AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Hater plassen jeg bor så intenst at jeg blir syk. Er det helt idiotisk å bare selge huset uten å ha noe annet sted å bo? Jeg har et barn og en hund. Andre løsningsforslag? Kan ikke flytte og ikke leie. Anonymkode: 19085...d99 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Du skal selge huset, men ikke flytte? Anonymkode: 41af8...edc
Helene Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 For noen år siden, solgte huset mitt. Hatet å bo der. Dette var litt på landet. Jeg kunne ikke kjøpe noe nytt da jeg ikke visste hva jeg fikk for boligen, ja, sånn litt på landet. Så jeg bestemte meg, jeg må selge først, leie underveis, og kjøpe når jeg vet hvor mange penger jeg har. Men selge skulle jeg. Å bo der var uaktuelt. Jeg fikk solgt på første visning, med ønske fra kjøper om å overta om 3 uker. Jeg sa ja. Jeg hadde ingen plass å bo, men hadde pakket ned hele hjemmet. Alt på visningen var tomme skap. Så da hadde jeg 3 uker på å finne en leiebolig. Jeg fant det. Der var et menneske som skulle utforske noe forhold. Husdyr var ikke lov, men jeg fikk lov til kattene. Jeg var skikkelig heldig. Hva kan man si, snille piker og sånt. Jeg skjønte, jeg bodde på landet. Man kan ikke sette pris på en bolig sådær. Men jeg hadde en grense. Jeg måtte ikke selge, jeg ønsket å selge. De som kjøpte prøvde å legge inn lavt bud. Jeg sa nei. Skulle ha prisantydning. Som sagt, måtte ikke selge. Da de gav prisantydning solgte jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 Leie.. du bør finne deg et sted å leie før du selger huset. 😊 så har du tid til å kjøpe nytt eller jaa ta andre valg. Anonymkode: d760e...735
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du skal selge huset, men ikke flytte? Anonymkode: 41af8...edc Mente kjøpe Anonymkode: 19085...d99
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Leie.. du bør finne deg et sted å leie før du selger huset. 😊 så har du tid til å kjøpe nytt eller jaa ta andre valg. Anonymkode: d760e...735 Å leie her er kjempedyrt og veldig dårlig, jeg må regne med å betale dobbelt så mye som jeg gjør nå i boliglån for noe mye mindre og styggere. Anonymkode: 19085...d99
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mente kjøpe Anonymkode: 19085...d99 Så du kan ikke kjøpe og ikke leie, og vil selge. Hva tenker du er alternativet? Anonymkode: 41af8...edc 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #8 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du kan ikke kjøpe og ikke leie, og vil selge. Hva tenker du er alternativet? Anonymkode: 41af8...edc Det er jo akkurat derfor jeg lager denne tråden. Finnes det noen andre muligheter? Jeg føler meg fullstendig fanget og hatet til boligen min øker for hver dag som går, jeg blir deprimert. Anonymkode: 19085...d99
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #9 Skrevet 7. juli 2023 Har du familie eller venner å bo hos i krise eller koen som kan passe hunden hvis du ikke får leid et sted som godtar hund? Anonymkode: 48a6d...312
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #10 Skrevet 7. juli 2023 Leie ut? Også leie et annet sted å bo. Hvis det er sånn at leieprisene er så ville der du bor burde du jo kunne få ganske mye Anonymkode: c7bed...190 1
Guttibobledress Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 Etter en periode i telt kan det hende du blir glad i boligen din igjen. Hvorfor hater du plassen du bor? Lang vei til jobb? Bygdedyret?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #12 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Leie ut? Også leie et annet sted å bo. Hvis det er sånn at leieprisene er så ville der du bor burde du jo kunne få ganske mye Anonymkode: c7bed...190 Ja, har vurdert det, men litt redd for at leietakere skal ødelegge huset fullstendig. Og jeg skal jo selge det, helt uaktuelt å bo her. Guttibobledress skrev (4 minutter siden): Etter en periode i telt kan det hende du blir glad i boligen din igjen. Hvorfor hater du plassen du bor? Lang vei til jobb? Bygdedyret? Mange ting, men hovedgrunnen er naboene. Anonymkode: 19085...d99
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #13 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du familie eller venner å bo hos i krise eller koen som kan passe hunden hvis du ikke får leid et sted som godtar hund? Anonymkode: 48a6d...312 Nei, egentlig ikke. Men jeg har noen som kan passe hunden en stund, det tror jeg hadde ordnet seg. Anonymkode: 19085...d99
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #14 Skrevet 7. juli 2023 Dette gjorde vi. Har både barn og hund. INGEN ville leie ut til oss med hund. Heldigvis hadde vi familie med stort hus, som vi fikk bo hos i 3 måneder. Men det var 3 slitsomme måneder med hensyn og bo i en koffert. Heldigvis fant vi ny bolig kjapt, med kort overtagelse. Men hvis ikke vi hadde funnet det hadde det blitt vanskelig! Tenk deg veldig godt om, spesielt når det er barn involvert. Anonymkode: a87e6...99e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #15 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tenk deg veldig godt om, spesielt når det er barn involvert. Tenkte at jeg i verste fall kan tvinge barnet til faren. Anonymkode: 19085...d99
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #16 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo akkurat derfor jeg lager denne tråden. Finnes det noen andre muligheter? Jeg føler meg fullstendig fanget og hatet til boligen min øker for hver dag som går, jeg blir deprimert. Anonymkode: 19085...d99 Nei, det er nå bare om du har noen å bo hos. Eller telt/campingplass. Men jeg tror ikke jeg anbefaler det til noen med barn. Hvorfor kan du ikke kjøpe nytt om du selger? Anonymkode: 41af8...edc
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #17 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor kan du ikke kjøpe nytt om du selger? Jeg kan kjøpe nytt etter at jeg har solgt, men ikke før. Anonymkode: 19085...d99
Million Skrevet 7. juli 2023 #18 Skrevet 7. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo akkurat derfor jeg lager denne tråden. Finnes det noen andre muligheter? Jeg føler meg fullstendig fanget og hatet til boligen min øker for hver dag som går, jeg blir deprimert. Anonymkode: 19085...d99 Er du ute etter løsninger som lar deg bo gratis? Så vidt jeg vet, finnes ikke noe slikt "tilbud" til de som ikke er villige til å betale for sitt eget sted å bo. Det eneste er vel at da måtte du flyttet inn hos mamma eller pappa, ev andre slektninger som har en ubrukt hybel eller kjellerleilighet stående. Du skal selge boligen du har nå, og vil få NOE penger (alle har som regel minst egenkapital på 15%). Hvorfor vil du ikke kjøpe noe nytt sted å bo, på et sted du faktisk VIL bo? Endret 7. juli 2023 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #19 Skrevet 7. juli 2023 Million skrev (6 minutter siden): Hvorfor vil du ikke kjøpe noe nytt sted å bo, på et sted du faktisk VIL bo? Jeg vil jo gjerne kjøpe noe nytt, men jeg klarer ikke å skjønne hvordan jeg skal få det til/ gjøre det. Jeg føler meg så fanget i denne situasjonen og har ingen å diskutere det med. Det føles som om jeg taper uansett hva jeg gjør og tankene bare går i spinn. Det eneste jeg vet er at jeg klarer ikke å bo her. Anonymkode: 19085...d99 1
Million Skrevet 7. juli 2023 #20 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vil jo gjerne kjøpe noe nytt, men jeg klarer ikke å skjønne hvordan jeg skal få det til/ gjøre det. Jeg føler meg så fanget i denne situasjonen og har ingen å diskutere det med. Det føles som om jeg taper uansett hva jeg gjør og tankene bare går i spinn. Det eneste jeg vet er at jeg klarer ikke å bo her. Anonymkode: 19085...d99 Hva er det som gjør at du ikke skjønner hvordan du skal få det til? Hva var det som gjorde at du fikk kjøpt den boligen du bor i nå da? Har du lav inntekt? Er det din grunn? Det finnes muligheter til å få boliglån for vanskeligstilte i Husbanken. Om lav eller dårlig inntekt er grunnen, kan de være redningen. Hvis du vil lese om boliglån i Husbanken, så administreres lånene av den enkelte kommune rundt om i hele landet. Så google søk på husbanklån + navnet på kommunen du skal bo i. Masse info. OBS! Husbanken krever at man allerede bor i den kommunen man skal kjøpe bolig i med husbanklånet. Du kan altså ikke bo i kommune A, og søke husbanklån i kommune B. Da må du først flytte til kommune B og leie leilighet der, bo der en stund, og så søke husbanklån av kommune B.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå