AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #21 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fint at så mange svarer. Tusen takk for det. Jeg forstår at jeg har overtenkt og trodd forgjeves at mengden han får i seg kunne være skadelig. Har overhodet ikke vært på tanken å gi han mindre mat altså - var heller på jakt etter en «bekreftelse» på at det er normalt, da alle med flaskebarn fremstiller det som at barnet sover så veldig lenge og kun spiser 5-6 måltider i døgnet. Når da mitt barn spiser mye mer og sover mindre, blir jeg redd det er «noe galt».. Blir helt tullerusk av alle disse hormonene merker jeg. Samtidig som helsesøster er veldig «opptatt» av at vekten ikke skal være for høy eller for lav, blir jo helt hysterisk av dette med mat. Veldig godt å høre andres situasjoner, håper ikke jeg fremstilte meg selv som en som ønsket å sulte barnet mitt på noen måte. Jeg prøver å lage mer melk i hver flaske fremover - med viten om at det er helt normalt 🙂 Anonymkode: 04e2b...ad8 Stol på deg selv og de signalene babyen gir deg 😊 Å følge med på vekst er viktig, men ikke for å se om de spiser for mye. Det regulerer de selv. Anonymkode: affb3...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #22 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fint at så mange svarer. Tusen takk for det. Jeg forstår at jeg har overtenkt og trodd forgjeves at mengden han får i seg kunne være skadelig. Har overhodet ikke vært på tanken å gi han mindre mat altså - var heller på jakt etter en «bekreftelse» på at det er normalt, da alle med flaskebarn fremstiller det som at barnet sover så veldig lenge og kun spiser 5-6 måltider i døgnet. Når da mitt barn spiser mye mer og sover mindre, blir jeg redd det er «noe galt».. Blir helt tullerusk av alle disse hormonene merker jeg. Samtidig som helsesøster er veldig «opptatt» av at vekten ikke skal være for høy eller for lav, blir jo helt hysterisk av dette med mat. Veldig godt å høre andres situasjoner, håper ikke jeg fremstilte meg selv som en som ønsket å sulte barnet mitt på noen måte. Jeg prøver å lage mer melk i hver flaske fremover - med viten om at det er helt normalt 🙂 Anonymkode: 04e2b...ad8 Helsesøster gav meg tips at det helst skulle være en liten slurk igjen i flaska, da vet man de er helt ferdig Jeg forstår deg godt ellers, det er mye følelser rundt at det er et press på å gjøre ting riktig. Anonymkode: a2b3f...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #23 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man begrenser ikke maten til en 1 mnd gammel baby. Det høres ut som du trenger veiledning fra helsestasjonen framfor å lese veiledende informasjon fra en pakke. Kontakt dem i morgen så får du hjelp. Anonymkode: affb3...68c Jo, man begrenser. Er ikke rart det blir overvekt i samfunnet når folk har slike holdninger. Det er nok ikke sult som er årsaken her. Dessuten vil nok helsestasjon råde til å gi mindre mme, det er grenser for hvor mye mme en baby skal ha. Anonymkode: a96f9...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #24 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, man begrenser. Er ikke rart det blir overvekt i samfunnet når folk har slike holdninger. Det er nok ikke sult som er årsaken her. Dessuten vil nok helsestasjon råde til å gi mindre mme, det er grenser for hvor mye mme en baby skal ha. Anonymkode: a96f9...3a2 Nei, det stemmer ikke. Det er ingen grenser for hvor mye en baby skal ha. Anonymkode: a2b3f...72f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 6. juli 2023 #25 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, man begrenser. Er ikke rart det blir overvekt i samfunnet når folk har slike holdninger. Det er nok ikke sult som er årsaken her. Dessuten vil nok helsestasjon råde til å gi mindre mme, det er grenser for hvor mye mme en baby skal ha. Anonymkode: a96f9...3a2 Det er godt å lese at du har mer fornuft og har fått bedre råd enn dette, Ts😊 Det er tidlig dager! Det roer seg etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #26 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jo, man begrenser. Er ikke rart det blir overvekt i samfunnet når folk har slike holdninger. Det er nok ikke sult som er årsaken her. Dessuten vil nok helsestasjon råde til å gi mindre mme, det er grenser for hvor mye mme en baby skal ha. Anonymkode: a96f9...3a2 Gud bedre…. Nei man begrenser ikke maten til en baby! Anonymkode: def08...4cd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #27 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo, man begrenser. Er ikke rart det blir overvekt i samfunnet når folk har slike holdninger. Det er nok ikke sult som er årsaken her. Dessuten vil nok helsestasjon råde til å gi mindre mme, det er grenser for hvor mye mme en baby skal ha. Anonymkode: a96f9...3a2 Dette er en en mnd gammel baby som har ammet til for to uker siden og antagelig har hatt et større behov for mm enn det man har klart å gi, og er nå i ferd med å spise seg opp, så nei man begrenser det ikke! Dette har ingen sammenheng med overvekt, barnet er en mnd gammel! TS; tilby mer i flasken. Husk også at det er sommer nå og babyen blir tørstere og da etterspør de mer mm/mme. Sjekk vekt og snakk med helsestasjonen. Gratulerer forresten🙌🌸 Anonymkode: 717e8...414 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #28 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg fikk beskjed av HS at om en baby drikker for mye melk så gulper de bare overskuddet opp igjen skadelig å gi for lite mat, men ikke farlig å gi for mye… Anonymkode: c339b...a8d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #29 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det stemmer ikke. Det er ingen grenser for hvor mye en baby skal ha. Anonymkode: a2b3f...72f Ts sin baby sluker innpå. Ts bør lære seg flaskemating ordentlig, bruke 20 minutter på hver flaske. Det ts driver med nå er overmating. Anonymkode: a96f9...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #30 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts sin baby sluker innpå. Ts bør lære seg flaskemating ordentlig, bruke 20 minutter på hver flaske. Det ts driver med nå er overmating. Anonymkode: a96f9...3a2 Gi deg. Anonymkode: a2b3f...72f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #31 Del Skrevet 6. juli 2023 Vet ikke om du gjør det allerede men bruk sakte flaskemating så tar måltidene lenger tid og han får kanskje dekket mer av sugebehovet? Jeg ammet min "konstant" på den alderen der og det kan jo hende flaskebarn og vil spise ofte på samme måte selv om maten tilfeldigvis kommer fra flaske istedet for pupp. Kanskje tilby flaske oftere istedet for store måltider sjeldent? Mener jeg ammet minst 1 gang i timen. Anonymkode: db684...fdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #32 Del Skrevet 6. juli 2023 Mengdene på pakning er kun veiledende. Din baby er helt normal. Han "sluker ikke innpå" som én hevder. Og hadde han gjort det, hadde det heller ikke gjort noen verdens ting Anonymkode: d8b51...d30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #33 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ts sin baby sluker innpå. Ts bør lære seg flaskemating ordentlig, bruke 20 minutter på hver flaske. Det ts driver med nå er overmating. Anonymkode: a96f9...3a2 Jada, vi har skjønt at du er tilbakestående og kjeder deg i ferien. Anonymkode: affb3...68c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #34 Del Skrevet 6. juli 2023 Søvnen er i alle fall HELT normal. Jeg har fullammet to stk og hatt ett flaskebarn. Flaskebarnet sov IKKE bedre på natta enn de fullammede ungene. Anonymkode: d1a00...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #35 Del Skrevet 6. juli 2023 Som de andre sier så gi til han er mett. Min første fikk også mme og spiste mye. For å unngå at han spiste for mye fikk jeg tips om å sjekke at det ikke var andre grunner til at han gråt + bruke sakte flaskemating så han rakk å kjenne etter når han var mett. Han spiste allikevel mye, lå vel på 1,2L om dagen lenge. Han er en frisk, fin og normalvektig gutt i dag. Anonymkode: 7989f...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå