Gå til innhold

Går dere ette merket eller varen? Eller spiller det ingen rolle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det merket som får dere til å kjøpe? eller er det selve varen? Selv kjøper jeg kun merkeklær men bare hvis det er på salg eller brukt. Jeg kan aldri si dette til mine to venninner, dem elsker å shoppe hver eneste dag. Kjøper alt til full pris. Det virker ikke som de ser på pengene. Mennene deres tjener godt så de har vel råd til det, men jeg må betale for egen lommebok. Synes det er litt flaut å gå med "billig" og "brukt" men ser meg ikke råd til noe annet.

Hva med dere andre her på KG? 🫣

brands-2.jpg

Anonymkode: 3c978...2d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg handler er gjennomtenkt, og blir brukt i mange år. Det er ikke slik at jeg må ha ting fra et gitt merke. Men jeg går ofte til de samme merkene. Har en del fra Burberry (jakker), Chloe, LV og Celine (vesker), RL (fritidsklær og sokker), Bvlgari (Smykker)  og Hermes (smykker og skjerf). Men av klær som i større grad er forbruksvare handler jeg gjerne fra Marlene Birger, Samsøe, Filippa K, Tiger, Cos og Massimo Dutti.  

Betaler fra egen lommebok :)

Anonymkode: 5f57a...625

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god lønn og god økonomi. Bruker selvsagt egne penger på klær. Jeg handler aldri merker med forsett. Jeg foretrekker å spare eller investere foran overforbruk på klær. Disse går enten i stykker raskt, eller så går de av moten i overimorgen. Jeg kan gjerne betale ekstra for kvalitet, men da er det kvalitet jeg ønsker å betale for, og ikke et plastikkmerke som sier Prada e.l.

Anonymkode: 82644...e85

Skrevet

Min beste venninne snakker om merker hele tiden. Jeg greier ikke å følge med.  Jeg har ikke ide på merker.  Jeg kjøper det jeg trenger, uavhengig av merker. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har god lønn og god økonomi. Bruker selvsagt egne penger på klær. Jeg handler aldri merker med forsett. Jeg foretrekker å spare eller investere foran overforbruk på klær. Disse går enten i stykker raskt, eller så går de av moten i overimorgen. Jeg kan gjerne betale ekstra for kvalitet, men da er det kvalitet jeg ønsker å betale for, og ikke et plastikkmerke som sier Prada e.l.

Jeg forstår ikke hvorfor det må være enten-eller i denne typen tråder. Pensjonssparing, bolig og buffer, var solid på plass da jeg første gang trakk kortet på et dyrt plagg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke hvorfor det må være enten-eller i denne typen tråder. Pensjonssparing, bolig og buffer, var solid på plass da jeg første gang trakk kortet på et dyrt plagg. 

Innlegget var ikke ment personlig mot noen. Spørsmål var hva jeg gjør. Svaret på hva jeg gjør, er at jeg sparer heller overskuddet på et par titusen hver måned til pensjon og betaler ekstra ned på lånet enn å kjøpe meg (satt på spissen) en bukse og en t-skjorte av et motehus. Jeg får bare ikke noe tilbake for det, sånn rent personlig. Jeg liker ikke å kaste bort penger, og med mine interesser (andre har andre interesser, og det er ok), er det bortkastede penger. Da setter jeg heller pengene i fond eller sparer til ferier og opplevelser (fordi det er dette som er min interesse, men kan gjerne oppleves som bortkastet for andre med andre interesser). Ok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...