Gå til innhold

Hva koster et nytt kjøkken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forstår det er individuelt men sånn ca gjennomsnittlig med hvitevarer og noen til å gjøre jobben for deg? Typ ikea kjøkken uten de dyreste detaljene, men heller ikke det aller billigste. Snakker vi 100k eller 300k liksom?

Anonymkode: 8a969...e5a

AnonymBruker
Skrevet

250

Anonymkode: 64c32...2b4

Skrevet

Hvor langt er et tau? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

100000,- for 4 år siden, nok dyrere nå, riving av gammelt+bortkjøring, montere nytt + rørlegger og elektriker. 

Skrevet

Spørs jo hvor stort kjøkkenet blir? Vi har nettopp tegnet kjøkken på kvikk. 2 sider på 3,5 meter pluss to ekstra skap m/benkeplate på ene sida (slik det nesten blir et u-kjøkken). Med helt gjennomsnittlige hvitevarer kom det på 180.000 med 40% rabatt på fronter og skuffer. 

AnonymBruker
Skrevet
Månestråla skrev (1 minutt siden):

Spørs jo hvor stort kjøkkenet blir? Vi har nettopp tegnet kjøkken på kvikk. 2 sider på 3,5 meter pluss to ekstra skap m/benkeplate på ene sida (slik det nesten blir et u-kjøkken). Med helt gjennomsnittlige hvitevarer kom det på 180.000 med 40% rabatt på fronter og skuffer. 

Er det inkludert montering av alt?

ts

Anonymkode: 8a969...e5a

Skrevet

Jeg lurer også på dette. Hva koster et nytt kjøkken? Jeg har et smalt kjøkken, elsker , men ønsker bedre utnyttelse av plass. 

Skrevet

Alt fra 100 000,- til en million. Et ordinært kjøkken kommer nok på 200 000,- uten noe jåleri.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer da helt an på hvor stort kjøkkenet skal være, hvilken type innredning, hvitevarer og hva som må gjøres av elektriker og rørlegger. 100 000- 500 000 🥸

Anonymkode: 8ed15...5c7

AnonymBruker
Skrevet

60-70 tusen, ca, uten montering, for 6 år siden. Ikea. Med oppvaskmaskin og komfyr.

En bekjent snakket om kjøkken de hadde bestilt og jeg holdt på å ramle av stolen:

500.000 :bond:

Unødvendig? Aner ikke. Men dyrt, ja. 

Anonymkode: 6447a...234

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Betalte 187k for kjøkkenet vårt fra Sigdal. Inkl hvitevarer. 55k alene var benkeplate, vask 8k. Induksjonsovnen var litt dyrere enn den enkleste, har kokeplate på hele plata om man trenger. Ellers er stekeovn og kjøleskap enkle modeller. 

Anonymkode: bcd33...87c

Skrevet

Det er nesten umulig å svare på uten å vite noe om størrelse, hvilke ting du ønsker deg osv.
benkeplater, vasker, servanter og hvitevarer kan variere enormt i pris og alt avhenger av ditt bruk og hva du mener passer for deg.
Ikea her prisliste på nett, så ganske enkelt å finne ut hva skrog og fronter koster, samt benkeplate. Hvitevarer finner du jo på f.eks Elkjøp sin hjemmeside.
Kan du gjøre arbeidet selv eller må du betale for å få satt det opp?
Jeg har byttet et par kjøkken i mitt liv og har en god ide hva jeg vil ha og hvordan jeg synes pengene er best brukt.
for min del, så er Ikea skap og fronter mer en godt nok. Jeg har benkeplate i heltre med topp i rustfritt stål der jeg trenger det. Dette var ikke spesielt dyrt. Jeg har kjøpt en midt på treet integrert oppvaskmaskin og et blandebatteri fra Ikea.
Jeg har valgt et Amerikansk kjøleskap, da jeg liker å ha mye plass og kaldt vann og is tilgjengelig hele tiden. Dette kostet 10.000,-
Jeg har en ekstra under benk  fryser, kostet vel 4000 ish. 
jeg har en micro/kombiovn ca 10.000,- og en Gaggenau stekeovn, da disse er de beste jeg noen gang har brukt. Kjøpte min brukt på finn.no. Jeg har fire gassbluss og grill domino topper fra Gaggenau, disse er også kjøpt brukt og kostet ikke mange tusen.
Jeg har en ventilator som kommer opp fra benkeplaten, denne var dyr, men har god effekt og jeg er drittlei av å stange i kjøkkenvifta når jeg lager mat.
Synes selv jeg har et robust og funksjonelt kjøkken som ikke kostet all verden, men har gode produkter der det teller mest for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å pusse opp kjøkkenet nå faktisk :) Er snakk om totalrenovering da, så koster litt mer enn bare kjøkkenet. 

Kjøkken fra Norema/Power - 150.000 kr inkl hvitevarer (40 % rabatt kampanje de hadde i våres)

Rørlegger/elektriker - ca 50.000 kr (har ikke fått faktura da de ikke er ferdige enda, men sånn ca det)

Demontering - 6.000 kr

Montering - 36.000 kr

Også har jeg håndverker som maler vegger/tak og legger gulv, han tar ca 40.000 kr. 

Så nærmere 300.000 kr totalt, vet jo ikke hva totalen kommer på 😮 Og jeg har virkelig ikke valgt dyre løsninger. Benkeplate i laminat. 

Hvis man er litt handy kan det bli billigere, men jeg er ikke det så da må jeg betale. 

Anonymkode: 99f96...a2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg holder på å pusse opp kjøkkenet nå faktisk :) Er snakk om totalrenovering da, så koster litt mer enn bare kjøkkenet. 

Kjøkken fra Norema/Power - 150.000 kr inkl hvitevarer (40 % rabatt kampanje de hadde i våres)

Rørlegger/elektriker - ca 50.000 kr (har ikke fått faktura da de ikke er ferdige enda, men sånn ca det)

Demontering - 6.000 kr

Montering - 36.000 kr

Også har jeg håndverker som maler vegger/tak og legger gulv, han tar ca 40.000 kr. 

Så nærmere 300.000 kr totalt, vet jo ikke hva totalen kommer på 😮 Og jeg har virkelig ikke valgt dyre løsninger. Benkeplate i laminat. 

Hvis man er litt handy kan det bli billigere, men jeg er ikke det så da må jeg betale. 

Glemte å nevne at det ikke er et spesielt stort kjøkken, er et L-formet kjøkken med 1 høyskap og resten overskap/skuffer. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi satte opp fra Ikea i fjor - ca 140.000 inkludert hvitevarer (tror hvitevarer utgjorde omtrent ca 60.000 kr). Vi har mye skuffer og skuffer i skuff som er ganske mye dyrere enn bare f eks hyller. 

Vi så på både steinbenkeplate som ville kostet rundt 50.000 og laminat plate til rundt 2500 kr som var det vi gikk for i denne runden. 

Vi monterte selv, men tror montering fra Ikea ville kommet på rundt 20.000 kr. De kan både montere helt ferdig eller bare f eks skrog,  så skrur man innredning selv.

,

Anonymkode: d72ef...d0a

Annonse
Skrevet

50-100 000 for kjøkken med hvitevarer fra Ikea.

Rundt 50 000 for el og rør.

Rundt 50 000 for basic riving og montering montering.

Forutsetter at det ikke skal gjøres andre endringer av rommet enn enkel flytting av el og rør. I tillegg kommer evt maling, listing, veggplater/fliser m.m.

AnonymBruker
Skrevet

Vi betalte 75 000 for et kjøkken for noen år siden. IKEA, rimeligste hvitevarer, ingen flytting av rør eller strøm. Laminat benkplate. Montering via småjobber. 

Vi betalte sist 850 000 for et Kvikk kjøkken. Flyttet rør og elektrisk. Benkplate i stein kom alene på 200 000. Hvitevarer tilsvarende. 

Anonymkode: e76b1...c54

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Demontering - 6.000 kr

Montering - 36.000 kr

Takk for en realistisk pris. Jeg tror du har rett. Jeg er helt med deg. Jeg tenker, skal jeg ta kjøkkenet, koster dette akkurat hva du beskriver.  

AnonymBruker
Skrevet

Vi har stort kjøkken da, men vi betaler ca 540' eks montering. Fikk solgt det gamle for 10 000 og slapp å demontere og kjøre vekk det.

Det nye kjøkkenet inkluderer alt av hvitevarer, benker (en i tre og en i marmor. Naturstein er billigere enn kompositt), 3 høyskap og ca 5-6 meter med underskap inkludert et hjørne. Ingen overskap. Det inkluderer også et vitrineskap og sittebenk.

I tillegg har det vært elektriker, snekker, maler og rørlegger som har kostet i tillegg, så er sikkert oppi 600' til sammen

Anonymkode: 37d76...add

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med kjøkken og har snart ti år bak meg i bransjen.

Dersom du skal ha kjøkken og ser bort fra flatpakksortimentet(ikea, kvik, epoq, tildels hth og designa) så twnker jeg at du bør sette av i alle fall 350. Jeg jobber nå i øvre del av midtsjiktet og her får du kjøkken for 350 om du er kostnadsbevisst, og kjøkken uten for mange kompromier fra 450 og opp avhengig av ønsker selvfølgelig. Inkludert montering, men uten elektriker og rørleggee.

Anonymkode: 4a31f...43a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...