AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 På mandag var jeg hos noen som lagde mat på bålpanne. En liten stund kom det masse røyk og det stinka bål av håret mitt og klærne da jeg kom hjem. Men jeg bytta ikke klær, og vaska ikke håret før dagen etter. Nå synes jeg det ofte lukter bål. Tenkte at det kanskje sitter i på "min plass" i sofaen, kjenner det også når jeg skal sove. Har ikke kjent så nøye etter andre steder, men har kjent lukta litt da også. Er det mulig at den har satt seg fast i nesa på et vis? Røykpartikler eller noe? Har lukta nært sofaen og i senga uten å kjenne tydelig lukt da. Googlet fenomenet nå, og ser hjernesvulst kan være årsak til fantomlukt. Men det var jo etter bålpannebesøket at dette starta. Jeg har periodevis spenningshodepine og migrene. Er også litt svimmel noen ganger. Har endel fysiske symptomer på stress også, og har tenkt jeg kanskje er svimmel pga det. Andre som har opplevd lignende? Kan man kjenne en lukt lenge etter at man først luktet den? Eller dere som har kjent en lukt ingen andre kjenner, hvorfor var det sånn? Var du til lege? Gikk det bare over? Bør lege kontaktes? Anonymkode: 2a3a4...d78
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 Jeg har også migrene og opplever å lukte ting ingen andre lukter noen sjeldne ganger (utenom anfall). Har tenkt det har med migrenen å gjøre, for å være ærlig. Ville ikke tenkt hjernesvulst. Svimmelheten henger nok mest sannsynlig sammen med stresset. Tanker om hjernesvulst vil nok også komme oftere når man er stresset. Jeg har ikke gått til lege med fantomluktene mine, det går over ganske fort og jeg føler meg ellers frisk. Anonymkode: 9cf7b...811
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har også migrene og opplever å lukte ting ingen andre lukter noen sjeldne ganger (utenom anfall). Har tenkt det har med migrenen å gjøre, for å være ærlig. Ville ikke tenkt hjernesvulst. Svimmelheten henger nok mest sannsynlig sammen med stresset. Tanker om hjernesvulst vil nok også komme oftere når man er stresset. Jeg har ikke gått til lege med fantomluktene mine, det går over ganske fort og jeg føler meg ellers frisk. Anonymkode: 9cf7b...811 Har aldri opplevd dette før, rart om det plutselig skulle skje nå når jeg er 35 år. Har hatt migrene i perioder siden jeg var barn. Hvor fort pleier lukta å gå over? Dette er fjerde dagen for meg. Lukter ikke konstant, men. Anonymkode: 2a3a4...d78
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 ^ Det kan jeg ikke huske, har ikke notert meg det. Jeg synes ikke det er rart om det plutselig skulle skje nå. Jeg har f.eks. fått flere nye aurasymptomer i godt voksen alder. Vi er i konstant endring hele livet. Men jeg er enig med deg i at det høres mer sannsynlig ut at det er røyklukt fra bålet som henger i på en eller annen måte, partikler i nesen eller at klær eller hår har vært borti sofa og seng. Anonymkode: 9cf7b...811
Cornix Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 Har vel satt seg i sofa og dyne/putetrekk. Du skriver at du hverken skiftet klær eller dusjet etter bålkvelden. Skift på sengen din, så merker du sikkert forskjell.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 Jeg "henger" meg opp i lukter. Var i en leilighet der de røyket i flere år. Luktet røyk i flere mnd etterpå av absolutt alt. Har ikke migrene da. Anonymkode: 12bff...f22
CrazyCatLady2500 Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 Det sitter kanskje i ytterklærne dine? I sekken/veska? Den lukta sitter i LENGE. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 Det sitter igjen i klærne, sofa, seng og i rommene. Gammel bållukt sitter i lenge Anonymkode: d2baa...3ca 2
Blåjojo Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 Har du briller og ikke har vasket de, så kan lukta komme derifra. Evt klokka. Jeg har nevropati, og kjenner røyklukt ofte. Men det er sigarettrøyk jeg kjenner. Vet heldigvis at det bare er nervene og hjernen som kødder med meg.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #10 Skrevet 7. juli 2023 Har ikke kjent lukta igjen. Veldig merkelige greier! Skifter på senga på lørdager, har ikke vaska sofaen eller noe, men lukta er borte. Har jo lukta bål før og lagt meg i senga uten å vaske håret, eller satt meg i sofaen med bålstinkende klær. Men lukta har ikke satt seg sånn før. Jeg har kjent diverse lukter sterkere enn vanlig i noen dager, når jeg tenker meg om. Mulig det er pga medisin jeg nylig har starta på (adhd)? Føler jeg er mer våken og at alle sansene funker sterkere enn før🤔 Anonymkode: 2a3a4...d78
CrazyCatLady2500 Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 Det kan være telefonen din også. Eller klokke/briller/smykker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå