Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Passer kanskje ikke helt inn her men..

Vi har jo bestemt oss for å kjøpe katt og gleder oss kjempe mye!

Fortalte det nettopp til to kolleger, og de ble jo nesten helt gale!

"Det må du ikke gjøre! Stakkars katter skal holdes innestengt i en leilighet i fjerde etasje!" Og huff og off!! "Det kommer til å stinke kattepiss"osv. Ikke måte på liksom!

Prøvde liksom å få fram at det er innekatter, men det virka det som de ikke hadde troa på!

Greit nok, må jo få vær så god å ytre sine meninger, men syns det var litt unødvendig måte å få det fram på!

Ble lei meg for at det er noe jeg ser veldig fram i mot! Samboern min og!

Uansett fikk ikke det meg til å ombestemme meg! Vet helt sikkert at kattene kommer til å få det kjempe fint hos oss!

Syns bare det er trist at så mange ser på det som om vi er slemme mot dyra.. vil jo bare dems eget beste!

Noen som er enig med meg eller..? Ble litt satt ut jeg nå, av den reaksjonen!

Endret av Cuba
Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det er definitivt mange som her enig med deg! Se litt på innekatt-tråden for et par dager tilbake.

Jeg mener at man vet når man har en glad katt. Er de vant til å være innekatter og har mulighet til å leke og utfolde seg er det ikke noe som tilsier at du er noe annet en veldig snill mot disse herlige dyra.

Som eier av innekatt må man være forberedt på at mange har ideer om at det er uendelig ille, og så får man ta opp diskusjonen eller la vær. Man vet jo selv best hvordan ens egne dyr har det.

Skrevet

Takk for det, hjalp veldig :klem:

Føler seg SÅ slem når folk reagerer sånn!

Når vi får kattene skal jeg gjøre det så de får det så godt som mulig! Nok plass å utfolde seg på, nok leker og eiere som har masse kjærlighet til dem! Og så blir de jo to stk. så det har jo også en del og si!

Og jeg tror mange innekatter har det sikkert minst like bra som utekatter! Er så mange snille katteiere her i landet!

Skrevet

Jeg har erfaring med både inne- og utekatter. Akkurat nå har vi en av hver og jeg kan med hånden på hjertet ikke si at jeg ikke oppfatter utekatten som lykkeligere enn innekatten.

2 katter har mye glede av hverandre og det er viktig for innekatter.

De 2 gamle katter som gikk bort i en alder av henholdsvis 17 og 18 år var innekatter de første 6-7 år. Etter at de ble lukket ut endret de ikke noe særlig adfærd annet enn at de ikke lengere kom med så mange edderkopper og fluer til oss men hentet inn mus og fugler :ler:

Skrevet

Noen har meninger om alt, og skal blande seg i alt. Jeg er enig med både Trille og Elfrida - det er slettes ikke dyreplageri å ha innekatt! Jeg har vurdert det selv, og det var ikke dyreplageri som var grunnen til at det ble kanin på oss...

Gled deg over kattene, og ikke hør på hva andre sier!

Gjest Carmensita
Skrevet

Blås i hva de sier! Kos deg med kattene du, er sikker på at de får det kjempegodt hos deg! :)

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg hadde innekatt (hellig birma) og det så ut til at hun trivdes, og hun ville ikke ute engang! ;) Det går nok helt fint skal du se! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...