123fir Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Opplever rødme på ansikt, hals, skuldre og bryst. Blir veldig varm i huden når det skjer. Skjer ved stress, alkoholintak, temperaturforandringer, om jeg er konsentrert osv Brystet ser helt sykt ut, knall rødt med tydelig avgrensing mot ikke affisert hud. Har rosacea, sammenheng? Når man googler slikt, får man opp mye skummelt. Er det andre her med lignende erfaring? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 123fir skrev (2 minutter siden): Opplever rødme på ansikt, hals, skuldre og bryst. Blir veldig varm i huden når det skjer. Skjer ved stress, alkoholintak, temperaturforandringer, om jeg er konsentrert osv Brystet ser helt sykt ut, knall rødt med tydelig avgrensing mot ikke affisert hud. Har rosacea, sammenheng? Når man googler slikt, får man opp mye skummelt. Er det andre her med lignende erfaring? Jeg har det på samme måte. Nå er jeg i førtiårene, og jeg tror dette startet i tidlig voksen alder. Helt forferdelig og skjemmende! Jeg tok rødmeoperasjon for noen år siden, men det hjalp kanskje bare 10%. Brystet mitt ser akkurat ut som du beskriver, folk hadde blitt livredd om jeg ikke alltid var tildekt med skjerf og liknende, uansett om det er 27 grader.. Jeg opplever at dette legger en enorm demper på livet mitt. Jeg er usikker på om rosacea har noe å si i mitt tilfelle, men jeg vet at min sosiale angst påvirker. Når jeg er alene rødmer jeg aldri, men ute blant folk må jeg alltid være forberedt på at det kan skje.. Anonymkode: 18107...5be
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har det på samme måte. Nå er jeg i førtiårene, og jeg tror dette startet i tidlig voksen alder. Helt forferdelig og skjemmende! Jeg tok rødmeoperasjon for noen år siden, men det hjalp kanskje bare 10%. Brystet mitt ser akkurat ut som du beskriver, folk hadde blitt livredd om jeg ikke alltid var tildekt med skjerf og liknende, uansett om det er 27 grader.. Jeg opplever at dette legger en enorm demper på livet mitt. Jeg er usikker på om rosacea har noe å si i mitt tilfelle, men jeg vet at min sosiale angst påvirker. Når jeg er alene rødmer jeg aldri, men ute blant folk må jeg alltid være forberedt på at det kan skje.. Anonymkode: 18107...5be Vet du hva… ingen blir livredd for at du er rød i huden. Folk flest enser det ikke engang, og om de gjør det bryr de seg ikke. Anonymkode: e9be4...2e1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du hva… ingen blir livredd for at du er rød i huden. Folk flest enser det ikke engang, og om de gjør det bryr de seg ikke. Anonymkode: e9be4...2e1 Jeg ser spedalsk ut og har fått enormt med kommentarer og blikk. Mistet faktisk en jobb som følge av dette. Jeg jobbet med kosmetikk og da prøveperioden var over fikk jeg beskjed om at rødmingen min var altfor sjenerende. Anonymkode: 18107...5be
123fir Skrevet 6. juli 2023 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg ser spedalsk ut og har fått enormt med kommentarer og blikk. Mistet faktisk en jobb som følge av dette. Jeg jobbet med kosmetikk og da prøveperioden var over fikk jeg beskjed om at rødmingen min var altfor sjenerende. Anonymkode: 18107...5be Så vondt å måtte oppleve! Men viktig å huske på at vi alle har våre skavanker og de burde ikke få definere eller hemme oss livet:)
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 Yodas skrev (19 timer siden): Man kan jo dekke over en del med foundation. Ja det gjør jeg hver dag. Anonymkode: 18107...5be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå