Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei! Her er historien fortalt;

Jeg og min samboer har bodd sammen nå et og et halvt år, vært sammen i to og et halvt. Denne tiden har vært både fin på mange måter men også helt jævlig. 

Han var virkelig den flotteste mannen jeg hadde møtt, i lang tid, ihvertfall det første året.

Så kom første smell; utroskap fra hans side. Dette er et og et halvt år siden. Vi har etter dette jobbet med det. Men så har det kommet smell etter smell etter jeg fant ut dette. Mye ting som ikke stemmer overens med den jeg trodde han var. Han har snakket stygt om meg og reaksjonen min til ei venninde, så det på tlf. Han har vært ekkel og frekk og sint i fylla og husker aldri noe av det. Han har et alkoholproblem og har mange ganger lovet å slutte, men brutt det løftet og blitt sørpe dritings.

Han har klikket og kjeftet om jeg har grått. Han har kastet meg ut av leiligheten. Han har alltid noe forsvar og komme med istedet for å møte meg på midten. Har dratt mange ganger på byen mens jeg har sittet igjenn i sofaen og grått fordi han har dratt midt i noe som ble til en krangel fordi han ble sur fordi jeg alltid tar opp ting. Han er superavhengig av tlf, og da mener jeg bare se videoer osv, men han scroller non stop. Skal alltid se på serie. Sitter i sofaen hele dagen. Jeg satt og gråt en annen gang vi kranglet, sa satt han seg og spiste ostepop og begynte å åpne snapper. 

Jeg har så mange ganger kommunisert at det er for mye, jeg trenger endring, og jeg vet at jeg mister følelser til slutt og da er det null vei tilbake. Han har ikke tatt dette seriøst og har ikke jobbet så godt med meg men heller imot meg. 

Her forleden kranglet vi og det var noe i meg som kjente at; nei, det her er jeg ferdig med. Jeg gråt ikke, jeg brydde meg ikke og jeg la meg på gjesterommet og sov så godt. 

Jeg synes ikke lukten hans er god lengre, sliter med å bare gi «nattanussen» når vi skal sove, måten han tygger og puster på irriterer meg. Han klager på vondter hele tiden. Han ligger på sofaen dagen lang(etter jobb). Klager på det meste, ikke fornøyd med jobb, folk på jobben er hjernedøde, folk i trafikken er hjernedøde, de på tv er enten stygge eller plagsomme. Det er noe galt med alt. 

Han har tidligere blitt irritert og holdt det gående hele dagen fordi jeg dusjer oftere enn hva han mener jeg trenger. Veldig hot n cold. Og jeg er seriøst drit lei. Vil ikke ligge inntil han mer. Føler meg kvelt når jeg er med han og fri når han ikke er der. Han har blitt mye bedre den siste tiden men jeg tror det er for sent. Tror all alkoholen og snusen har ødelagt noe og fordi han har så grusom ånde uansett hva han gjør. 

er det noen som har greid å bygge opp følelsene igjenn etter noe sånt eller er det bare å gi opp og innse at han har pushet meg for langt? Jeg er veldig lite ivrig på å starte på nytt med noen andre men samtidig er jeg rålei av dette og. Jeg blir 30 i år og vi har snakket om barn snart, men begynner å tvile nå. Noen tips? Blir rådvill. 

Anonymkode: 0b399...ee8

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så mye drama. Bedre å være alene.

Og forresten, du burde dratt fra han for lenge siden. Du fortjener bedre og burde dra mens du fortsatt er ung nok til å få det du ønsker med noen som fortjener deg.

Anonymkode: 70f0b...37e

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke finne på å få barn med denne mannen! Småbarnsperioden er TØFF og hvis ting er så kjipt for dere allerede nå blir det ikke bedre.. Det høres også ut som om du blir sittende med alt ansvar for barnet.. Bare gjør deg selv en stor tjeneste å gå fra han.

Anonymkode: cedb1...7ea

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Dette henger knapt sammen. I følge deg er han den flotteste mannen du har møtt, før du kommer med den ene opplysningen etter den andre som viser en alt annet enn «flott» mann. 
Hvilke forhold har du egentlig hatt tidligere, når du legger lista så lavt? Og finner deg i å bli behandlet slik? 
Denne mannen respekterer deg ikke. Avslutt forholdet så snart som mulig, gå i terapi for å jobbe med selvbildet ditt, og legg barneønsket på hylla ei stund. Du har fortsatt god tid. 

Endret av ~white lady~
Endret
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Du fortjener mye bedre ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei hør på kroppen din som frastøter han. Etter noen måneder som singel kommer du til å være et helt annet menneske og forstå hvor galt dette forholdet egentlig var for deg! 

Anonymkode: 803ef...c64

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
~white lady~ skrev (40 minutter siden):

Dette henger knapt sammen. I følge deg er han den flotteste mannen du har møtt, før du kommer med den ene opplysningen etter den andre som viser en alt annet enn «flott» mann. 
Hvilke forhold har du egentlig hatt tidligere, når du legger lista så lavt? Og finner deg i å bli behandlet slik? 
Denne mannen respekterer deg ikke. Avslutt forholdet så snart som mulig, gå i terapi for å jobbe med selvbildet ditt, og legg barneønsket på hylla ei stund. Du har fortsatt god tid. 

Skjønner hva du mener! Jeg la fram de negative tingene i innlegget her nå da, er gode perioder som gjør at jeg er i tvil. Men takk for svar:-) du har mange gode poeng! Ts

AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg hadde det ille, men dette tar jo kaka. You know what to do.. 💪

Anonymkode: 95bda...f0b

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Dette høres ikke ut som noe godt forhold. Ikke rart du mister følelsene av dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er dødfødt, dere fungerer ikke sammen i det hele tatt. Du hæler han ikke, så hvorfor gidde? 

Anonymkode: dd96e...f87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har vært og kanskje er utro, du kan ikke stole på ham av flere årsaker, han respekterer deg ikke, han har så lite omtanke for deg at han bryr seg ikke om han sårer deg, han er urimelig, han har et alkoholproblem som også påvirker psyken hans, han har også et avhengighetsproblem til skjermbruk, han har et sinnemestringsproblem, han rakker ned på deg, han utleverer deg til andre og snakker stygt om deg til andre, han har lite positivt å si om noen andre, han har kastet deg ut av leiligheten. I tillegg til dette er han lat, bidrar ikke til eget forhold og tar ikke ansvar for eget hjem. Og på toppen av alt så har han vist deg flere ganger at han ikke har noen vilje eller ønske eller gjennomføringsevne når det kommer til å ta tak i egne problemer, skaffe seg hjelp for sine flere avhengigheter.

Dette er noe ingen med normale grenser for seg selv vil ønsket å redde, Ts. Det er ikke en kritikk av deg, for blir man manipulert av en partner får de fleste større og større problemer med å se hvor ille det faktisk er, og i tillegg er de manipulert til å ikke stole på seg selv, ikke tro at man er verdt noe osv. Og det gjør at det å ta beslutningen om å bryte ut av forholdet blir så vanskelig for personer i din situasjon. Men dessto viktigere er det at du bryter ut!

Denne mannen er et enormt vandrende rødt flagg! I så stor grad at det å få barn med ham er helt uforsvarlig! Dette er en mann som trenger behandling over lang tid for å jobbe med seg selv, bli rusfri, jobbe seg ut av all avhengighetsproblematikken han har. Tenk om du hadde fått barn med ham... dere ville begge blitt slitne, nattevåk ++ - og du kunne ikke ha forventet at han tok ansvar for hverken seg selv, hjemmet deres/husarbeid eller oppgaver med barnet. Og jada, han vil garantert si at et barn er beste grunn til å endre seg og ta ansvar. Men det er ingenting - INGENTING - i dag som tilsier at denne mannen vil bli en far med god omsorgsevne. Til det har han altfor store avhengighetsproblemer, sinnemestringsproblemer, utfordring med relasjoner til andre, evne til å føle omtanke og respekt for andre. Hvis du ser for deg et eget barn, Ts - er dette den typen far du ønsker for ditt barn? Er dette den typen mann du ønsker som livspartner?

Det at du ikke lenger liker lukten hans, det er kroppen og underbevisstheten din som forsøker å rope høyt til deg om at denne mannen ikke er en god match for deg til å lage barn med!

Be noen du stoler på om hjelp til å støtte deg slik at du kommer deg raskt ut av dette forholdet. Og når du er ute - gjør det klart for ham at du ikke vil ha noe mer kontakt med ham (si det gjerne på sms, slik at du har bevis), og at du forventer at han respekterer det. Og så blokkerer du ham på alle kanaler. Om han ikke respekterer det, og han forsøker å oppsøke deg, snakk med politiet. En mann som har så store egenproblemer kan bli ustabil ved et brudd, og det er noe du bør ta på alvor.

Det er egentlig et stort sunnhetstegn at følelsene dine for ham forsvinner, det viser deg tydelig at du nå egentlig er fullstendig klar over at dette er en mann som ikke er bra for deg, at dette er en mann du ikke ønsker å dele livet med, en mann du ikke har det bra med (og nei, de glimtene hvor dere har det bra, de teller ikke når det er så enormt mye negativt og skadelig ellers).

Så snakk med noen du stoler på, få hjelp til å flytte ut fra ham. Kom deg ut jo før jo bedre. Og pass på at du ikke blir gravid med ham før du flytter!

Anonymkode: 82247...bb7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skjønner hva du mener! Jeg la fram de negative tingene i innlegget her nå da, er gode perioder som gjør at jeg er i tvil. Men takk for svar:-) du har mange gode poeng! Ts

De gode periodene veier ikke opp for de dårlige. Et kjærlighetsforhold skal være en positiv tilførsel i livet ditt. Vedkommende du er sammen med, skal bygge deg opp, ikke tråkke deg ned. Om den du er sammen med får deg til å gråte, tvile på deg selv, kjenne på ensomhet, usikkerhet, skam eller andre negative følelser, så pakk sammen og gå. Vær snill med deg selv først og fremst. Hva synes du selv at du fortjener?

Hvilken far ønsker du at barna dine skal ha? En som behandler deg slik din nåværende samboer gjør, vil heller ikke være en god far. 
Tenk med hodet og velg klokt❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Du høres ferdig ut i forholdet. 

La aldri 3 gode dager i uken gjøre opp for 4 dårlige dager samme uke. 

Et nytt liv venter deg på andre siden av forholdet. Bare start prosessen med å komme deg dit, slik at du kan gå videre i livet og få det livet du fortjener. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

er det noen som har greid å bygge opp følelsene igjenn etter noe sånt

Han er en drittsekk! Og overhodet ikke en kjærlig familiemann! Du skal være kjempeglad for at du har mistet følelsene for han nå før dere fikk barn. Hadde han holdt seg i skinnet til dere fikk barn, så hadde du ikke turt å forlate han fordi du ikke turte å la han være alene med barnet!

Anonymkode: e0750...3ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

men begynner å tvile nå

:redd:

Du er ferdig med han...  Du skal definitivt ikke engang TENKE på barn...  :dåne:

Første partiet i Norge som foreslår sertifikat for å få barn får min stemme (for en periode)! :opplyser:

Skrevet

Skjønner ikke at du vurderer noe annet enn å avslutte det forholdet. 

Han VAR kanskje drømmemannen, det du beskriver nå er ikke neon drømme mann. Og please, ikke vær så naiv og tro at han forandrer seg. Synes du han fremstår som en ålreit pappa til barna dine?

Skrevet

Kom deg ut av dette forholdet så fort som mulig!  Og for all del - ikke få barn i et samliv som det du beskriver!  Når du er begynt å irritere deg over ham, av måten han er på, og hvordan han lukter, er det på høy tid å gå.  

AnonymBruker
Skrevet

Utro, alkoholproblem, frekk og respekterer deg ikke.. og nå har du endelig innsett hvilken dritt denne mannen er, og er ferdig med ham. Bra! Hvorfor skulle du være interessert i å bygge opp følelsene igjen? Han der er jo overhodet ikke noe å kjempe for, og det er åpenbart at han ikke har vært villig til å gjøre noe som helst for å kjempe for deg. Følelsene dine har gradvis dødd, og det må du se på som en seier for da blir det lettere for deg å komme deg vekk. Og du - barn, med han der..?! Ikke tenk tanken engang.

Anonymkode: d9fde...84a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta bena fatt og løpe unna så fort du makter. Løp langt unna!!
Alt du beskriver er en mann som ikke er på lag med deg, som ikke støtter deg, ikke er der for deg. Alt som et forhold skal inneholde, har du ingenting av her. Om du ikke er klar til å flytte ut i morgen; bruk dagene fremover på å lese deg opp på grunnleggende behov i et parforhold; tilknytningsbehov og identitetsbekreftelse. Les også om gaslighting og psykisk vold.

Det er ingenting mer å tenke på! Kom deg ut!

Anonymkode: 57249...b0b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...