Gå til innhold

Trenger råd -flaske opp kattunger som har mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hjelper til med å flaske opp noen kattunger som har en mamma. Hun har hatt melk tidligere, men var tørr da hun kom inn. De er to uker gamle, kom inn for 3 dager siden. 

Mor har fått oxytocin for å stimulere melkeproduksjon,.Men vi er usikre på hvor mye hun har. Jeg gir ungene morsmelkerstatning noen ganger i døgnet,.og jeg er redd for å gi for lite, en samtidig redd for å gi for mye, da ungene må patte for å stimulere melk hos mor.

Så spørsmålet er da, hvis ungene får for lite, vil de da bare bli daffe, eller vil.de gråte og bli urolige? Jeg synes det er vanskelig å kjenne på kattene om de er dehydrert i nakkefold etc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Topsi skrev (8 minutter siden):

Jeg hjelper til med å flaske opp noen kattunger som har en mamma. Hun har hatt melk tidligere, men var tørr da hun kom inn. De er to uker gamle, kom inn for 3 dager siden. 

Mor har fått oxytocin for å stimulere melkeproduksjon,.Men vi er usikre på hvor mye hun har. Jeg gir ungene morsmelkerstatning noen ganger i døgnet,.og jeg er redd for å gi for lite, en samtidig redd for å gi for mye, da ungene må patte for å stimulere melk hos mor.

Så spørsmålet er da, hvis ungene får for lite, vil de da bare bli daffe, eller vil.de gråte og bli urolige? Jeg synes det er vanskelig å kjenne på kattene om de er dehydrert i nakkefold etc

Vil jo tro at de blir daffe med for lite melk men er mor i nærheten tviler jeg på at de gråter er 17 år siden jeg hadde katteunger sist 😻:katt2:

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Vil jo tro at de blir daffe med for lite melk men er mor i nærheten tviler jeg på at de gråter er 17 år siden jeg hadde katteunger sist 😻:katt2:

Ja.... De patter jo, jeg vet ikke hvor mye som kommer. Bør kanskje veie dem... 

• Hjerte 1
Skrevet
Topsi skrev (4 minutter siden):

Ja.... De patter jo, jeg vet ikke hvor mye som kommer. Bør kanskje veie dem... 

Ja og veie dem var en god ide 😻:katt2: de får nok i seg en del 

• Hjerte 1
Skrevet

Nå er 3 av ungene relativt små, men de begynner å få mage. Jeg har gitt dem kanskje halvparten eller litt mer av behovet og de har lagt på seg ca 50g på 2 dager, så det tyder på at mor har en økende melkeproduksjon og jeg kan kutte ned på matingen 😊 veldig greit, for begynner på jobb etter ferien på tirsdag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...