AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #21 Del Skrevet 6. juli 2023 Mi erfaring etter mange boliglånsbytter er at dei fleste bankar seier du skal sette lønna deira inn der som eit vilkår for å få boliglån og god rente hos dei. MEN INGEN AV DEI SEIER OPP LÅNET DITT OM DU IKKJE GJER DET! Har aldri putta lønna mi på ein konto som dei vil at eg skal bruke. Ber jobben betale lønna mi til den kontoen eg vil ha pengane på eg og så overfører eg nok pengar over til trekkontoen for boliglånet. Aldri vore eit problem. Så det at dei krever lønnsinngang på deira konto er ein tom trussel. Anonymkode: d8267...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #22 Del Skrevet 7. juli 2023 Loke37 skrev (9 timer siden): Jobber i bank, vi går ikke inn manuelt å ser hvor oppgjør til lånet kommer fra, da måtte vi hatt mange ansatte …. Lurer på hva slags systemer dere har, vi får det opp som en del av transaksjonene når vi går inn på kontoen. Både hvor pengene kommer fra og hvor de er brukt. Anonymkode: 69802...26b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 7. juli 2023 #23 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Lurer på hva slags systemer dere har, vi får det opp som en del av transaksjonene når vi går inn på kontoen. Både hvor pengene kommer fra og hvor de er brukt. Anonymkode: 69802...26b Lykke til med å sjekke alle lånekundene 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #24 Del Skrevet 7. juli 2023 Loke37 skrev (1 time siden): Lykke til med å sjekke alle lånekundene 😊 Kjæte vene, det er ingen her som har snakket om å sjekke alle lånekundene 🤪 Dette er selvfølgelig en del av onboardingen og gjøres av finansrådgiveren som er ansvarlig for å hjelpe kunden med overflyttingen. Nå vet jeg ikke hvilken bank du "jobber i" og hvorfor dere har så dårlig oppfølging og kontroll på kundene, men vi følger opp kundene våre godt. Ikke bare for å sørge for at de blir kunder i henhold til avtalen, men selvfølgelig også for å svare på alle spørsmål, sørge for at alle avtalegiroer blir overført, at kortene blir aktivert, at verifisering fungerer, at betalingsløsninger vi tilbyr kommer i gang, hjelpe til med faste trekk osv osv. Hvis du jobber I bank så burde du jo forstå såpass. Anonymkode: 69802...26b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #25 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjæte vene, det er ingen her som har snakket om å sjekke alle lånekundene 🤪 Dette er selvfølgelig en del av onboardingen og gjøres av finansrådgiveren som er ansvarlig for å hjelpe kunden med overflyttingen. Nå vet jeg ikke hvilken bank du "jobber i" og hvorfor dere har så dårlig oppfølging og kontroll på kundene, men vi følger opp kundene våre godt. Ikke bare for å sørge for at de blir kunder i henhold til avtalen, men selvfølgelig også for å svare på alle spørsmål, sørge for at alle avtalegiroer blir overført, at kortene blir aktivert, at verifisering fungerer, at betalingsløsninger vi tilbyr kommer i gang, hjelpe til med faste trekk osv osv. Hvis du jobber I bank så burde du jo forstå såpass. Anonymkode: 69802...26b Jeg har hatt boliglån flere ganger i banker som krever at man får lønna inn hos dem. Jeg løser det enkelt med å la lønna gå inn der, men setter opp et fast trekk på lønningsdagen på hele lønnssummen til brukskontoen min i den banken jeg selv ønsker å bruke til det. Dette kravet er i mine øyne idiotisk og gjør meg bare irritert og gjør at jeg føler null lojalitet til banken. Anonymkode: 113b3...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #26 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har hatt boliglån flere ganger i banker som krever at man får lønna inn hos dem. Jeg løser det enkelt med å la lønna gå inn der, men setter opp et fast trekk på lønningsdagen på hele lønnssummen til brukskontoen min i den banken jeg selv ønsker å bruke til det. Dette kravet er i mine øyne idiotisk og gjør meg bare irritert og gjør at jeg føler null lojalitet til banken. Anonymkode: 113b3...eab Ok 🤷🏼♀️ Anonymkode: 69802...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 7. juli 2023 #27 Del Skrevet 7. juli 2023 (endret) Loke37 skrev (15 timer siden): Jobber i bank, vi går ikke inn manuelt å ser hvor oppgjør til lånet kommer fra, da måtte vi hatt mange ansatte …. Nettopp.👍 Det må jo bli det samme hvor pengene kommer fra, bare det er nok på kontoen til trekket til lånekontoen. Hva da med oss som er selvstendig næringsdrivende og ikke har lønn, hvis det skal være krav om lønnsinngang... Endret 7. juli 2023 av Hanne67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 7. juli 2023 #28 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjæte vene, det er ingen her som har snakket om å sjekke alle lånekundene 🤪 Dette er selvfølgelig en del av onboardingen og gjøres av finansrådgiveren som er ansvarlig for å hjelpe kunden med overflyttingen. Nå vet jeg ikke hvilken bank du "jobber i" og hvorfor dere har så dårlig oppfølging og kontroll på kundene, men vi følger opp kundene våre godt. Ikke bare for å sørge for at de blir kunder i henhold til avtalen, men selvfølgelig også for å svare på alle spørsmål, sørge for at alle avtalegiroer blir overført, at kortene blir aktivert, at verifisering fungerer, at betalingsløsninger vi tilbyr kommer i gang, hjelpe til med faste trekk osv osv. Hvis du jobber I bank så burde du jo forstå såpass. Anonymkode: 69802...26b Vil du ha skryt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #29 Del Skrevet 7. juli 2023 Loke37 skrev (1 time siden): Vil du ha skryt ? Ikkesant, der var du tom for noe å komme med 😊 Anonymkode: 69802...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #30 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok 🤷🏼♀️ Anonymkode: 69802...26b At det er et "krav" er jo bare latterlig, siden man kan ta ut hele lønna samme dag som den kommer inne. Så kanskje du som er "bankansatt" i en bank som har denne "regelen" kan forklare poenget? Anonymkode: 113b3...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #31 Del Skrevet 7. juli 2023 Jeg fikk boliglån i DNB og måtte da opprette en "lønnskonto" hos dem, men det ble jo aldri sjekket at jeg endret hos arbeidsggiver at de skulle betale lønnen min til DNB... Så lønna kommer inn i Sbanken (der jeg har hatt konto i alle år og alle autotrekkene står klare), og så overfører jeg nok til boliglånet + litt ekstra til DNB. Har ikke hørt noen klage på det på 10 år, heller ikke da jeg søkte billån eller bandt renta. DNB krevde også at jeg måtte ha et Mastercard (kredittkort) hos dem, det har aldri blitt brukt eller engang aktivert, igjen - aldri hørt noe om det. Anonymkode: a3e92...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. juli 2023 #32 Del Skrevet 8. juli 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Kjæte vene, det er ingen her som har snakket om å sjekke alle lånekundene 🤪 Dette er selvfølgelig en del av onboardingen og gjøres av finansrådgiveren som er ansvarlig for å hjelpe kunden med overflyttingen. Nå vet jeg ikke hvilken bank du "jobber i" og hvorfor dere har så dårlig oppfølging og kontroll på kundene, men vi følger opp kundene våre godt. Ikke bare for å sørge for at de blir kunder i henhold til avtalen, men selvfølgelig også for å svare på alle spørsmål, sørge for at alle avtalegiroer blir overført, at kortene blir aktivert, at verifisering fungerer, at betalingsløsninger vi tilbyr kommer i gang, hjelpe til med faste trekk osv osv. Hvis du jobber I bank så burde du jo forstå såpass. Anonymkode: 69802...26b Onboarding er jo tidlig i prosessen, gjerne før man har fått lønnsutbetaling. Hvordan har du kontroll på hva som skjer med lønnsutbetalingene etter onboarding er ferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #33 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): At det er et "krav" er jo bare latterlig, siden man kan ta ut hele lønna samme dag som den kommer inne. Så kanskje du som er "bankansatt" i en bank som har denne "regelen" kan forklare poenget? Anonymkode: 113b3...eab Poenget er å være hovedbank og bruksbank slik at kundene benytter seg av bankens tjenester, åpenbart. Vi ønsker selvfølgelig totalkunder, som de fleste andre leverandører av en tjeneste. Ser ikke hva som er så rart med det. Man kan selvfølgelig sno seg unna alle regler på alle mulige måter uansett hva og hvor, men de fleste kundene våre (som vi er interesserte i å beholde uansett) er helt normale daglibank- lån- og sparekunder. Så kan kunder som dere, som i det heletatt kommer på å overføre lønn over på kontoer i andre banker og bruke tid osv på det bare på trass, bare få holde på som dere vil. Dere er uansett ikke målgruppen til banken, så hvor dere velger å være kunder osv er ikke så viktig. Can't win them all 😊 Heldigvis, og heller ikke poenget eller målet. Sånn utover det svarer jeg bare på TS sitt spørsmål, så jeg ser ikke helt hvorfor dette ble en så stor hekt for flertallet i tråden. Anonymkode: 69802...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #34 Del Skrevet 8. juli 2023 Albbas skrev (2 timer siden): Onboarding er jo tidlig i prosessen, gjerne før man har fått lønnsutbetaling. Hvordan har du kontroll på hva som skjer med lønnsutbetalingene etter onboarding er ferdig? Nei. Onboarding-prosessen vår strekker seg over 2-3 mnd. Som sagt, man kan velge å sno seg unna på alle mulige slags måter, men neste gang man søker lån eller kredittkort eller noe slik så vil man jo heller ikke få behandlet det. Vi avslår konsekvent søknader på kredittkort uten lønnsinngang feks. Det finnes sikkert en milliard måter å sno seg unna lønnsinngang på! Kjør på! Jeg har aldri sagt at det er noe vi kan eller ønsker å tviholde på! 😄 Men skal du ha noe fra banken så sjekker vi det, og det svarer på TS sitt spørsmål. Så får dere som har lyst bare dure på, dere vil uansett ikke være målgruppen til akkurat vår bank så det er et fett hvor dere velger å være kunder. Finnes nok banker som har bedre tilbud for akkurat dere uansett, så hvorfor henge seg opp i det liksom 🙃 Vær kunder en annen plass da 🤷🏼♀️ Anonymkode: 69802...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. juli 2023 #35 Del Skrevet 8. juli 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Onboarding-prosessen vår strekker seg over 2-3 mnd. Som sagt, man kan velge å sno seg unna på alle mulige slags måter, men neste gang man søker lån eller kredittkort eller noe slik så vil man jo heller ikke få behandlet det. Vi avslår konsekvent søknader på kredittkort uten lønnsinngang feks. Det finnes sikkert en milliard måter å sno seg unna lønnsinngang på! Kjør på! Jeg har aldri sagt at det er noe vi kan eller ønsker å tviholde på! 😄 Men skal du ha noe fra banken så sjekker vi det, og det svarer på TS sitt spørsmål. Så får dere som har lyst bare dure på, dere vil uansett ikke være målgruppen til akkurat vår bank så det er et fett hvor dere velger å være kunder. Finnes nok banker som har bedre tilbud for akkurat dere uansett, så hvorfor henge seg opp i det liksom 🙃 Vær kunder en annen plass da 🤷🏼♀️ Anonymkode: 69802...26b Ja vi har vært kunder i flere banker som ikke har brukt tid på å snoke i våre transaksjoner, så det går helt fint. Det er ikke vi som henger oss opp i det, det er du som skryter av å ha så god kontroll på lønnsutbetalingene til kundene dine. Jeg bare stusser på at du er så bastant på at dere har så god kontroll og hevder at den banken den andre AB jobber i ikke har så god kontroll. Banken du jobber i høres jo mer masete ut enn noe annet. En onboardingprosess på 3 mnd høres slitsomt ut, mange kunder klarer seg fint uten mer hjelp enn det man trenger første uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #36 Del Skrevet 8. juli 2023 Får man ikke stort sett bedre vilkår hvis man har alt i en bank? Du kan jo uansett bruke det til å forhandle bedre rente i din nåværende bank. Jeg har fremdeles forsikring i min dagligbank som var lokalbanken min før. De finnes ikke her jeg bor nå (og det meste skjer jo på nett uansett), men jeg har til dags dato ikke klart å finne rimeligere forsikring i andre banker. Og jeg sjekker jevnlig. Anonymkode: f46b9...76d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #37 Del Skrevet 8. juli 2023 Albbas skrev (3 timer siden): Ja vi har vært kunder i flere banker som ikke har brukt tid på å snoke i våre transaksjoner, så det går helt fint. Det er ikke vi som henger oss opp i det, det er du som skryter av å ha så god kontroll på lønnsutbetalingene til kundene dine. Jeg bare stusser på at du er så bastant på at dere har så god kontroll og hevder at den banken den andre AB jobber i ikke har så god kontroll. Banken du jobber i høres jo mer masete ut enn noe annet. En onboardingprosess på 3 mnd høres slitsomt ut, mange kunder klarer seg fint uten mer hjelp enn det man trenger første uka. Litt komisk at du tror at en service og onboarding-prosess innebærer å være slitsomme når det stort sett ikke innebærer kundekontakt overhodet 😂 Nå leter du virkelig etter ting å sutre over! Målet er å sørge for at alt av avtalegiroer overføres sømløst og at kunden mottar alt hn trenger for å aktivere kort og ID osv. Dette er oppfølginger som kun krever oppføring i kalenderen og når det går så sømløst etter den første uka, slik som du påstår, så er det jo naturligvis ikke noe vi trenger å gjøre. Problemet er de gangene hvor det ikke går sømløst og det går ut over kundene som da ender med purringer og inkassovarsel eller står uten kort eller bank-id i en eller annen form. Veldig ofte avslutter ikke gammel bank avtalegiro feks, og da får ingen andre laget nye avtaler. Det ønsker vi ikke at skal skje, kunden skal kunne stole på at vi ikke bare følger opp når vi ønsker å få dem som kunder, men også i overgangen og etterpå. Veldig mange syne det er stress med bankbytter, så vi er der for å hjelpe. At det skal være så sykt provoserende skjønner jeg ikke, men man finner vel ting å sutre over uansett hvis man vil og leter 😄 Og du, du skjønner nok veldig godt du også at vi ikke sitter å følger med aktivt på kundens kontoer uten grunn 😉 at man velger en tjeneste og godtar visse kriterier som følges opp forundrer meg at så mange reagerer på 😄 Heldigvis for oss så finnes det er bredt bank-marked i Norge, så da slipper vi folk som dere og dere slipper banker som oss som har visse krav og en viss service 😄 hurra for det! Anonymkode: 69802...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #38 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Får man ikke stort sett bedre vilkår hvis man har alt i en bank? Du kan jo uansett bruke det til å forhandle bedre rente i din nåværende bank. Jeg har fremdeles forsikring i min dagligbank som var lokalbanken min før. De finnes ikke her jeg bor nå (og det meste skjer jo på nett uansett), men jeg har til dags dato ikke klart å finne rimeligere forsikring i andre banker. Og jeg sjekker jevnlig. Anonymkode: f46b9...76d Forsikring er generelt alltid billigst hos forsikringsselskap og ikke i banker. Anonymkode: 113b3...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #39 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Poenget er å være hovedbank og bruksbank slik at kundene benytter seg av bankens tjenester, åpenbart. Vi ønsker selvfølgelig totalkunder, som de fleste andre leverandører av en tjeneste. Ser ikke hva som er så rart med det. Man kan selvfølgelig sno seg unna alle regler på alle mulige måter uansett hva og hvor, men de fleste kundene våre (som vi er interesserte i å beholde uansett) er helt normale daglibank- lån- og sparekunder. Så kan kunder som dere, som i det heletatt kommer på å overføre lønn over på kontoer i andre banker og bruke tid osv på det bare på trass, bare få holde på som dere vil. Dere er uansett ikke målgruppen til banken, så hvor dere velger å være kunder osv er ikke så viktig. Can't win them all 😊 Heldigvis, og heller ikke poenget eller målet. Sånn utover det svarer jeg bare på TS sitt spørsmål, så jeg ser ikke helt hvorfor dette ble en så stor hekt for flertallet i tråden. Anonymkode: 69802...26b Bruke tid på å overføre penger? 😂 Har ikke banken deres mulighet for faste betalinger heller? Tar meg vel et minutt eller to én gang å opprette en fast betaling av lønna over til min dagligbank og en fast betaling inn på lånekontoen. Det er vel bedre at dere gjør dagligbanktjenestene deres så gode at folk faktisk ønsker å benytte dem fremfor hos en annen bank, i stedet for å kreve at de gjør det? Anonymkode: 113b3...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 8. juli 2023 #40 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Forsikring er generelt alltid billigst hos forsikringsselskap og ikke i banker. Anonymkode: 113b3...eab Nå er vel de fleste forsikringsselskap også bank, eller eid av en bank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå