AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Jeg matchet med en fyr sist helg, og nå har vi vært gjennom temaene: -hva vi gjorde sist helg -sommerferie -jobb (Ikke veldig inngående om noen av temaene, kun en setning typ, så samtalen er ikke lang). Så hva nå? Nå er det jo snart helg igjen, men det blir rart å spørre om denne helgen også? Har dere tips til spørsmål? Anonymkode: d4d6c...20b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Hva vil du spørre han om? Hva liker du å snakke om? Liker du å tekste, er det bedre å ringes? Er du en person som helst likker å gjøre ting uten å prate så mye? Ikke at man må være sånn, og ikke sånn Dette er jo en person du kanskje kan ende med å leve med en dag, eller noe, så kan være lurt å kjenne etter realiteten i kommunikasjonen deres, å vær degselv 😊 Trenger ikke være rart å høre med hva han skal i helgen, om du virkelig har lyst å spørre om det Anonymkode: b7c19...fea
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 Min erfaring er at når samtalen ikke flyter av seg selv så er det ikke liv laga. Enten fordi jeg selv er litt lunken eller han er det. Anonymkode: 89fa5...92a 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min erfaring er at når samtalen ikke flyter av seg selv så er det ikke liv laga. Enten fordi jeg selv er litt lunken eller han er det. Anonymkode: 89fa5...92a Ja, kanskje, men nå sier jo TS at hun er dårlig på small talk, så det må liksom ikke være det. Men TS, stiller ingen av dere oppfølgingsspørsmål? Det er sånn man får en samtale i gang, ikke bare spørre en gang om ett tema, og så videre om noe annet. Anonymkode: 40b0d...38a 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 Enig med vedkommende som skriver at oppfølgningsspørsmål er viktig for å få en samtale i gang. Om jeg ønsker å «kvele» en samtale, unngår jeg å stille oppfølgningsspørsmål, for da dør samtalen naturlig ut av seg selv. Anonymkode: b3d6f...f91
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 Er ikke noe mere å chatte om utenom "Hva søker du på tinder?" og hvis dere søker det samme avtale en date er da neste steg. Anonymkode: bc206...77b 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 Man må ikke chatte så lenge før man møtes på date. Men helt greit å spørre litt mer om interesser, hva han har gjort etter jobb denne uka og om planer for helgen. For å ha noe å prate om og bli kjent. Anonymkode: da4c8...1aa
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 Har dere ikke noe til felles? Interesser, hobbyer, sport, spill, musikk, film? Anonymkode: 5ef2a...632
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 Bitch, vil du dick? Anonymkode: 0a407...d7f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min erfaring er at når samtalen ikke flyter av seg selv så er det ikke liv laga. Enten fordi jeg selv er litt lunken eller han er det. Anonymkode: 89fa5...92a Det er ikke min erfaring, for jeg er elendig på skriftlig smalltalk og foretrekker å møtes så raskt som mulig. Klarer ikke å småprate skriftlig med ham som er kjæresten min nå heller, men når vi treffes kan vi snakke i timevis. Anonymkode: 2234e...c89 1
Bombasi Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 (endret) Man må stille mange spørsmål om alt mulig, svare utfyllende, ha innlevelse i svar og kommentarer, gjerne bruke emojier, tørre å "ta over" andres svar med egne erfaringer og by på deg selv med både store ting, små ting og irrelevante ting du ikke engang blir spurt om. Er svarene kort, får jeg nesten ikke spørsmål og er det ingen grobunn for en samtale uten å bedrive "jobbintervju", der jeg står og stamper med hodet mot en murvegg, da trekker jeg meg. For da er det ikke liv laga. Jeg liker å chatte, og er mye bedre på det enn telefonsamtaler i startfasen, og liker å bruke chatting til å bygge meg/oss opp før date slik at man "kjenner" hverandre før man møtes. Endret 6. juli 2023 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Skrevet 6. juli 2023 Bombasi skrev (8 minutter siden): Man må stille mange spørsmål om alt mulig, svare utfyllende, ha innlevelse i svar og kommentarer, gjerne bruke emojier, tørre å "ta over" andres svar med egne erfaringer og by på deg selv med både store ting, små ting og irrelevante ting du ikke engang blir spurt om. Er svarene kort, får jeg nesten ikke spørsmål og er det ingen grobunn for en samtale uten å bedrive "jobbintervju", der jeg står og stamper med hodet mot en murvegg, da trekker jeg meg. For da er det ikke liv laga. Jeg liker å chatte, og er mye bedre på det enn telefonsamtaler i startfasen, og liker å bruke chatting til å bygge meg/oss opp før date slik at man "kjenner" hverandre før man møtes. Ikke alltid kjemien er der IRL selv om alt virker bra på chat. Har gått i den fella noen ganger 😅 Men ellers likte jeg rådene dine. Anonymkode: da4c8...1aa
Bombasi Skrevet 6. juli 2023 #13 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke alltid kjemien er der IRL selv om alt virker bra på chat. Har gått i den fella noen ganger 😅 Men ellers likte jeg rådene dine. Anonymkode: da4c8...1aa Det er helt sant. Så det er viktig å ikke dra ut chattingen i ukesvis før en date. Men noen gode dager eller en uke med skikkelig chatting og gjensidig respons er alltid bra. Det tar bort mye av angsten og kleinheten en førstedate byr på. Iallfall for min del. 😜 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå