AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Opplever ofte at de smiler uten å svare når jeg hilser og sier hei. Er ikke dette litt uhøflig eller er det vanlig? Anonymkode: a09c7...9c8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Kanskje de er redde for at du skal stoppe dem og slå av en prat. Anonymkode: 9c572...732 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 Jeg er distré og nærsynt, får ofte ikke med meg at folk hilser på meg. Anonymkode: 45d9a...ccc 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje de er redde for at du skal stoppe dem og slå av en prat. Anonymkode: 9c572...732 De fleste er folk som ikke er redde for litt smalltalk. Begynner å lure på om det er meg det er noe galt med. Men jeg er normalt hyggelig og liker ikke ikke smalltalk selv. Men er da normalt å si hei tilbake når noen sier hei til deg. Anonymkode: a09c7...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 Jeg bruker ofte litt tid på å få frem tale så i kjappe møter rekker jeg bare et smil som regel. Anonymkode: 59301...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 Konfronter de der og da. Det gjorde jeg med en gammel skolevenn. Snakket hardt og litt sint til han og han beklaget seg veldig. Han har hilset hver gang siden med et smil. Anonymkode: 260ec...f52 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 Det kunne vært meg. Jeg er distre, og ofte i min egen verden om jeg er ute i et ærend. Dessuten sliter jeg med å gjenkjenne mennesker utenfor der de «skal» være. Sikkert litt ansiktsblind. Anonymkode: c7b87...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 Av og til når jeg ikke har snakket på en stund, så må jeg gjerne kremte litt for å få stemmen til å virke ordentlig. Da er det gjerne lettere å bare nikke med et smil om det går fort. Anonymkode: 97244...4d2 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er distré og nærsynt, får ofte ikke med meg at folk hilser på meg. Anonymkode: 45d9a...ccc AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kunne vært meg. Jeg er distre, og ofte i min egen verden om jeg er ute i et ærend. Dessuten sliter jeg med å gjenkjenne mennesker utenfor der de «skal» være. Sikkert litt ansiktsblind. Anonymkode: c7b87...f0b AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av og til når jeg ikke har snakket på en stund, så må jeg gjerne kremte litt for å få stemmen til å virke ordentlig. Da er det gjerne lettere å bare nikke med et smil om det går fort. Anonymkode: 97244...4d2 Alle disse tre gjelder for meg og. Er nok et håpløst tilfelle når det gjelder hilsing. Anonymkode: d8d3c...79e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er distré og nærsynt, får ofte ikke med meg at folk hilser på meg. Anonymkode: 45d9a...ccc Samme her Anonymkode: 72182...16e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 Hvis de smiler tilbake får du jo en hyggelig respons. Bryr meg ikke om folk sier hei, vinker, nikker eller smiler tilbake. Synes det blir litt rigid og kontrollerende å bestemme at andre skal respondere på en spesifikk måte. Anonymkode: f5ebb...9cc 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #12 Skrevet 7. juli 2023 Har problem med stemmebåndet så av og til bruker stemma rett og slett litt tid på å komme i gang, so om det ikkje blir videre prat ettee hei hender det eg nikkar for å unngå eit hvinete hei so høre uber falskt ut. Har og fatigue og er distre, ein hærlig kombo - og i dei periodene den er aktiv så kjenne eg knapt igjen nære venna, då handler alt om å f.eks få handla, overlevd og heim. Kan gjerne innsjå kven eg møter, men ikkje klare å engasjere meg og bli veldig flau. Så ville ikkje tatt det ille opp, får du eit nikk eller eit smil er jo det bra. Verre når folk berre ser surt på deg, noko eg e kjempe redd for å gjer - derfor ender det med at eg heller smiler til alle 😅🙊 Anonymkode: 5402b...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #13 Skrevet 7. juli 2023 Helt ærlig er jeg treg i tankegangen. Faller meg aldri inn å si hei først, så venter til den andre sier hei.Og er ofte en går så fort at hodet mitt registrerer hilsingen og er for treg med å si hei tilbake. Dette har skjedd utallige ganger. Anonymkode: d599d...4b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå