Gå til innhold

Har hatt 5 pp nå…Skal vi gå for IVF?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 2 barn fra før. Truffet en ny mann for noen år siden. 
Vi har et stort ønske om å få et barn sammen. 

Jeg har nå biitt 42 år, så vi har jo ingen tid å miste. 
Har blitt gravid to ganger før på første forsøk, siste da jeg var 34 år. 
Har nå prøvd 5 pp. Ingen graviditet så langt. 

Noen som har erfaring med ivf i min alder? Hvor stor er sjansen for å lykkes?

Eller blr vi prøve noen mndr til selv før vi begynner med ivf?

Anonymkode: 248bf...514

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gått rett på ivf. Noe jeg gjorde selv i en alder av 40 når vi ikke hadde lykkes etter 7 pp. Det er ikke fantastiske odds for at du blir gravid, selv med ivf, men det er nok høyere med ivf enn uten. Da får man modnet flere egg hver gang, man kan styre befruktning med icsi osv. Vi trengte 7 forsøk for å lykkes. 

Anonymkode: 6c706...e8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått rett på. På grunn av alder må du uansett privat, så da får du raskt hjelp. 

Anonymkode: 24baf...e61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alderen i tankene, ville jeg gått rett på IVF. Det blir litt kostbart selvsagt, men hvis dere ønsker det, er det nok beste sjansen. Dere må gjennom noe utredning og blodprøver.

https://medicus.no/aldersgrense-og-ivf/#:~:text=Helsedepartementet har i forarbeidet til,aldersforskjell mellom mannen og kvinnen.

Sitat

Helsedepartementet har i forarbeidet til bioteknologiloven gitt veiledende aldersgrenser for assistert befruktning. Kvinnens alder bør være over 25 år og under 38 år og det må være en rimelig aldersforskjell mellom mannen og kvinnen

På samme måte kan vi tilby behandling til par der kvinnens alder er 40 år eller over dersom sjansen for å lykkes er akseptabel og paret ellers er innforstått med hvilke sjanser de har til å lykkes. 

Anonymkode: 54e0e...ad7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (2 timer siden):

Hva med en runde iui først?

Hva betyr iui?🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde gått rett på ivf. Noe jeg gjorde selv i en alder av 40 når vi ikke hadde lykkes etter 7 pp. Det er ikke fantastiske odds for at du blir gravid, selv med ivf, men det er nok høyere med ivf enn uten. Da får man modnet flere egg hver gang, man kan styre befruktning med icsi osv. Vi trengte 7 forsøk for å lykkes. 

Ts her. S bra og høre at dere fikk det til. 7 forsøk er jo endel…Høres dyrt ut og sikkert en psykisk påkjenning.

Var du førstegangs da du prøvde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva betyr iui?🧐

Inseminasjon direkte i livmoren. 

Anonymkode: 981eb...1b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her. S bra og høre at dere fikk det til. 7 forsøk er jo endel…Høres dyrt ut og sikkert en psykisk påkjenning.

Du kan kjøpe en pakke på tre forsøk som oftest hos klinikken. Det koster ca. 75.000-80.000kr for tre forsøk. Ca 10.000-20.000kr for medisiner (per gang - avhengig av doser - over 20.000kr kan dekkes av staten). I tillegg trenger du nok konsultasjon og utredning i forkant som er rundt 5.000kr.  Veldig grovt estimert. Du kan jo sjekke litt ulike klinikker! 

Anonymkode: 54e0e...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har 2 barn fra før. Truffet en ny mann for noen år siden. 
Vi har et stort ønske om å få et barn sammen. 

Jeg har nå biitt 42 år, så vi har jo ingen tid å miste. 
Har blitt gravid to ganger før på første forsøk, siste da jeg var 34 år. 
Har nå prøvd 5 pp. Ingen graviditet så langt. 

Noen som har erfaring med ivf i min alder? Hvor stor er sjansen for å lykkes?

Eller blr vi prøve noen mndr til selv før vi begynner med ivf?

Er i litt samme situasjon som deg. 42 år, prøvd i 8pp….Vi prøver videre siden vi av ulike årsaker ikke skal prøve ivf. Om dere har mulighet og ønsker, er det sikkert smart å prøve ivf. Lykke til. ❤️

Anonymkode: 2e2e2...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 Ville gått rett på IVF. Da får du modnet flere egg og sjansen for å få befruktet et/flere egg er mye bedre. Er du heldig, får du noen embryoer på frys. For meg som er 40+ og har opplevd spontanabort er det en stor trygghet i å vite at det ligger noen ekstra «sjanser» i fryseren.  Ønsker deg, uansett fremgangsmåte, lykke til🤞🏽😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er i litt samme situasjon som deg. 42 år, prøvd i 8pp….Vi prøver videre siden vi av ulike årsaker ikke skal prøve ivf. Om dere har mulighet og ønsker, er det sikkert smart å prøve ivf. Lykke til. ❤️

Anonymkode: 2e2e2...53d

Lykke til dere også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har økonomien til det, så ville jeg gått rett på IVF. Sjansene dine synker måned for måned, og så ift IVF. Jeg er 40, og gir det max 6pp før kunstig prøving- av samme grunn selvfølgelig :) 

Anonymkode: 85705...1be

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 21.25):

Førstegangs, ingen av oss hadde barn. Prøvene hans var normale og mine også normale ift alder. Men har man kommet opp i vår alder er det lengre mellom de gode eggene. Jeg måtte ha lang stimulering (kort protokoll men mange dager), så hvert forsøk var dyrt med medisiner. Man får dekka medisiner minus egenandel på ca 20 000 for de tre første forsøkene, men fra forsøk fire så betaler man alle medisiner selv. Og vi gikk privat pga alder. Brukte rundt 300-320 000

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...