Gå til innhold

Min kone som nybakt mor er sur, jeg er lei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp født barnet vårt. Jeg prøver å bidra etter beste evne.  Likevel er hun stadig sur på meg over små ting.

Det har blitt slik at hun og babyen er på samme lag, og jeg er deres motstander. 

Jeg vet hvordan jeg kan ta vare på babyen, men hun blir sur, retter meg opp, og mener hun kan ta vare på HENNNES baby best.

Jeg vurderer rett og slett dra på hytta en stund. Snart er der eneste løsning, siden jeg er skikkelig lei. Hvis det ikke finnes annen løsning?

Anonymkode: 4f827...6ae

• Liker 1
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

#hormoner

#fødselsdepresjon

Anonymkode: 2a1df...351

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Les om Post Partum, det vil nok være til god hjelp for deg å forstå hvilken prosess kona di er i akkurat nå. De fleste ferske mødre blir til løvemammaer, især den aller første perioden. Det er hennes måte å håndtere den nye livssituasjonen dere nå er i, hun gjør seg klar for mammarollen og finner balansen i å stole på at andre klarer å ta vare på babyen etterhvert. Bare vær støttende og vis forståelse, så slipper hun fortere guarden ned. 

Anonymkode: 16183...f86

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Så mye teit trolling. Er det pga sommerferie? 

Anonymkode: f1bb3...2e2

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta fokuset bort fra hvem som klarer å ivareta barnet best. Du er ikke stappfull av hormoner. Det gjør ikke så mye om mor tar mye av babystellet helt i begynnelsen. Du får din tid. Akkurat nå ville jeg fokusert på å avlaste henne på de måtene hun klarer å forholde seg til.

Anonymkode: 4ff59...093

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Din rolle er å avlaste henne og gjøre alt rundt henne og babyen. Lag mat, rydd etc. selvsagt er det hun, som faktisk har laget denne babyen inni kroppen sin som vet best akkurat nå. Babyen er nyfødt. Din tid kommer, men ikke nå. 

Anonymkode: 1ee3d...3bf

Dette er tull! Og er mannen sin rolle å innstille seg etter mors humør?? Hoppe rundt som en nervøs person og nikke ja for alt? Nei, sånn skal det ikke være, og sånn har jeg heller aldri vært! Mannen har følelser han også! 

Anonymkode: 18330...570

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun kjenner babyen bedre enn deg, og det er naturlig (og bra!) at hun er beskyttende og nøye på stell av babyen, og det er ikke rart om hun er sliten og sur innimellom? Den babyen har vært del av hennes kropp i 9mnd, hun har nettopp hatt en stor fysisk påkjenning der hun trykket den ut av sin v*g*na og ammer den sannsynligvis døgnet rundt, og kroppen hennes må nå brått justere seg til å ikke være gravid.  

Du har vært far i 5 minutter og så fort det butter imot skal du rømme til hytta? Det høres umodent og selvopptatt ut.

Anonymkode: 43fc2...fc4

Hjelpe meg! 

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er hormonell, stressa osv. Du får bite tenna sanmennog si jeg er glad i deg også. Trygg henne på at hun gjør en god jobb. Og ikke mas på henne akkurat nå. 

Da kan hun senke guarden etterhvert. For å si det sånn, det beskyttelse instinktet på baby kan bli ekstremt.  Det var det også hos meg. Men jeg skjønte det selv og klarte å ta meg sammen. Men jeg hadde såååå lyst til å hyle IKKE SE PÅ UNGEN MIN. for følsen av at ingen skulle holde eller se på ungen var sterk. Og der er jo ikke meg. Men et hav av instinkter og hormoner. 

Anonymkode: dd6c7...365

• Liker 9
  • Nyttig 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Din rolle er å avlaste henne og gjøre alt rundt henne og babyen. Lag mat, rydd etc. selvsagt er det hun, som faktisk har laget denne babyen inni kroppen sin som vet best akkurat nå. Babyen er nyfødt. Din tid kommer, men ikke nå. 

Når kommer "hans tid", da? Er du blant dem som ikke forstår hvorfor far gjør så lite med barnet?

Selv om man har født, har man ikke rett på å oppføre seg dårlig. 

Dette er en tøff periode for mange par, snakk med henne om hvordan du føler det, at du ønsker å bidra, men at du føler at ingenting er bra nok for henne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nettopp født barnet vårt. Jeg prøver å bidra etter beste evne.  Likevel er hun stadig sur på meg over små ting.

Det har blitt slik at hun og babyen er på samme lag, og jeg er deres motstander. 

Jeg vet hvordan jeg kan ta vare på babyen, men hun blir sur, retter meg opp, og mener hun kan ta vare på HENNNES baby best.

Jeg vurderer rett og slett dra på hytta en stund. Snart er der eneste løsning, siden jeg er skikkelig lei. Hvis det ikke finnes annen løsning?

Anonymkode: 4f827...6ae

Jeg syns det blir veldig barnslig og dramatisk av deg å rømme til hytta. Hva har du gjort så langt egentlig? Donert sperm via en orgasme? Hun har gått gravid i 9 mnd med vektøkning, halsbrann, bekkenløsning og ryggplager, født ungen i ekstreme smerter og prøver nå å takle det voldsomme ansvaret det er å skulle ernære og stelle en hjelpeløs nyfødt. Det siste hun trenger er en nærtakende mannebaby i tillegg.

Anonymkode: d14c3...4fb

• Liker 30
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet

Dette er tull! Og er mannen sin rolle å innstille seg etter mors humør?? Hoppe rundt som en nervøs person og nikke ja for alt? Nei, sånn skal det ikke være, og sånn har jeg heller aldri vært! Mannen har følelser han også! 

Hvordan er det tull at hun har laget babyen inni kroppen sin i 9 mnd.? 

mannens følelser er ikke i førersetet i det 4. trimester. Der må han greie å være en støttefunksjon. Som sagt, hans tid kommer. Pappaer er like viktige som mammaer, men ikke når babyen er nyfødt! 

• Liker 25
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Når kommer "hans tid", da? Er du blant dem som ikke forstår hvorfor far gjør så lite med barnet?

Dette er en tøff periode for mange par, snakk med henne om hvordan du føler det, at du ønsker å bidra, men at du føler at ingenting er bra nok for henne.

Fars tid kommer når babyen er litt større. Hun har AKKURAT født. Babyen er HELT ny. Hvis ikke far greier å gi mor og barn litt tid og slack nå er han ikke mye tess. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

TS forteller at ungen nettopp er født. Og at han allerede er så sur og furten at han har tenkt å gjennomføre en dramatisk rømning til hytta. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fars tid kommer når babyen er litt større. Hun har AKKURAT født. Babyen er HELT ny. Hvis ikke far greier å gi mor og barn litt tid og slack nå er han ikke mye tess. 

Å la far ta ansvar/kreve at far tar ansvar tidlig vil som regel lønne seg senere. Ellers blir mor fort en av dem som klager her inne på at far ikke tar noe ansvar. 😅

Joda, far bør prøve å være raus her, men det bør vel hun også? Man har ikke rett til å oppføre seg dårlig mot partneren fordi man har født barn.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS forteller at ungen nettopp er født. Og at han allerede er så sur og furten at han har tenkt å gjennomføre en dramatisk rømning til hytta. 

Og hun er sur og furten fordi far ikke gjør alt på hennes måte...

AnonymBruker
Skrevet

Har du hørt om det fjerde trimesteret? For noen kvinner kan dette være ganske intenst! Spesielt hvis hun ammer kan det være vanskelig å gi noen reell avlastning med babyen i denne perioden.

Det viktigste du kan gjøre for babyen din nå er å varte opp mor. 

Hvis det ikke går seg til i løpet av et par måneder så er en prat på helsestasjonen mer konstruktivt enn hytta.

Anonymkode: f87c3...07d

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan er det tull at hun har laget babyen inni kroppen sin i 9 mnd.? 

mannens følelser er ikke i førersetet i det 4. trimester. Der må han greie å være en støttefunksjon. Som sagt, hans tid kommer. Pappaer er like viktige som mammaer, men ikke når babyen er nyfødt! 

Det er tull å bruke dette som argument! Har født 4 barn, og dette har aldri vært i tankene mine. Mannen har hatt omtrent like mye følelser som meg, så det er tull å bruke dette mot mannen! Folk tar altfor lett på at mannen også har følelser og har fått endret livet sitt! 

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg syns det blir veldig barnslig og dramatisk av deg å rømme til hytta. Hva har du gjort så langt egentlig? Donert sperm via en orgasme? Hun har gått gravid i 9 mnd med vektøkning, halsbrann, bekkenløsning og ryggplager, født ungen i ekstreme smerter og prøver nå å takle det voldsomme ansvaret det er å skulle ernære og stelle en hjelpeløs nyfødt. Det siste hun trenger er en nærtakende mannebaby i tillegg.

Jada, menn har ikke følelser - de har kun orgasme….. 🙄 Hjelpes! 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han er fortvilet! 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...