Gå til innhold

Fra fine til alvorlig celleforandringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å gå fra normale celleforandringer for 1 år siden, til alvorlige celleforandringer på ett år? 
Ekker er de da evt milde celleforandringer etter så kort tid. Altså om man får en forandring 

Anonymkode: ae2c2...cf9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt er mulig, men det er ikke vanlig. Celleforandringer skjer som regel sakte.

Anonymkode: 02443...e8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alt er mulig, men det er ikke vanlig. Celleforandringer skjer som regel sakte.

Anonymkode: 02443...e8d

Det er det jeg også har lest. Testen for 3 år siden var normal, testen i fjor var normal og redd testen i år ikke er det. 
Livredd for sykdommer 

Skrevet

Jeg tar celleprøver hvert 3 dje år. Et år var det endringer. De tok prøve, det var forstadiet til kreft. De opererte, og jeg fikk skikkelig god oppfølging etterpå. Prøver hver 3 dje mnd i flere år. Nå er jeg visstnok ute av risikosonen. Jeg føler det selv også. Men, jeg tar fortsatt celleprøver jevnlig. 

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (3 timer siden):

Jeg tar celleprøver hvert 3 dje år. Et år var det endringer. De tok prøve, det var forstadiet til kreft. De opererte, og jeg fikk skikkelig god oppfølging etterpå. Prøver hver 3 dje mnd i flere år. Nå er jeg visstnok ute av risikosonen. Jeg føler det selv også. Men, jeg tar fortsatt celleprøver jevnlig. 

Forstadier? Altså sterke celleforandringer? Var det konisering du gjorde? Fjernet en del av tappen? 
Hvorfor fjerner de bare en liten del? Hvorfor ikke hele? Hvis man er ferdig med barn og over 40? Livmorhalsen har jo ingen annen funksjon enn at vi må teste oss for den kreften? 

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (4 timer siden):

Samme her :) Jeg er på det normale løp og har hatt både normal HPV og celleprøve en stund nå. 

Anonymkode: 73492...e3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Forstadier? Altså sterke celleforandringer? Var det konisering du gjorde? Fjernet en del av tappen? 
Hvorfor fjerner de bare en liten del? Hvorfor ikke hele? Hvis man er ferdig med barn og over 40? Livmorhalsen har jo ingen annen funksjon enn at vi må teste oss for den kreften? 

Livmorhalsen har en strukturell funksjon, er vel økt risiko for underlivsprolaps dersom den fjernes. 

Anonymkode: 7d05c...89c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...