Gå til innhold

Konduktør lønnsstige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Finnes det noen konduktøren der ute, som kunne fortalt meg litt om hva ca man kan forvente i lønn, og lønnsstigen? Skjønner at man begynner på laveste nivå uannsett tidligere ansiennitet.

Vurderer å søke som aspirant, men har allerede bachelor og er vant til (og i behov av) en viss inntekt. Derfor redd for at jeg aldri vil komme på tilsvarende nivå i dette yrket. Med tillegg og overtid har jeg som regel mellom 7-900.000 i samlet årsinntekt. Enkelte år litt mer. 

Ser mange skryter av at dette er ett godt yrke med god mulighet for god inntekt - men syntes det er vanskelig å finne konkret informasjon om. 

Anonymkode: b6f6d...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du starter jo på utdanningen med lønn. Da vil du få utbetalt rundt en 20k. Lenge siden aspirantperioden så usikker på hva det ligger på i dag. Du vil jo være ute i praksis, her vil du da få betalt lønn med tilleggene som følger. Etter ferdig utdanning som konduktør vil du ligge på en startlønn ca 450k - dette er uten alle tilleggene/overtid du kan tjene i turnusen du går. Som regel går man 6 ukers turnus som er satt for hele året så du vil se hvilke dager du har fri og kan planlegge ting. Ved sommer og høytider kan det bli forandringer.

Anonymkode: 240eb...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du stiger også i lønn etter 4 år og 8 år.

Anonymkode: 240eb...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei. 

Finnes det noen konduktøren der ute, som kunne fortalt meg litt om hva ca man kan forvente i lønn, og lønnsstigen? Skjønner at man begynner på laveste nivå uannsett tidligere ansiennitet.

Vurderer å søke som aspirant, men har allerede bachelor og er vant til (og i behov av) en viss inntekt. Derfor redd for at jeg aldri vil komme på tilsvarende nivå i dette yrket. Med tillegg og overtid har jeg som regel mellom 7-900.000 i samlet årsinntekt. Enkelte år litt mer. 

Ser mange skryter av at dette er ett godt yrke med god mulighet for god inntekt - men syntes det er vanskelig å finne konkret informasjon om. 

Anonymkode: b6f6d...13e

Det er nok ikke umulig å tjene såpass, men det er ikke normalen for en konduktør. Jeg er selv lokfører og har snakket lønn med noen av mine "konduktørkolleger" innimellom, og jeg har inntrykk av at de fleste ligger rundt 600-750.000 i året. Skal du tjene et par hundre oppå der igjen, så blir det nok en god del overtid.

Anonymkode: 65514...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...