sørlands-jenta Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Jeg er veldig lang nede. Sliter med sterk deprisjon💔. Fikk avslag på dps for 2 dager siden da ble jeg enda mer deprimert.
Steinriverton Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 3 minutter siden, sørlands-jenta said: Jeg er veldig lang nede. Sliter med sterk deprisjon💔. Fikk avslag på dps for 2 dager siden da ble jeg enda mer deprimert. Hvorfor fikk du avslag?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 sørlands-jenta skrev (3 minutter siden): Jeg er veldig lang nede. Sliter med sterk deprisjon💔. Fikk avslag på dps for 2 dager siden da ble jeg enda mer deprimert. Søk rask psyk helsehjelp i kommunene, de er faktisk bedre Anonymkode: 45ee4...dc0
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 Mulig fastlegen må skrive en bedre henvisning, ta kontakt med legen din ❤️ Anonymkode: 5269e...abe 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 sørlands-jenta skrev (8 minutter siden): Jeg er veldig lang nede. Sliter med sterk deprisjon💔. Fikk avslag på dps for 2 dager siden da ble jeg enda mer deprimert. Klag. Ille uvanlig å få avslag. Men klager du øker du sjansen for plass. Alternativt kan du få litt hjelp i kommunen du bor. Jeg fikk god hjelp der, og lettere å komme inn Anonymkode: 660ea...77b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig fastlegen må skrive en bedre henvisning, ta kontakt med legen din ❤️ Anonymkode: 5269e...abe Dette. Mange fastleger slurver pga tidspress. Drøft avslaget med legen og få han til å skrive mer. Ring legekontoret i morgen så får du time til uken. Da har du en plan. Anonymkode: f9227...e38 1
sørlands-jenta Skrevet 6. juli 2023 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klag. Ille uvanlig å få avslag. Men klager du øker du sjansen for plass. Alternativt kan du få litt hjelp i kommunen du bor. Jeg fikk god hjelp der, og lettere å komme inn Anonymkode: 660ea...77b Okei takk
sørlands-jenta Skrevet 6. juli 2023 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mulig fastlegen må skrive en bedre henvisning, ta kontakt med legen din ❤️ Anonymkode: 5269e...abe Ja det går jo
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klag. Ille uvanlig å få avslag. Men klager du øker du sjansen for plass. Alternativt kan du få litt hjelp i kommunen du bor. Jeg fikk god hjelp der, og lettere å komme inn Anonymkode: 660ea...77b Å oppfordre til å klage, når du ikke vet grunnlaget for avslaget er så patetisk. Det er fult mulig TS fikk avslag med god grunn. Du får søke lavterskeltilbud hos kommunen. Du får samtaler der. Anonymkode: e0817...cf4 1 1
sørlands-jenta Skrevet 6. juli 2023 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å oppfordre til å klage, når du ikke vet grunnlaget for avslaget er så patetisk. Det er fult mulig TS fikk avslag med god grunn. Du får søke lavterskeltilbud hos kommunen. Du får samtaler der. Anonymkode: e0817...cf4 De mener jeg trenger psykolog
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å oppfordre til å klage, når du ikke vet grunnlaget for avslaget er så patetisk. Det er fult mulig TS fikk avslag med god grunn. Du får søke lavterskeltilbud hos kommunen. Du får samtaler der. Anonymkode: e0817...cf4 Har vært syk i mange år. Ikke psykisk. Men slo litt psykisk ut en kort periode. Og får alltid avslag på utredning osv. Først skjønte jeg ikke at det går an å klage. Nå har vi muligens funnet ut at mye av mine plager forverres av adhd. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne få en bestemt time og kunne kanskje få utredning. Dvs slipper ikke inn og fikk ikke direkte avslag heller. Ikke uvanlig det hekker. Så vi sendte ny henvisning og fikk time om ett år. Kjenner ei mrd store traumer hun har fått mange avslag. Men søke innimellom i 7 år. Så jeg sa hun skulle klage med en gang. Nå har hun fått time, med hjelp fra psykolog kommunalt. Fikk avslag der også, men en klage fra dem med en gang hjalp. Anonymkode: 660ea...77b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Skrevet 6. juli 2023 Hva var planen da du ble skrevet ut fra dps sist da? Og henvisningen til psykolog i mars? Anonymkode: dacf7...3e5
sørlands-jenta Skrevet 6. juli 2023 Forfatter #13 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har du vært lenge deprimert? Noe spesiellt som har skjedd? Anonymkode: ded04...945 Ja lenge. Nei har opplevd mye vondt. Incest,alvorlig omsorgsvikt. Har også store søvnvansker 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #14 Skrevet 7. juli 2023 sørlands-jenta skrev (8 timer siden): Ja lenge. Nei har opplevd mye vondt. Incest,alvorlig omsorgsvikt. Har også store søvnvansker Har du gått i behandling tidligere på dps? Anonymkode: 45ee4...dc0
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #15 Skrevet 7. juli 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Å oppfordre til å klage, når du ikke vet grunnlaget for avslaget er så patetisk. Det er fult mulig TS fikk avslag med god grunn. Du får søke lavterskeltilbud hos kommunen. Du får samtaler der. Anonymkode: e0817...cf4 Patetisk? For et merkelig utsagn. Det er bra for TS å få vite om muligheten for å klage. Om hun har grunnlag for å klage må hun vurdere selv, men er det ikke åpenbart at hun mener at hun behøver hjelp? Det er ikke du som skal behandle denne klagen, så du kan bare ta det med ro. Anonymkode: d2c58...d50
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #16 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Patetisk? For et merkelig utsagn. Det er bra for TS å få vite om muligheten for å klage. Om hun har grunnlag for å klage må hun vurdere selv, men er det ikke åpenbart at hun mener at hun behøver hjelp? Det er ikke du som skal behandle denne klagen, så du kan bare ta det med ro. Anonymkode: d2c58...d50 Er nok rettet mot at alle skal ha hjelp for alt hele tiden. Anonymkode: db1f0...511
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #17 Skrevet 7. juli 2023 sørlands-jenta skrev (10 timer siden): Ja lenge. Nei har opplevd mye vondt. Incest,alvorlig omsorgsvikt. Har også store søvnvansker E? Har du ingen nær familie som du kan få hjelp av til å gi deg støtte, slik at du selv slipper å klage? Noen å ta med til fastlegen som kan kreve at hun kommer mer på banen? Anonymkode: 8b470...009
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #18 Skrevet 7. juli 2023 Mulighet for å betale privat psykolog for å komme deg litt på bedring mens du venter på svar på klage? Anonymkode: 96883...7e2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #19 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Å oppfordre til å klage, når du ikke vet grunnlaget for avslaget er så patetisk. Det er fult mulig TS fikk avslag med god grunn. Du får søke lavterskeltilbud hos kommunen. Du får samtaler der. Anonymkode: e0817...cf4 Kommunen er bare bullshit, de hjelper ingenting. Anonymkode: 418f4...a01
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #20 Skrevet 7. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kommunen er bare bullshit, de hjelper ingenting. Anonymkode: 418f4...a01 Det stemmer ikke. Du har ikke erfaring med tusenvis av behandlere og hundrevis av ulike tilbud i 350+ kommuner. Det blir bare tullete, ikke sant. Anonymkode: d2c58...d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå