Gå til innhold

Hun vil ikke være i eget hjem-bare hos oss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har en venn som nekter å være hos seg selv. Da blir personen heller hjemme alene hvis det ikke er noen å være hos.

Vi har servert utallige måltider, tatt med på turer, strand osv og det er et godt vennskap-men veldig enveis.

jeg opplever at dette barnet har et godt og hyggelig hjem og forstår ikke hva som er så farlig med å være der.

Noen som har vært borti liknende?

De er 11 år

Anonymkode: 75143...b00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke ha med venner hjem eller vil ikke være hjemme i det hele tatt?

Har barnet sagt noe om hvorfor da? 

Anonymkode: 8677e...8c0

AnonymBruker
Skrevet

Det samme her. Sånn har hun alltid vært. Hun vil ikke at de skal være der fordi de ikke får lov til noe. Ikke se på tv, ikke være i stua, ikke spise. De må bare være ute. Faren er veldig streng og redd for huset sitt. 

Anonymkode: 18ff2...96e

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å snakk med jenta? Ikke sikkert hjemmet er så godt og hyggelig som det virker på utsiden.. 

Anonymkode: e2ce6...768

AnonymBruker
Skrevet

Det kunne vært min 11 åring. Hun nekter å ha folk på besøk. Vi er helt normale, gjestfrie og hyggelige. Men min 11 åring har fullt av pre-teen komplekser og synes alt med huset og hjemmet vårt er feil… 😞 
Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre, bortsett fra å vente på at det går over. 

Anonymkode: 64c80...81f

• Hjerte 3
Skrevet

Noen barn er jo bare slik. Mitt barn har en slik venn, han vil alltid være hos andre og spesielt hos oss for det er så rolig og ingen irriterende småsøsken. Han foreldre er begge etablert på ny og har fått flere nye småsøsken så jeg skjønner han godt, er ganske så kaotisk på alle kanter. En annen vil aldri besøke noen og bare ha besøk i en time, han har autisme. Barn er forskjellige, både med diagnoser og uten. Hvis alt virker greit så tenker jeg barnet bare liker å være på besøk kontra å ha besøk, kan være stress og ha besøk og. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har vært litt slik, og vi har måtte jobbet mye med det.

For vår handlet det mye om at han er veldig redd for tingene sine. Har dyrebare sett med lego og andre ting han er oppriktig redd for.

Og kompiser som er mer uforsiktige, hardhendte og leker i stykker ting, roter bort smådeler osv. Ødelagt sykkel og andre uteleker har også skjedd.

Det ble sånn stress for vår, at han ikke ville ha besøk her hos oss.

Anonymkode: 151a7...7ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...