Gå til innhold

Datter på sykehus og ferietur.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk telefon om at vår datter er innlagt på sykehus nå i kveld pga smerter i hodet. I morgen tidlig skal vi reise på ferie til hytten. Er det helt urimelig av oss å reise på tur? Hun har en mann som kan ta seg av henne, og hytten vår er bare 3 timer unna. 

Anonymkode: 6606d...958

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk telefon om at vår datter er innlagt på sykehus nå i kveld pga smerter i hodet. I morgen tidlig skal vi reise på ferie til hytten. Er det helt urimelig av oss å reise på tur? Hun har en mann som kan ta seg av henne, og hytten vår er bare 3 timer unna. 

Smerter i hodet kan være så mangt - alt fra helt uskyldige ting til veldig alvorlige. De må da ha en liten ide om hvor på skalaen hun ligger?

Er det superalvolig (som i invalidiserende eller dødelig) blir dere selvfølgelig hjemme, men hvis det er snakk om utredning for helt "vanlige" ting, reiser dere. Evt. bare snakker med datteren om hva hun tenker.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal dere gjøre hjemme? Sitte og vente på en beskjed? Det kan dere også gjøre på hytta. Si at dere reiser på hytta, men er tilgjengelig hvis det er noe.

Anonymkode: 6c537...2cd

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Smerter i hodet kan være så mangt - alt fra helt uskyldige ting til veldig alvorlige. De må da ha en liten ide om hvor på skalaen hun ligger?

Er det superalvolig (som i invalidiserende eller dødelig) blir dere selvfølgelig hjemme, men hvis det er snakk om utredning for helt "vanlige" ting, reiser dere. Evt. bare snakker med datteren om hva hun tenker.

Hun ble hasteinnlagt nå i kveld pga store smerter og mistet følelsen i deler av ansiktet. Vi vet ikke noe mer.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva skal dere gjøre hjemme? Sitte og vente på en beskjed? Det kan dere også gjøre på hytta. Si at dere reiser på hytta, men er tilgjengelig hvis det er noe.

Anonymkode: 6c537...2cd

Nei, er akkurat det. Vi får jo ikke gjort noe hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun ble hasteinnlagt nå i kveld pga store smerter og mistet følelsen i deler av ansiktet. Vi vet ikke noe mer.

Det høres jo dessverre alvorlig ut. Tviler på at jeg hadde klart å kose meg på hytta om jeg visste at datteren min antakeligvis nettopp hadde fått hjerneslag. Men jeg kjenner jo ikke forholdet dere imellom. Og som du sier så får du uansett ikke gjort noe fra eller til, om du er hjemme eller på hytta.

Anonymkode: 175b2...545

• Liker 39
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ikke dratt nei. Høres potensielt alvorlig ut. Og er det ikke alvorlig likevel så er det sikkert en skremmende opplevelse for henne.

• Liker 23
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig ville nok avventet avreise ett døgn. De kommer til å sjekke henne for slag, som er det mest akutte, og det får de avklart allerede i dag. Dersom det ikke er slag kan det være alt mulig fra migreneanfall til MS. Og det tar lengre tid å utrede, og dere er da trygg på at det ikke er like akutt.

Anonymkode: d0521...94d

• Liker 23
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å reise vekk uansett om mitt barn var 10 eller 30, er hytta nærmere sykehuset hadde jeg reist, er huset nærmere så hadde jeg blitt hjemme. Kan jo være alt fra migrene til hjerneblødning og selv om det er lite jeg kunne gjort i en slik sammenheng så hadde jeg ikke vært lysten på noe tur, men det er meg.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke klart å reise noe sted hvis datteren min hadde de symptomene altså, de høres potensielt ganske alvorlige ut.

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Hvis hun ble lagt inn i kveld, er det vel diverse utredninger nå og videre i morgen, går jeg ut fra. Hytta drar ingen vei, så jeg hadde ventet hjemme til nærmere beskjed. Kanskje blir hun skrevet ut i morgen, og kanskje ikke. selv om hun har en mann, er det sikkert hyggelig å få foreldrene på besøk om hun blir liggende. Og blir hun liggende, så er det jo såpass alvorlig at hun faktisk må ligge på sykehus. Da hadde det vært en million ganger viktigere å prioritere enn en hyttetur uansett, for min del. 

Vent ihvertfall til dere vet noe mer om hva det er, hva slags behandling som evnt. kreves og hvor langt sykehusoppholdet ser ut til å bli. 

Mistenker dog trolling her. Hvis en datter blir hasteinnlagt med store smerter og tap av følelse i ansiktet, så sier det seg selv at man ikke reiser timesvis avgårde. Da har man et drøyt forhold til hytta.

Endret av Påkrevd
  • Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært hjemme.

Anonymkode: 28421...44f

• Liker 6
Skrevet

Jeg vet at mine foreldre sporentreks hadde reist hjem fra hytten om huset var nærmere sykehuset..

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ventet! 

Anonymkode: 969b2...906

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, det hadde ikke falt meg inn å reise avgårde!
Datter med store smerter og lammelser i ansiktet og dere vurderer hyttetur?!?

Anonymkode: 031cd...481

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

"Hun har en mann som kan ta seg av henne"....

Ofte lurer jeg på hvorfor enkelte får barn i utgangspunktet. Må jo være drepen at datteren din skulle spolere en føkkings hyttetur med potensielt hjerneslag.

• Liker 26
  • Nyttig 13
Skrevet

Hva er det med denne hytten som er så spennende at den trumfer å stille opp for deres potensielt alvorlig syke datter? Jeg håper selvfølgelig dette er ikke noe alvorlig, men hvis hun får forverret tilstand, er 3 timer med bil faktisk ganske langt å reise...

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er merkelig skrudd sammen, ts. Har dere hytta bare for denne uken? 

vent nå i det minste til hun har snakket med leke. Vil dere ikke besøke datteren deres? Blir hun liggende en stund må dere jo dra på besøk og ta med litt ting til henne. For å vise at dere bryr dere… har hun barn? Kanskje de trenger hjelp med barnevakt? 

Anonymkode: 00b81...684

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt hjemne, selvsagt

Anonymkode: 2da3c...12c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært lagt inn og moren min spurt om hun skulle blitt hjemme så hadde jeg bedt henne dra av gårde og heller tatt kontakt om det ble alvorlig. 3 timer er ikke så langt.

Men ja, hadde det vært min egen datter hadde jeg avventet å sett an.

Anonymkode: e6d77...170

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg hadde reist direkte til sykehuset🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...