Gå til innhold

Sterilisering erfaringer (mann)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Mannen vurderer å sterilisere seg, men han er litt redd for å gjøre ting med kroppen sin.

Krysser fingrene nå og håper det er noen menn her inne som har sterilisert seg, eventuelt at du har en mann som har gjort det? Hvordan var inngrepet og tiden etterpå? Noen komplikasjoner eller andre kjipe ettervirkninger?

Anonymkode: d4520...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Samboeren min hadde sterilisert seg før vi møttes. 9 år etter steriliseringen ble jeg gravid 😅 så pass på å få det sjekket iblandt. 

Han sier også at 2 første ukene etter steriliseringen var han hoven og blå hadde store smerter. Selve inngrepet gikk greit. 

Han gjør det aldri igjen 😅

Har hørt om andre som har en langt bedre erfaring da. 

Anonymkode: 96165...15d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen har gjort det. Selve inngrepet gikk kjempe greit. Han grudde seg sånn at ført men det gikk bra. Litt øm etterpå. Ingen komplikasjoner. Alt er som før. 17 år siden han gjorde det nå. 

Anonymkode: eb694...125

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samboeren min hadde sterilisert seg før vi møttes. 9 år etter steriliseringen ble jeg gravid 😅 så pass på å få det sjekket iblandt. 

Han sier også at 2 første ukene etter steriliseringen var han hoven og blå hadde store smerter. Selve inngrepet gikk greit. 

Han gjør det aldri igjen 😅

Har hørt om andre som har en langt bedre erfaring da. 

Dette er mitt største frykt. Men hadde jeg vært mann så hadde jeg tenkt at du var utro. Hvordan taklet han det når du ble gravid? Jeg hadde blitt så lei meg og vært redd for hva folk hadde tenkt. Er sånn at jeg vurdere å gjøre det selv. Å sterilisere meg. Bare for å klare å slappe helt av. Lell om det er mange år siden han steriliserte seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner 2 menn som sliter med både ereksjon og orgasmer i etterkant. Ene klarer ikke å få ereksjon mer enn et par sekunder om gangen (uavhengig av stimulasjon) og han andre har kun ereksjon en liten stund og kan ikke få orgasme lengre. Begge to angret bittert etterpå. Kjenner to andre menn hvor alt gikk helt fint så dette er individuelt. 

Anonymkode: 0c8c7...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann har sterilisert seg. Inngrepet gikk fint, litt hoven noen dager bare. Ikke problem med hverken ereksjon eller orgasme. 

Anonymkode: 605e6...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker at han har gjort det, og han hadde ikke noen spesielle plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min er sterilisert. Han synes inngrepet var ubehagelig, måtte ta en pause underveis. Etterpå hadde han litt smerter og hevelse, men det roet seg etter et par uker. Alt er som før nå. 

Anonymkode: ce9ab...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er mitt største frykt. Men hadde jeg vært mann så hadde jeg tenkt at du var utro. Hvordan taklet han det når du ble gravid? Jeg hadde blitt så lei meg og vært redd for hva folk hadde tenkt. Er sånn at jeg vurdere å gjøre det selv. Å sterilisere meg. Bare for å klare å slappe helt av. Lell om det er mange år siden han steriliserte seg. 

Siden han var sterilisert slo det meg ikke inn at jeg var gravid, gikk til legen for alle plagene og fikk konstantert at jeg var 14 uker på vei. Jeg gruet meg veldig til å fortelle han det for jeg var redd han skulle komme med beskyldninger, men han tok det egentlig ganske fint. han sa bare at han skulle ringe legen og få seg sjekket, men at han inntil da ikke ville snakke om det, Han nevnte og at han ville kreve farskapstest og at han synes hele situasjonen var merkelig, men forholdt seg fattet og rolig. Når legen kunne bekrefte at han igjen kunne produsere barn ble han faktisk veldig glad for at jeg var gravid. Han har og innrømt at han tenkte det verste, men ville ha en bekreftelse å slå i bordet med før han kasta meg ut. 

Så i vårt tilfelle gikk det veldig fint. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min steriliserte seg nylig. Han gruet seg til inngrepet og holdt på å besvime underveis. Var skikkelig nervøs og ute av seg selv mens det pågikk. Hadde store smerter en i etterkant. Problem med å å gå, hjelpe med ungene ol. Var ikke klar over hvor store snitt det ble i pungen. Sier selv at han ikke ville gjort det igjen om han visste hvor plaget og redusert han ble i ettertid. 

Etter at smertene gikk over og sårene grodde har alt vært som normalt. Ingen plager nå. Veldig fint å slippe å tenke på prevensjon. 

Anonymkode: b2016...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner 2 menn som sliter med både ereksjon og orgasmer i etterkant. Ene klarer ikke å få ereksjon mer enn et par sekunder om gangen (uavhengig av stimulasjon) og han andre har kun ereksjon en liten stund og kan ikke få orgasme lengre. Begge to angret bittert etterpå. Kjenner to andre menn hvor alt gikk helt fint så dette er individuelt. 

Anonymkode: 0c8c7...6ad

Er sikkert helt tilfeldig, å kutte sædleder har ikke noe med ereksjon å gjøre. 

Anonymkode: 65b80...1b2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min steriliserte seg for 2 uker siden. Han har fremdeles en god del ubehag, og smertene har spredd seg til buken.

Er det noen menn her inne som har opplevd det samme etter sterilisering, og hvor lenge varte det? Har skjønt at det for noen blir kronisk?

Anonymkode: db247...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Mannen min steriliserte seg nylig. Han gruet seg til inngrepet og holdt på å besvime underveis. Var skikkelig nervøs og ute av seg selv mens det pågikk. Hadde store smerter en i etterkant. Problem med å å gå, hjelpe med ungene ol. Var ikke klar over hvor store snitt det ble i pungen. Sier selv at han ikke ville gjort det igjen om han visste hvor plaget og redusert han ble i ettertid. 

Etter at smertene gikk over og sårene grodde har alt vært som normalt. Ingen plager nå. Veldig fint å slippe å tenke på prevensjon. 

Hvor lang tid tok det før smerten forsvant? Mannen min sliter med det samme, - 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En kompis av meg gjorde dette for et års tid siden, og jeg vet jo ikke nøyaktig hvor ærlig han er med meg, men han har fremstått strålende fornøyd fra starten av og anbefaler det til alle rundt seg. Kjenner til et par andre også, og har forstått det som at alle har det fint og er fornøyde.

Mannen min sier han skal gjøre det en dag, men vi har ikke barn ennå. Han sier det ikke er noe å diskutere engang, det er et såpass lite og risikofritt inngrep sammenlignet med alt en graviditet medfører 🥰

Anonymkode: 8ff04...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Prevensjon må du tenke på igjen når du kommer i 40 årene. Å blør som en stukken gris pga. overgangsalderen er på vei. Men nyt det mens du kan. 

Anonymkode: 9cdc9...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Prevensjon må du tenke på igjen når du kommer i 40 årene. Å blør som en stukken gris pga. overgangsalderen er på vei. Men nyt det mens du kan. 

Anonymkode: 9cdc9...2d2

Finnes ingen fasit på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har sterlisert meg. Første ukene gikk jeg som en cowboy og var øm og hoven. Testiklene var ømme lenge, men etter 4 måneder merker jeg ingenting. Ingen ømhet 🙂

Inngrepet tok noe lenger tid enn vanlig (vanlig er ca 15 minutter) - De brukte 1 time på meg på grunn av korte sædledere.

Har ingen problemer med hverken ereksjon eller ejakulasjon etter inngrepet. 

Anonymkode: b8042...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har sterlisert meg. Første ukene gikk jeg som en cowboy og var øm og hoven. Testiklene var ømme lenge, men etter 4 måneder merker jeg ingenting. Ingen ømhet 🙂

Inngrepet tok noe lenger tid enn vanlig (vanlig er ca 15 minutter) - De brukte 1 time på meg på grunn av korte sædledere.

Har ingen problemer med hverken ereksjon eller ejakulasjon etter inngrepet. 

Anonymkode: b8042...83c

Klarer du omtrent å huske hvor mange uker du gikk som en cowboy? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst inngrepet gikk kjapt og greit.

Barberte pungen selv noen dager før og dusjet samme dag etter jeg var ferdig på jobb. Tok 1,5 gram Paracet, stakk ned på den private klinikken, ventet 10 min, snakket med kirurgen i 5 min samt fylte ut skjema. Så gikk jeg sammen med kirurgen inn på operasjonsstua. Hilste på operasjonssykepleieren, tok av meg buksa og la meg på bordet.

Operasjonssykepleieren vasket over imens kirurgen vasket hender og tok på hansker. En viss bekymring for å få ereksjon når en dame holdt på med vask av pungen min, men det var ikke den mest erotiske settingen, så det gikk fint.

Pratet om løst og fast med både kirurg og sykepleier hele veien.

Kirurgen satte lokalbedøvelsen på begge sider av pungen med en tynn kanyle. Dette kjennes såvidt, men er mer ubehagelig enn vondt. Merkelig kald/metallisk/lett sviende følelse.

Inngrepet var ikke vondt. Akkurat når de drar i eller kutter sædlederen kan en oppleve en viss kvalmefornemmelse/ubehag. Jeg kjente «noe», men ingen kvalme.

Under 15 min etter jeg dro ned buksa var jeg av operasjonsbordet og på vei hjem.
Gikk for joggebukse og rolig gange/buss.

Jeg var på jobb som vanlig neste dag, men jobber i ganske behagelig bekledning uansett (sykehus), så trengte ikke tenke på «ballebukser».
Gikk aldri som en «cowboy», men tenkte over hvert enkelt skritt under gange de første dagene.
Syklet litt i ulendt terreng på dag 2-3 (på veg til jobb), det var ganske ubehagelig. 

Jeg hadde nok en liten re-blødning etter en drøy uke, for jeg hovnet opp mer og det så relativt herjet ut der nede rundt dag 10-12. Aldri slik at jeg tok egenmelding, men tok det ganske (helt) rolig utenom jobb de første par ukene.

Når først dette var over er alt likt som før steriliseringen, utenom en bitteliten følbar klump på ene siden av pungen. Ingen forskjell i følelse/mengde/konsistens/osv.

Den definitivt største forskjellen før/etter er at samboer nå er sluttet på hormonell prevensjon og har fått endret (øket) sexlyst.

Men: en liten prosentandel får plager i form av smerter etter sterilisering. Det er liten risiko, men ikke risikofritt.

Endret av Vestlig
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 20.30):

Siden han var sterilisert slo det meg ikke inn at jeg var gravid, gikk til legen for alle plagene og fikk konstantert at jeg var 14 uker på vei. Jeg gruet meg veldig til å fortelle han det for jeg var redd han skulle komme med beskyldninger, men han tok det egentlig ganske fint. han sa bare at han skulle ringe legen og få seg sjekket, men at han inntil da ikke ville snakke om det, Han nevnte og at han ville kreve farskapstest og at han synes hele situasjonen var merkelig, men forholdt seg fattet og rolig. Når legen kunne bekrefte at han igjen kunne produsere barn ble han faktisk veldig glad for at jeg var gravid. Han har og innrømt at han tenkte det verste, men ville ha en bekreftelse å slå i bordet med før han kasta meg ut. 

Så i vårt tilfelle gikk det veldig fint. 

Så bra at det gikk så bra🫶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...