AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Hei dere Vi flyttet nylig inn i en leilighet fra 2020, hvor alt i teorien skulle være i skjønneste orden. Dog bare en måned etter kjøpet, gikk komfyrglasset i tusen knas mens vi sov, så vi våknet av dette svært forvirret mildt sagt. Tok kontakt med de rette ang. garanti/reklamasjon, da den er under 5 år gammel og bokstavelig talt gikk i lufta helt på egenhånd. De sier nå at dette er helt umulig at kan skje uten «ytre påvirkning», og nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre da vi faktisk ikke var i nærheten av denne/den lå ikke i press etc. Noen som har vært borti lignende, bør jeg anse slaget som tapt eller evt prøve å diskutere videre med de? Synes jo det er merkelig at dette skal skje av seg selv, og at vi da må dekke de 5000 kronene det koster å få reparert det…. Anonymkode: f4ad3...5c9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Dette kan skje, har selv våknet til glass over hele leilighet(åpen kjøkken) fordi glasset bare sprengte om natta. Vi hadde hunder og katter, er så glad det ikke traff de. Det var en gammel ovn som vi kastet, men ikke gi deg på dette, det kan skje uten at noen står og slår i det med hammer... Anonymkode: 51e59...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 Stå på deres! De vil selvsagt ikke ta ansvar først, men stå på ditt, og ikke gi deg. Om du tok bilder av glasset kan du henvise til tiden bildet er tatt, dette kan hentes ut. Anonymkode: 33c71...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette kan skje, har selv våknet til glass over hele leilighet(åpen kjøkken) fordi glasset bare sprengte om natta. Vi hadde hunder og katter, er så glad det ikke traff de. Det var en gammel ovn som vi kastet, men ikke gi deg på dette, det kan skje uten at noen står og slår i det med hammer... Anonymkode: 51e59...cb2 Ja jeg ble rimelig sjokket selv, og er evig glad for at hunden lå i senga ved siden av meg når dette skjedde! Skal prøve å ta det videre, eventuelt til forbrukertilsynet om ingenting nytter.. Komfyren skal da tåle normal bruk, aner såklart ikke hvordan de som bodde tidligere i leiligheten brukte den da; men går utifra det er normal bruk Fikk blant annet dette svaret: «Det er hevet over enhver tvil at et herdet glass av denne type ville ha desintegrert i løpet av meget kort tid hvis glasset hadde vært skadet på kjøpstidspunktet. Vi kan derfor slå fast at en slik skade eller mangel ved produktet ikke forelå på omsetningstidspunktet – og produktet har følgelig heller ikke hatt en iboende svakhet. Glass av denne typen vil normalt tåle mye, men støt mot hjørner og/eller kanter er spesielt utsatt og vil kunne svekke dette samt utløse spenningene som er innebygd. Glasset behøver nødvendigvis ikke å bryte sammen umiddelbart, men kan etter noe tid komme som følge av oppvarming og avkjøling.» Anonymkode: f4ad3...5c9
Kittykat Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 Vi opplevde dette. Datteren vår hadde tatt på ovnen og når hun skulle åpne den og ta mat inn, så sprakk det ytterste glasset på komfyrdøren. Ingen av oss hadde slått det med noe hardt, sparket i det o.l. Vi tok kontakt med forhandleren vi kjøpte komfyren fra og en reperatør kom og installerte et nytt ytterglass. Vi betalte ingenting, det gikk på garantien. Vi tror at det kan ha kommet en bitteliten fraktur f eks som er så liten av man ikke kan se det med øyet og så har man varme og avkjøling som påvirker frakturen. Det er den mest naturlige forklaringen, men hva vet vi? Det er bare synsing og sansing. Jeg synes du skal stå på ditt. Dette skjedde om natten og komfyren var ikke i bruk. Dette burde gå på garantien, Kanskje glasset/komfyren har fått seg et par slag under transport e.l.? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå