Innerst inne trenger og ønsker man en stabil partner som tar vare på deg og aldri gjør deg usikker, men dette er så uvant at hjernen fortsetter å søke det kjente, det ustabile, den partneren som gir en samme mindreverdighetsfølelse og følelsesmessige ignorering som ens foreldre gjorde. Men vil disse noen gang mestre et stabilt og sunt forhold med en tilstedeværende og kjærlig partner eller vil de alltid føle at de ikke fortjener det og fortsette å tilknyttes destruktive og ustabile relasjoner istedet sånn at partnere som er for snille blir skøvet vekk? Anonymkode: 1ae40...35d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det finnes en del mennesker som alltid blir hektet på de ustabile relasjonene som ikke dekker ens emosjonelle behov og ønsker, og skøvet vekk stabile partnere som overøser en med kjærlighet. Alle som er vokst opp i hjem der foreldre var emosjonelt fraværende eller ustabile vil kjenne seg igjen. Innerst inne trenger og ønsker man en stabil partner som tar vare på deg og aldri gjør deg usikker, men dette er så uvant at hjernen fortsetter å søke det kjente, det ustabile, den partneren som gir en samme mindreverdighetsfølelse og følelsesmessige ignorering som ens foreldre gjorde. Men vil disse noen gang mestre et stabilt og sunt forhold med en tilstedeværende og kjærlig partner eller vil de alltid føle at de ikke fortjener det og fortsette å tilknyttes destruktive og ustabile relasjoner istedet sånn at partnere som er for snille blir skøvet vekk? Anonymkode: 1ae40...35d Ja, men jeg klarer ikke å gi det samme tilbake. Anonymkode: 1969c...289
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men jeg klarer ikke å gi det samme tilbake. Anonymkode: 1969c...289 Blir du ikke da fort kvelt av en kjærlig partner som du vet hvor du har og skyver vedkommende vekk? Fungerer du i forhold i det hele tatt eller kun med ustabil partner som holder tilbake kjærlighet og bekreftelser til deg? Anonymkode: 1ae40...35d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Blir du ikke da fort kvelt av en kjærlig partner som du vet hvor du har og skyver vedkommende vekk? Fungerer du i forhold i det hele tatt eller kun med ustabil partner som holder tilbake kjærlighet og bekreftelser til deg? Anonymkode: 1ae40...35d Nei, det blir jeg ikke, fordi jeg er smart nok til å forstå at det er bra for meg. Jeg fungerer absolutt i forhold, men burde vært flinkere på å gjengjelde det jeg får. Får det bare ikke til, det føles unaturlig. Anonymkode: 1969c...289
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det blir jeg ikke, fordi jeg er smart nok til å forstå at det er bra for meg. Jeg fungerer absolutt i forhold, men burde vært flinkere på å gjengjelde det jeg får. Får det bare ikke til, det føles unaturlig. Anonymkode: 1969c...289 Hvordan partner er du i et forhold da? Fungerer det greit for din partner også eller er det destruktivt for han eller hun? Anonymkode: 1ae40...35d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 Jeg er nok litt utilgjengelig emosjonelt sett, og passer derfor best sammen med en selvstendig og selvhjulpen kvinne, som ikke har behov for stadig bekreftelse. Anonymkode: 2ea3b...4b7 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 De som hektes De leter etter den korte lykkefølelsen som kun ulykkelighet kan frembringe. Et hekt er som heroin, stabilitet ville ha drept den sinnsyke følelsen og begjæret ustabilitet frembringer. Anonymkode: 964b2...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #8 Skrevet 7. juli 2023 Det er fint å dele en partner med en annen. Jeg liker kjærlighet og stabile relasjoner, og elsker av hele mitt hjerte, men samboerskap og monogami blir for tett. Nå har jeg en nydelig og stabil partner, som lever sitt eget liv, og lar meg leve mitt. Stundene vi har sammen er vidunderlige for oss begge, og siden jeg vet at han har det greit hjemme har jeg heller ikke dårlig samvittighet for å ikke engasjere meg mer i ham. Anonymkode: 4b450...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #9 Skrevet 7. juli 2023 Er ikke emosjonelt utilgjengelig, men vokst opp i et ustabilt hjem. Eneste jeg har blitt forelsket i og ikke mistet interessen for ved gjensidig interesse er en som kunne kunsten av å stabilt vise interesse uten å kvele meg. Som regel har jeg tiltrukket meg ytterpunkter mellom emosjonelt utilgjengelige menn som ikke gir noe og klengete og kvelende menn som har gitt meg panikk. Når det gjelder hva emosjonelt utilgjengelige menn ønsker vet jeg litt om dette etter å ha datet flere, de har blitt hekta på meg når jeg har blitt kald tilbake. Ikke som en del av et spill men som en genuin reaksjon på at jeg ikke orker mer neglisjering og varm og kald oppførsel. Med andre ord ikke date slike hvis du ønsker noe ekte og stabilt. Anonymkode: cae1a...1f7 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #10 Skrevet 7. juli 2023 Syns bare ofte menn som regner seg som snille er altfor klengete, kontrollerende og trenger så åndsvakt mye fra meg: hele tiden. Blir så utrolig mye mas. Anonymkode: 5c667...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 Jeg har gitt opp dating! Har en endeløs rekke av emosjonelt utilgjengelige menn bak meg. Den ene mer håpløs enn den andre. Jeg orker ikke mer. Jeg er drittlei av å ta ansvar for absolutt alt mens den andre driver med sitt selvsentrerte spill med å være av og på. Han siste var itillegg like moden som en tenåring tiltross for at han er i slutten av 30-årene. Helt jævlig når man har barn og det tas som en selvfølge at man skal ta absolutt alt ansvar på hjemmefronten. Mista lysten på sex, kasta han ut og skal skaffe meg en katt straks yngstemann flytter ut. Anonymkode: 2274b...258 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #12 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har gitt opp dating! Har en endeløs rekke av emosjonelt utilgjengelige menn bak meg. Den ene mer håpløs enn den andre. Jeg orker ikke mer. Jeg er drittlei av å ta ansvar for absolutt alt mens den andre driver med sitt selvsentrerte spill med å være av og på. Han siste var itillegg like moden som en tenåring tiltross for at han er i slutten av 30-årene. Helt jævlig når man har barn og det tas som en selvfølge at man skal ta absolutt alt ansvar på hjemmefronten. Mista lysten på sex, kasta han ut og skal skaffe meg en katt straks yngstemann flytter ut. Anonymkode: 2274b...258 Min erfaring også... jeg var sammen med en fyr som var helt normal stabil og flott i 6 måneder, så bare snudde han om og ble av/på hvor han i tillegg ignorerte meg i lange perioder av gangen. Det hektet meg fordi fatta ingenting, alt hadde jo vært så bra. 9 verste månedene i mitt liv. Møtte flere etter det som ga sterke tegn på at de var samme ulla. Mange av de der ute Anonymkode: 8816b...c08 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #13 Skrevet 7. juli 2023 Er man emosjonelt utilgjengelig så vil man helst ha de som ikke spør etter så mye i forholdet. Klarer ikke å se innover men ser kun utover. De finner fort de som er emosjonelt tilgjengelige som rommer de også. Blir fort ett veldig ensidig forhold med dårlig kommunikasjon. Anonymkode: ea371...5b4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 Jeg er den trygge partneren som tiltrekker meg utrygge partnere. Jeg vokste opp i en kjernefamilie med engasjerte og rolige voksne som tok meg på alvor, og det har gitt meg en trygghet som tydeligvis er tiltrekkende for de som kommer fra mer dysfunksjonelle familier. Og min erfaring er desverre at spesielt menn ikke greier å lære seg å kommunisere på en sunn måte, og tilslutt vil sabotere forholdet med drama. Men siden vi som samfunn stiller høyere krav til kvinner når det gjelder emosjonelt ansvar i relasjoner er de mer tilbøyelige til å ta til seg dette, og lære av andre. Så jeg må enten finne en mann som er funksjonell fra før, men kan være litt mer fleksibel når jeg dater kvinner. Anonymkode: ea87b...1d7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå