Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått noen stygge furer på hver side av munnen som får meg til å se sliten og dratt og sur ut. Tenkte først på botox men det går visst ikke der. Da er det heller fillers som muligens er alternativet. 

Noen som har prøvd? Er det farlig? Og er det noen type som er bedre enn andre? Har funnet en erfaren lege som har doktorgrad i kosmetisk medisin så kompetansen til den som skal gjøre det er det ingenting å si på. Men man tenker jo alltid på om det er farlig eller ikke...

Anonymkode: 20575...3c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller vært rett for at jeg skulle se veldig annerledes ut med det.  Tap av volum i ansiktet lar seg sjelden erstatte pent.

Anonymkode: e23c8...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt fillers div steder uten at noen ser det. Bare jeg som ser mindre sur og sliten ut :) Men nå har jeg blitt skeptisk for det er flere og flere proffe behandlere som advarer mot fillere nå, fordi det i lengden forverrer problemet fordi de trekker til seg vann og dermed gjør huden tyngre akuratt der og på sikt skaper mere dratt hud og furer.... Det er sånn så mange ender opp overfylte fordi da må de fylle på nytt og på nytt og jo mer heng blir det i lengden så må de fylle på andre steder for å kompensere for det og til slutt ser veldig pumpet ut på en måte. 

Google courtney cox fillers, som eksempel.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å fylle noe igjen. De som advarer mot det anbefaler å heller spare penger til kirurgisk ansiktsløft og det er eneste som ikke gjør vondt verre i lengden sånn som fillers kan gjøre..

Anonymkode: ea903...0d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har tatt fillers div steder uten at noen ser det. Bare jeg som ser mindre sur og sliten ut :) Men nå har jeg blitt skeptisk for det er flere og flere proffe behandlere som advarer mot fillere nå, fordi det i lengden forverrer problemet fordi de trekker til seg vann og dermed gjør huden tyngre akuratt der og på sikt skaper mere dratt hud og furer.... Det er sånn så mange ender opp overfylte fordi da må de fylle på nytt og på nytt og jo mer heng blir det i lengden så må de fylle på andre steder for å kompensere for det og til slutt ser veldig pumpet ut på en måte. 

Google courtney cox fillers, som eksempel.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å fylle noe igjen. De som advarer mot det anbefaler å heller spare penger til kirurgisk ansiktsløft og det er eneste som ikke gjør vondt verre i lengden sånn som fillers kan gjøre..

Det jeg var redd for. Finnes det andre metoder for å få bort disse furene? Er ikke slik at de er kjempedype

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det jeg var redd for. Finnes det andre metoder for å få bort disse furene? Er ikke slik at de er kjempedype

Jeg har blitt veldig nysgjerrig på PRF behandling, da bruker man egne stamceller og blod for å generere økt volum og reparasjon av hudceller med redusert collagen. Det er en oppgradering av PRP behandlinger og kjendis kirurger anbefaler PRF og sier at PRP ikke gir i nærheten av samme resultat. Behandlingen er fryktelig dyr da man må gjennom 3-4 initierende behandlinger og deretter vedlikeholde 1-2 ganger i året så foreløpig har jeg landet på at jeg får vente til jeg er i 40-50 årene med sånne ting og at sånn jeg ser ut nå er helt normalt for min alder, at det bare er en vanesak for meg selv og at jeg må se meg selv mindre i speilet 😅

AnonymBruker
Skrevet

Se bort fra om det er fint eller ikke, og om det er forsvarlig å bruke så mye penger på det, så ja fillers kan være veldig farlig: https://www.klikk.no/helse/fillers-og-kosmetiske-injeksjoner-kan-vaere-farlig-6953220

Blir filleren satt feil, og du får den inn i blodåren, kan det få svært alvorlige konsekvenser. Da dør hudområdet fordi det får ikke nok blod. Er det hudområdet tilfeldigvis netthinnen din, blir du blind.

Dette er heldigvis sjeldent, men tok til å tenke seg om dersom man tar fillers jevnlig og ikke går til medisinske profesjonelle. 

Anonymkode: fe42a...bec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...