AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Har alltid hatt fullt opp. 3 barn, hektiske jobber. Hatt to store oppussingsprosjekter, men nå er vi litt frempå. Fremdeles i førtiårene, barna begynner å bli voksne. Har det egentlig helt greit. Men merker at vi har fått litt avstand, litt mindre rause mot hverandre. Mannen er ikke en prate mann, og forstår ikke behovet for bekreftelse. Noen som har tips? Har vært gjennom lignende? Anonymkode: 1a6a2...8ce
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Vi hast bært sammen i 10 år, men merker dessverre dette allerede nå. Jeg ser andre som stryker på he tander, klemmer, nuss.. Ingenting av dette hos oss. Veldig trist. Samtidig, jeg føler at det føles så falskt om jeg skal begynne med det igjen, vi har nesten ikke tatt på hverandre siste 3-4 årene.. Anonymkode: 5a25b...aba
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi hast bært sammen i 10 år, men merker dessverre dette allerede nå. Jeg ser andre som stryker på he tander, klemmer, nuss.. Ingenting av dette hos oss. Veldig trist. Samtidig, jeg føler at det føles så falskt om jeg skal begynne med det igjen, vi har nesten ikke tatt på hverandre siste 3-4 årene.. Anonymkode: 5a25b...aba Hvorfor er det falskt? Min mann har aldri likt å gå hånd i hånd, og liker best kjærtegn på tomannshånd. Men tror kanskje vi må trene litt? Ser han hat blitt litt typisk gubbe, som er mer opptatt av egne ting/ meninger. Og jeg har nok blitt litt kjedelig. Etter å ha tenkt på alle andre enn meg selv i alle år. Mine foreldre er tette etter nesten 50 år... Anonymkode: 1a6a2...8ce
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor er det falskt? Min mann har aldri likt å gå hånd i hånd, og liker best kjærtegn på tomannshånd. Men tror kanskje vi må trene litt? Ser han hat blitt litt typisk gubbe, som er mer opptatt av egne ting/ meninger. Og jeg har nok blitt litt kjedelig. Etter å ha tenkt på alle andre enn meg selv i alle år. Mine foreldre er tette etter nesten 50 år... Anonymkode: 1a6a2...8ce Det føles falskt eller påtatt fordi vi ikke har gjort det på flere år. Jeg tror han ville sett rart på meg hadde jeg begynt å stryke Hannover ryggen Anonymkode: 5a25b...aba
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 Vi har også vært sammen i over 20 år. Mannen her har aldri vært glad i å kose eller ta på hverandre. Så her er det jeg som har vært den som har prøvd å få til dette, på svært mange måter. Men det nytter ikke. Han sier bare han ikke er en sånn person. Men for meg så er det så viktig med nærhet og bekreftelse fra den jeg elsker og som sier at han elsker meg. I mitt hode så får jeg ikke det til å stemme. Hva han sier og hva han viser er så totalt forskjellig. Enn så lenge så velger jeg å tro på det han sier, men det begynner å bli vanskelig. Skulle så gjerne hatt noen tips til deg, men ingenting har fungert her. Anonymkode: 06d27...e29
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi har også vært sammen i over 20 år. Mannen her har aldri vært glad i å kose eller ta på hverandre. Så her er det jeg som har vært den som har prøvd å få til dette, på svært mange måter. Men det nytter ikke. Han sier bare han ikke er en sånn person. Men for meg så er det så viktig med nærhet og bekreftelse fra den jeg elsker og som sier at han elsker meg. I mitt hode så får jeg ikke det til å stemme. Hva han sier og hva han viser er så totalt forskjellig. Enn så lenge så velger jeg å tro på det han sier, men det begynner å bli vanskelig. Skulle så gjerne hatt noen tips til deg, men ingenting har fungert her. Anonymkode: 06d27...e29 Ts her: Sånn er egentlig min og. Men var mer futt lenge. Og mer vilje til å gjøre ting for meg. Etter å ha sett svaret ditt, så innser jeg at det mest bekymringsverdige er at han er helt fornøyd. De aller fleste dager. Anonymkode: 1a6a2...8ce
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 Samme her. Vært sammen i nesten like mange år. Tre barn i tenårene, så vi har hatt det travelt. Vi har mistet «oss.» Ddt er nærmest dødt. Jeg klarer ikke den påtvungne strykingen, kyssingen, klemmingen. Det blir falskt som du sier. Men nå er det det vi har fått beskjed om, så vi prøver. Men det føles både feil og rart. Anonymkode: 3171e...2ea
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 Knulling. I rompa! Anonymkode: 8ea89...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Samme her. Vært sammen i nesten like mange år. Tre barn i tenårene, så vi har hatt det travelt. Vi har mistet «oss.» Ddt er nærmest dødt. Jeg klarer ikke den påtvungne strykingen, kyssingen, klemmingen. Det blir falskt som du sier. Men nå er det det vi har fått beskjed om, så vi prøver. Men det føles både feil og rart. Anonymkode: 3171e...2ea Det var ikke ts, men jeg som skrev om at fet oppleves som falskt. Hvem har sagt at dere skal gjøre det, terapeut? Anonymkode: 5a25b...aba
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Skrevet 6. juli 2023 Gratulerer med 20 år sammen💕 Hva med å reise bort sammen? Anonymkode: 71e97...4bb
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 Det er nok lite håp om bedring når man først har glidd så langt fra hverandre over såpass lang tid. Å prøve å gjenopplive sluknet kjærlighet er som å piske døde hester. Men dette er jo realiteten for svært mange mennesker i langvarige forhold med litt for mange barn og litt for mye jobb. Et godt vennskap og gjensidig praktisk-økonomisk nytte er imidlertid for mange et godt nok grunnlag for fortsatt samliv, og et sterkere lim enn både kjærlighet og sex. Anonymkode: 90ed8...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Skrevet 6. juli 2023 Gjøre noe nytt sammen? Gjerne klatre eller skyte eller noe annet som gir adrenalin? Mer langsiktig så gjelder det å finne nye felles mål, siden dette med familie og unger har ordnet seg. Ta en tur sammen og legg vekk telefonene litt? Lykke til, vi står i dette selv, selv om vi nå har en fin periode, så var det ille i vinter. Et forhold er jobb og man må ikke ta det for gitt. Anonymkode: 3f35c...d74 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Skrevet 6. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Knulling. I rompa! Anonymkode: 8ea89...cbc Ja, TS kan jo gå til anskaffelse av en strap-on, mannen vil sikkert digge det 😍 Anonymkode: c671e...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #14 Skrevet 6. juli 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: Gjøre noe nytt sammen? Gjerne klatre eller skyte eller noe annet som gir adrenalin? Mer langsiktig så gjelder det å finne nye felles mål, siden dette med familie og unger har ordnet seg. Ta en tur sammen og legg vekk telefonene litt? Lykke til, vi står i dette selv, selv om vi nå har en fin periode, så var det ille i vinter. Et forhold er jobb og man må ikke ta det for gitt. Anonymkode: 3f35c...d74 Enig i dette, noe ganger kan det vekke til live gammel gnist å finne på noe som par, og ikke bare som familie. TS, har dere noen felles interesser som dere kanskje kan dyrke sammen? Anonymkode: c671e...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Skrevet 6. juli 2023 Det er absolutt ingen skam i å oppsøke hjelp når man ikke vet selv hvordan man skal gå frem. Om ikke dette er noe parterapeuter jobber mye med så vet ikke jeg. Er jo mange øvelser man kan gjøre sammen, men første steget er jo å faktisk akseptere at det er vanskelig å finne tilbake også, for det er det! Begge må kunne være såpass ærlige og åpne med hverandre om at dette må man jobbe sammen om ellers funker det ikke. Det hender vi sklir litt fra hverandre på det intime, i perioder vi blir for komfortable med hverandre og glemmer å være kjærester. Vi er da ærlige på at nå er det litt rart å være intime for det er så lenge siden, men vi føler det begge to og vi begge jobber med det og det føles da trygt. Det er ikke unormalt å føle at man har sklidd fra hverandre, det er veldig vanlig uansett lengde på forholdet. Er dere to om dette så ordner det seg. Ville absolutt søkt meg inn hos en parterapeut for å få noen øvelser og verktøy man kan ta med seg videre. Ellers er det sikkert noen man kan google seg til også, men viktig at man begge er på banen og ikke en jobber i skjul, da vil det fort tolkes falskt og ugenuint, blir bare rar stemning da. Anonymkode: 1f0bc...7f2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #16 Skrevet 7. juli 2023 Litt over 30 år sammen her. Som jeg skrev i en annen tråd, jeg tror ofte det hjelper å tilbringe tid sammen på tomannshånd, uten distraksjoner fra barn, annen familie, og venner. Legge tilrette for å skape opplevelser sammen, få tilbake den psykiske intimiteten, gjenoppdage hverandre. Det trenger ikke alltid være noe stort, bare å nyte øyeblikket sammen, holde hender, sitte i armkroken, stryke på ryggen, kan være nok til å skape små øyeblikk med psykisk intimitet. Og om mange nok små øyeblikk skapes, blir det raskt til en flom, som igjen skaper økt nærhet psykisk og fysisk. Anonymkode: 0bbbd...89e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #17 Skrevet 7. juli 2023 Vi har vært sammen i litt over 20 år. Riktignok uten barn. Det fysiske har vi aldri mistet. Det er ofte klemmer, armkrok i sofaen, samt stryking morgen/kveld. Men det er nok en fordel at begge er like glad i det. I hverdagen er vi opptatt av å spise middag sammen og prate hver kveld. Og går gjerne ut og spiser en gang i uka. Vi deler gjerne en flaske vin, og kan sitte lenge til bords. Der vi virkelig finner tilbake til hverandre er når vi tar en helgetur. Da er det gode samtaler, mye latter, og mye fysisk. Vi har jo gjennom mange år hatt noen krevende perioder der vi glir fra hverandre, og tar hverandre for gitt. Men så drar vi på tur sammen, kjenner litt på kriblingen, tar mye på hverandre, snakker hele dagen. Så er vi tilbake til "oss". Riktignok har vi aldri latt det gå tid før vi tar grep, om forholdet har blitt bortprioritert over mange år sier jeg på ingen måte at en romantisk helgetur kan redde det. Så støtter nok forslaget om profesjonell hjelp. Anonymkode: 886e5...e49
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #18 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er nok lite håp om bedring når man først har glidd så langt fra hverandre over såpass lang tid. Å prøve å gjenopplive sluknet kjærlighet er som å piske døde hester. Men dette er jo realiteten for svært mange mennesker i langvarige forhold med litt for mange barn og litt for mye jobb. Et godt vennskap og gjensidig praktisk-økonomisk nytte er imidlertid for mange et godt nok grunnlag for fortsatt samliv, og et sterkere lim enn både kjærlighet og sex. Anonymkode: 90ed8...dcc Dette er selvsagt tøys! Det går an å finne igjen gnisten,men man må legge ned en innsats og være villig til å gjøre en innsats. Anonymkode: b5424...c02
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #19 Skrevet 7. juli 2023 Vi kom faktisk så langt at vi bestemte oss for å skilles, men så fikk vi begge kalde føtter. Vi fant ut at vi ville gi det et skikkelig, siste forsøk, og leste boken «Hemmelighetene bak et lykkelig parforhold» av John Gottman, og gjorde øvelsene i den. Nå er vi nyforelsket igjen, etter 20 år som har gått opp og ned (mest ned), og jeg gleder meg til å dele livet videre med han. Anbefaler virkelig den boken, men den krever at begge er villige til å gjøre en innsats. Anonymkode: 68eb5...c19
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #20 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er selvsagt tøys! Det går an å finne igjen gnisten,men man må legge ned en innsats og være villig til å gjøre en innsats. Anonymkode: b5424...c02 Det har jeg ingen tro på. Anonymkode: 90ed8...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå