Gå til innhold

Kan jeg melde avbud til broren min sitt bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så forbannet at jeg klarer ikke skjønne hvordan jeg skal klare å oppføre meg og klistre på et smil i bryllupet.

Den siste tiden har hun gjort mange dumme valg som har skapt splid og avstand mellom oss og broren vår. Han er litt fanget mellom barken og veden nå.

Siste er nå at hun har avlyst utdrikningslaget og mener han IKKE kan dra likevel. Det er ordnet slik at noe familie kommer ned tidligere for å delta på dette og et par har tatt fri fra jobb for å delta (er i en ukedag).

Jeg klarer virkelig ikke mer av det mennesket. Jeg er så fortvilet, lei meg og sint. Jeg strever virkelig med å håndtere alle følelsene mine rundt dette og vet ikke hvordan jeg skal håndtere det riktig. Jeg er på tur til å miste broren min pga henne.

Det er tydelig at broren min også har tatt avstand fra meg, så jeg får ikke tilsendt noe info rundt bryllupet (skal visst være hagefest, arrangeres fjelltur og sightseeing). Dette er sendt ut til gjestene, men jeg har ikke fått. Bare hørt fra andre.

Dette er virkelig et bryllup jeg gruer meg til og absolutt ikke ønsker gå i! 

Kan jeg melde avbud? Eller hva skal jeg gjøre??? Jeg trenger oppriktig hjelp, veiledning, hva som helst 😮‍💨

Anonymkode: 36edc...cf8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å melde avbud skaper bare drama 

Men omgangssyke kan jo slå til når som helst. Kvelden før bryllup feks.. 

Anonymkode: f29cb...36f

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Er du invitert? Man kan nesten lure når du ikke får info.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (Akkurat nå):

Er du invitert? Man kan nesten lure når du ikke får info.

Har fått innbydelse, men alt har stoppet opp nå. Fikk se et program tanten og søskenbarnet mitt fikk tilsendt. Er visst endret klokkeslett på vielse også, ikke fått info om det heller- bare hørt via andre!

Ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har fått innbydelse, men alt har stoppet opp nå. Fikk se et program tanten og søskenbarnet mitt fikk tilsendt. Er visst endret klokkeslett på vielse også, ikke fått info om det heller- bare hørt via andre!

Ts

Enten en feil, eller så kan man konkludere med at man er uønsket. Han har satt deg i en litt kinkig situasjon. Hvis du ikke kommer er det du som vil bli kritisert, evt vil andre prate om det bak din rygg. Om de andre får greie på hva han driver med, og du likevel kommer, så er det han som kommer dårligst ut av dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe en familieterapeut i morgen, booke en time, og få hjelp til å håndtere følelsene dine.

Hvis du mister broren din skyldes det han/deg og forholdet dere i mellom, du må forholde deg til det og ikke  skylde på forloveden.

Anonymkode: 36287...871

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare droppe det. Jeg dro ikke i bryllupet til min bror. Bryllup er seriøst det kjedeligste som fins. Og de blir sikkert skilt uansett. 

Anonymkode: b8a8e...277

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke bare droppe det. Jeg dro ikke i bryllupet til min bror. Bryllup er seriøst det kjedeligste som fins. Og de blir sikkert skilt uansett. 

De færreste familier er så dysfunksjonelle at man ikke møter opp i bryllup. Det kan være kjedelig, forholdet til den som gifter seg er ikke det beste osv, men man biter tennene sammen og kommer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (2 minutter siden):

De færreste familier er så dysfunksjonelle at man ikke møter opp i bryllup. Det kan være kjedelig, forholdet til den som gifter seg er ikke det beste osv, men man biter tennene sammen og kommer.

Da er vi nok en svært dysfunksjonelle familie. Over halvparten av de inviterte gjestene har meldt avbud 🫣

Ts

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Kjære vene er det ikke din bror somskal gifte seg. Vær der for han. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan ringe en familieterapeut i morgen, booke en time, og få hjelp til å håndtere følelsene dine.

Hvis du mister broren din skyldes det han/deg og forholdet dere i mellom, du må forholde deg til det og ikke  skylde på forloveden.

Anonymkode: 36287...871

Første setningen er et godt råd!

Det siste du skriver, det vet vi faktisk ikke om stemmer. Man vet at også menn kan oppleve å blir sterkt manipulert i forhold, om partneren har psykopatiske trekk eller er psykopat (jada, vet, men bruker kortvarianten). En av teknikken slike bruker det er jo nettopp å isolere partneren fra de han står nært, personer som han har et godt forhold til. For slike, nær familie og gode venner, de er alle en trussel for den som manipulerer og vil ha kontroll over partneren.

Den som blir manipulert forstår det gjerne ikke selv, og blir så manipulert at den til og med kan begynne å tro på manipulators historier og vrengebilder om den han har stått nært, og derfor tar avstand fra de han er glad i og som er glad i ham. En manipulator ønsker å fjerne personer som kan realitetsorientere offeret og hjelpe offeret ut av forholdet.

Vi vet heller ikke om brorens kommende kone i dette tilfellet er en manipulator. Poenget er at det faktisk ikke trenger ha med bror/søster å gjøre at forholdet ødelegges, det kan ha med forholdet mellom bror og kommende kone å gjøre.

Nå vet vi heller ingenting om hvorfor hun vil at Ts sin bror ikke skal få delta i eget utdrikningslag - det er egentlig ganske vesentlig informasjon.

Ts - se om du får tak i en terapeut i morgen som kan gi deg en hastetime og kanskje gi deg råd.

Jeg synes du skal dra i bryllupet uansett hva som skjer, for jeg tror det er viktig at du holder på kontakten med din bror. Om du ikke drar gir du bare hans kommende kone ammunisjon til å skape enda større avstand mellom ham og deg. Ikke gi henne det! ❤️

Anonymkode: 14486...23f

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Første setningen er et godt råd!

Det siste du skriver, det vet vi faktisk ikke om stemmer. Man vet at også menn kan oppleve å blir sterkt manipulert i forhold, om partneren har psykopatiske trekk eller er psykopat (jada, vet, men bruker kortvarianten). En av teknikken slike bruker det er jo nettopp å isolere partneren fra de han står nært, personer som han har et godt forhold til. For slike, nær familie og gode venner, de er alle en trussel for den som manipulerer og vil ha kontroll over partneren.

Den som blir manipulert forstår det gjerne ikke selv, og blir så manipulert at den til og med kan begynne å tro på manipulators historier og vrengebilder om den han har stått nært, og derfor tar avstand fra de han er glad i og som er glad i ham. En manipulator ønsker å fjerne personer som kan realitetsorientere offeret og hjelpe offeret ut av forholdet.

Vi vet heller ikke om brorens kommende kone i dette tilfellet er en manipulator. Poenget er at det faktisk ikke trenger ha med bror/søster å gjøre at forholdet ødelegges, det kan ha med forholdet mellom bror og kommende kone å gjøre.

Nå vet vi heller ingenting om hvorfor hun vil at Ts sin bror ikke skal få delta i eget utdrikningslag - det er egentlig ganske vesentlig informasjon.

Ts - se om du får tak i en terapeut i morgen som kan gi deg en hastetime og kanskje gi deg råd.

Jeg synes du skal dra i bryllupet uansett hva som skjer, for jeg tror det er viktig at du holder på kontakten med din bror. Om du ikke drar gir du bare hans kommende kone ammunisjon til å skape enda større avstand mellom ham og deg. Ikke gi henne det! ❤️

Anonymkode: 14486...23f

Tusen takk for veldig godt og utfyllende svar. Jeg opplever dama som svært manipulerende, er derfor det har blitt avstand mellom oss. Vi tok det opp med han at det vi observerte var svært alvorlig og kom med x antall konkrete hendelser.

Han sa selv at han aldri ville gjort dette på nytt, men at han blir sittende alene hvis han ikke har henne. Dette er så vondt og tragisk å se, for broren min, som egentlig er verdens snilleste- er ødelagt. Han ler ikke lengre. Smiler ikke lengre. Og prater INGENTING annet enn ja og nei omtrent. Han er ikke til å kjenne igjen!

Så jeg har absolutt vært med å skape en avstand, men hadde trodd at han skulle se det vi så og ta imot hjelp til å komme seg ut (han trenger et spark bak).

Jeg har prøvd å Google, men klarer ikke finne noe familie terapeut? Var noe via bufdir, men regner med jeg ikke går under der 😅

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ts

Har du svart på innbydelsen da? Hvis ikke du har svart er det jo ikke sikkert de regner med at du kommer.

Anonymkode: 02e14...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ringe broren din og spørre om du er faktisk er invitert siden du ikke har hørt noe? Høres egentlig ikke ut som du er ønsket. Hvis broren din er så tøffel at han ikke kan ta ansvaret med å gi deg den oppdaterte informasjonen syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for å droppe bryllupet. Selv om det er broren din

Anonymkode: 7b170...bad

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Men har du ringt broren din og sagt at du ikke har mottatt program, nytt tidspunkt for vielsen osv.? Hva sier han da? 

Anonymkode: 1b6c9...d35

• Liker 8
Skrevet

Håper du finner styrken til å stå  i hva du enn lander på. Jeg tror dessverre forholdet til bror rakner, om du uteblir på en så viktig dag i livet hans. 

Dessverre kan det bli veldig ødeleggende for deg og vips har du fått familien i mot deg 💔

Ta vare på deg selv og send bror en melding om hva du føler rundt dette. Avklar så han er litt forberedt :gruppeklem:❤️

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (På 7.7.2023 den 0.54):

Hvorfor er man dysfunksjonell om man boikotter bryllup? Jeg har da et kjempefint forhold til min bror selv om jeg ikke var i bryllupet hans. Hvorfor må jeg involveres i hans kjærlighetsliv? Det er mellom han og kona, interesserer ikke meg. Bryllup er så totalt snork. 

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Har du spurt broren din hvorfor du ikke har fått info? Jeg hadde følt mer uønsket om det var meg. Forstår veldig godt at dette er vondt for deg. 

Skrevet

jeg syns det hørtes ut som bare små bagateller. jeg syns du bør dra jeg

Skrevet

Du må jo vurdere selv om du vil gå eller ikke. Men ser for meg at dette kan være en løsning:

Skritt 1: send en melding til broren din og spør om han kan bekrefte klokkeslettet for vielsen ettersom du har hørt forskjellige tidspunkt fra forskjellige folk. Spør direkte om du fortsatt er invitert. 

Skritt 2: vurderes ut fra hvilket svar du får fra broren din.

Hvis du ikke får svar i det hele tatt: dropp å møte opp, da vil han tydeligvis ikke at du skal komme. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...