Gå til innhold

Høy FSH, din erfaring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 36år og har tatt blodprøve på syklusdag 2 i forbindelse med oppstart av IVF, fikk tilbake en FSH-verdi på 22. Referanseverdien er 1-13, tidl follikkelfase.

Er det noen som kan dele sin erfaring med å ha forhøyet FSH?

Betyr det alltid at eggene er av dårlig kvalitet? Burde vi ha donor? Kan jeg gjøre noe for å påvirke dette? Hva gjorde du i dette tilfellet? Er det noe jeg burde vite om dette som det er vanskelig å finne informasjon om, noe legen din anbefalte uten at det er allment kjent at man kan gjøre?

🥺

Anonymkode: 7945c...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med FSH høyere enn 20, kan det vel indikere at det er mindre sannsynlig at man har regelmessige naturlige eggløsninger grunnet lavt antall eggreserver.. Men tallene må jo ses i sammenheng med andre verdier. Så best svar for deg personlig vil du få hos en lege som kan dette og ser hele bildet. 

Anonymkode: f7963...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min gynekolog sa hvertfall at AMH er egglager, et mål på antall egg man har igjen, og FSH er kvaliteten, om de er gode eller dårlige, og sammen sier de noe om fertilitet. Men jeg har inntrykk at det er ikke veldig «treffsikkert», når AMH kan hoppe opp, selv på samme tid i syklusen. Fant noe her: https://medicus.no/om-eggstokkfunksjon-fsh-og-eggstokkapasitet-amh/#:~:text=Kvinner med normal FSH tidlig,har mange eller få egg.

Anonymkode: fcf18...015

Jeg skrev nettopp om dette i en annen tråd med en lenke, så bare siterer det :) 

Anonymkode: 481b1...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 36år og har tatt blodprøve på syklusdag 2 i forbindelse med oppstart av IVF, fikk tilbake en FSH-verdi på 22. Referanseverdien er 1-13, tidl follikkelfase.

Er det noen som kan dele sin erfaring med å ha forhøyet FSH?

Betyr det alltid at eggene er av dårlig kvalitet? Burde vi ha donor? Kan jeg gjøre noe for å påvirke dette? Hva gjorde du i dette tilfellet? Er det noe jeg burde vite om dette som det er vanskelig å finne informasjon om, noe legen din anbefalte uten at det er allment kjent at man kan gjøre?

🥺

Anonymkode: 7945c...28d

Min Fsh var på 23. Gikk på Ovitrelle og letrozol. Ble gravid med tvillinger på 3PP 😊 Fsh svinger veldig fikk jeg beskjed om. Legen min anbefalte at jeg startet på disse medikamentene for å hjelpe kroppen min med eggløsning. 

Anbefaler deg å få hjelp. Det kan bli vanskelig på egenhånd, men hadde absolutt ikke gitt opp biologiske barn ennå. 

Anonymkode: ae280...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...